Tavaly 10,5 százalékkal nőtt Romániában a kiskereskedelmi forgalom az első tizenegy hónapban
Tavaly a nyers adatok szerint 10,5 százalékkal nőtt a román kiskereskedelmi forgalom volumene 2020 azonos időszakához mérten – közölte a román országos statisztikai intézet.

Tíz százalék fölött bővült a román kiskereskedelmi forgalom
A szezonális és naptárhatással kiigazított érték szerint a bővülés 9,7 százalék volt a vizsgált időszakban.
A nyers adatok szerinti növekedés a nem élelmiszerek 14,3 százalékos forgalombővülésének köszönhető elsősorban. Az üzemanyageladás 11,9 százalékkal bővült, míg élelmiszerekből, italokból és dohánytermékekből 5,5 százalékkal többet adtak el.
Novemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adatok szerint 5 százalékkal, a kiigazított érték szerint 5,5, százalékkal nőtt 2020 tizenegyedik hónapjához mérten. Havi bontásban is a nyers adatok szerint 2,4 százalékos növekedést, a kiigazított érték szerint 0,4 százalékos bővülést jegyeztek tavaly októberhez képest.
Romániában 2020-ban 2,2 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom volumene 2019-hez mérve. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >Románia szigorította a száj- és körömfájás elleni óvintézkedéseket
A ragadós száj- és körömfájás vírusának európai terjedése miatt Románia…
Tovább olvasom >Jóval kevesebbet költünk húsvétkor, mit karácsonykor, de azért 30%-kal többet, mint egy nagybevásárlásnál
Az ünnepi szezonok általában mindig erős időszakok a kiskereskedelemben, így…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >