Tavaly 10,7 százalékkal nőtt a román kiskereskedelmi forgalom volumene
Tavaly 10,7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az előző évhez mérten – közölte hétfőn a román országos statisztikai intézet.
A nem élelmiszerek eladása 13,2 százalékkal, az üzemanyag értékesítése 12,4 százalékkal nőtt, az élelmiszerek, italok és dohánytermékek értékesítése is 6,8 százalékkal bővült.
Decemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene 7 százalékkal nőtt az előző hónaphoz mérten, míg 2016 decemberéhez képest a bővülés 13,4 százalék volt.
Romániában 2014 óta látványosan nő a kiskereskedelmi forgalom volumene. 2013-ban még csak 0,5 százalékos növekedést jegyeztek az előző évhez mérten, majd 2014-ben már 7 százalékos, 2015-ben további 8,9 százalékos növekedést mértek.
2016-ban kétszámjegyű, 13,5 százalékos bővülést mértek a belföldi fogyasztásban, amely tavaly ugyan mérséklődött, de még mindig két számjegyű. A növekedés meghaladta az elemzői várakozásokat, hiszen tavaly év elején egy számjegyű, a 2016-os bővülés megfeleződésére számítottak.
Romániában a belföldi fogyasztás azt követően kezdett gyors ütemben növekedni, hogy a kormány több lépcsőben csökkentette az áfakulcsot, amely most 19 százalék a korábbi 24 százalék helyett, kiterjesztette a kedvezményes 9 százalékos áfát valamennyi élelmiszerre, italra és a közétkeztetésre, illetve bér- és nyugdíjemeléseket hajtott végre.
Tavaly a román kormány 6,1 százalékos gazdasági növekedésre számít, ennek a végleges adatait még nem közölték, az idén pedig további 5,5 százalékos GDP-bővülést remél. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Május közepétől jöhet a drogériák árcsökkentése: 30 termékkategóriában mérséklődhetnek az árak
Újabb hatósági beavatkozás készül a hazai kiskereskedelemben: a kormány 30…
Tovább olvasom >Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Hárommilliárd eurót fektet Penny romániaia terjeszkedésébe a REWE
A német REWE csoport tízéves, hárommilliárd eurós beruházási tervet jelentett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >