Tartósan magas cukorárra számít az édesipari gyártó
Az Európa legnagyobb édesipari alapanyag-gyártó vállalata, a Südzucker, emelkedő bevételről és nyereségről számolt be a harmadik üzleti negyedévét zárva. A vállalat a piaci volatilitás erősödésétől is tart, miközben az ukrajnai agrárexport átmeneti vámmentessége további bizonytalanságot hoz a piaci környezetbe.

A cukorgyártás a vállalat bevételeinek közel felét generálja
Az Európa-szerte ismert Südzucker az üzleti év harmadik negyedévében 2,71 milliárd eurós bevételt ért el, amely 8,8 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakáét. Az üzemi eredmény is jelentős növekedést mutatott, 21,8 százalékkal 268 millió euróra emelkedett. Az első három negyedév adatai is kedvezőek voltak, a cég árbevétele 9,5 százalékkal 7,78 milliárd euróra emelkedett, míg az üzemi nyereség 60,5 százalékkal 860 millió euróra nőtt.
A cég öt meghatározó üzletágának teljesítményét vizsgálva kitűnik, hogy a CropEnergies, a bioüzemanyagok gyártásával foglalkozó részleg, volt a visszahúzó erő. Az etanol világpiaci árának csökkenése miatt a szegmens bevétele 23 százalékkal, 848 millió euróra esett vissza. A keményítőgyártó divízió is enyhén csökkent, 8,7 százalékkal kevesebb, 828 millió euró bevételt produkált. Ugyanakkor a különleges termékek üzletága és a gyümölcssűrítmények szegmense jól teljesített, mindkettő jelentős növekedést mutatott.
A cukorgyártás, amely a vállalat bevételeinek közel felét generálja, különösen kitűnően szerepelt. A bevétel 31,1 százalékkal emelkedett, elérve a 3,11 milliárd eurót. Az üzemi nyereség is kimagasló volt, 521 millió euró, az egy évvel korábbi négyszerese. Az egyetlen magyar cukorgyárat is birtokló Südzucker azonban számolnia kellett az időjárás kihívásaival Németországban, ahol a heves esőzések és a hirtelen jött hó nehezítettek a cukorrépa-betakarításban.
A vállalat vezetése a jelenlegi piaci környezetet figyelembe véve óvatosan optimista, mivel az ukrajnai agrárexport átmeneti vámmentessége további bizonytalanságot hozhat a cukorpiacra. A Südzucker továbbra is erőfeszítéseket tesz a piaci kihívások kezelésére, és a jövőbeni teljesítményére vonatkozóan is figyelemmel kíséri a változó tényezőket.
Kapcsolódó cikkeink
Trump bejelentette: nádcukorra válthat Amerikában a Coca-Cola – pánik a kukoricaiparban
Donald Trump amerikai elnök közösségi oldalán jelentette be, hogy a…
Tovább olvasom >A magyarok kedvenc tortája a dobostorta
A torta, akár házi, akár vásárolt, fontos szerepet játszik a…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >