Tartósan magas cukorárra számít az édesipari gyártó
Az Európa legnagyobb édesipari alapanyag-gyártó vállalata, a Südzucker, emelkedő bevételről és nyereségről számolt be a harmadik üzleti negyedévét zárva. A vállalat a piaci volatilitás erősödésétől is tart, miközben az ukrajnai agrárexport átmeneti vámmentessége további bizonytalanságot hoz a piaci környezetbe.
Az Európa-szerte ismert Südzucker az üzleti év harmadik negyedévében 2,71 milliárd eurós bevételt ért el, amely 8,8 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakáét. Az üzemi eredmény is jelentős növekedést mutatott, 21,8 százalékkal 268 millió euróra emelkedett. Az első három negyedév adatai is kedvezőek voltak, a cég árbevétele 9,5 százalékkal 7,78 milliárd euróra emelkedett, míg az üzemi nyereség 60,5 százalékkal 860 millió euróra nőtt.
A cég öt meghatározó üzletágának teljesítményét vizsgálva kitűnik, hogy a CropEnergies, a bioüzemanyagok gyártásával foglalkozó részleg, volt a visszahúzó erő. Az etanol világpiaci árának csökkenése miatt a szegmens bevétele 23 százalékkal, 848 millió euróra esett vissza. A keményítőgyártó divízió is enyhén csökkent, 8,7 százalékkal kevesebb, 828 millió euró bevételt produkált. Ugyanakkor a különleges termékek üzletága és a gyümölcssűrítmények szegmense jól teljesített, mindkettő jelentős növekedést mutatott.
A cukorgyártás, amely a vállalat bevételeinek közel felét generálja, különösen kitűnően szerepelt. A bevétel 31,1 százalékkal emelkedett, elérve a 3,11 milliárd eurót. Az üzemi nyereség is kimagasló volt, 521 millió euró, az egy évvel korábbi négyszerese. Az egyetlen magyar cukorgyárat is birtokló Südzucker azonban számolnia kellett az időjárás kihívásaival Németországban, ahol a heves esőzések és a hirtelen jött hó nehezítettek a cukorrépa-betakarításban.
A vállalat vezetése a jelenlegi piaci környezetet figyelembe véve óvatosan optimista, mivel az ukrajnai agrárexport átmeneti vámmentessége további bizonytalanságot hozhat a cukorpiacra. A Südzucker továbbra is erőfeszítéseket tesz a piaci kihívások kezelésére, és a jövőbeni teljesítményére vonatkozóan is figyelemmel kíséri a változó tényezőket.
Kapcsolódó cikkeink
Izgalmas kérdés, hogyan fog alakulni az ünnepi édességpiac
A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami…
Tovább olvasom >Drágul a szaloncukor: a kakaóbab árának emelkedése is hatással van az ünnepi édességre
A szaloncukor, amely a magyar karácsonyi hagyományok elengedhetetlen része, idén…
Tovább olvasom >Túl sok cukrot esznek a legkisebbek
Az ünnepi szezon közeledtével sok gyermek édességfogyasztása jelentősen megnő, ám…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >