Rekord évet zárt a Rossmann
A tavaly 20. születésnapját ünneplő Rossmann Magyarország Kft. 8,9%-os forgalomnövekedésével, azaz 47,5 milliárd forint bruttó forgalmával elérte eddigi legmagasabb eredményét, így továbbra is a drogériapiac legdinamikusabban fejlődő vállalata. A Német Konszern már 16 éve két számjegyű, most 11,6%-os emelkedést realizált. Mindemellett a drogéria szeptembertől új reklámkampánnyal jelentkezik, melyben a márka fiatalos, lendületes arcát hangsúlyozza, és novembertől sajátmárkás sminktermékeket is kínál vásárlóinak.
A tavaly 40 éves Rossmann Konszern továbbra is a drogériapiac legintenzívebben növekedő hálózata. A nagyvállalat 2013-ban 6,64 milliárd eurós forgalmat ért el, ami 11,6%-os növekedést jelent (2012-ben 5,95 milliárd euró). A németországi, 1824 bolttal jelenlévő Rossmann 4,99 milliárd eurót könyvelhetett el, ez 12%-os fejlődést mutat (2012-ben 4,45 milliárd euró). A 2014-es elképzelés szerint a konszern tovább növekszik, 7 milliárd eurós bevételt tervez, és 300 boltot kíván nyitni, amelyhez 200 millió eurós beruházás társul.
Hazánkban rekord eredményt produkált a lánc a 47,5 milliárd forint bruttó forgalmával, amely átszámítva 160 millió euró. Ez a szintén kitűnő eredményekkel zárult 2012-es évhez viszonyítva további 8,9%-os növekedést mutat. A lendület idén is töretlen, a drogéria közel 8%-os fejlődésre számít a hazai piacon, 51,3 milliárd forintos bruttó forgalom mellett.
A sikerek eléréséhez nagymértékben hozzájárultak olyan aktivitások, amelyek a vásárlók kényelmét és a drogéria iránti érzelmi kötődés erősítését szolgálják. Ilyen többek között a hazai piacon egyedülálló webshop fejlesztése is, ahol országosan több mint 6000 féle terméket szállít házhoz vevőinek 2 munkanapon belül a Rossmann. A megadott címen kívül csaknem az összes hazai Postán, és 125 MOL benzinkúton is átvehetik a rendeléseiket a vásárlók. A vállalat a termék- szortiment további bővítését tervezi, és a nagyobb termékelérhetőség biztosításához az internetes áruház kiszolgálása az üllői központba költözik.
Továbbá a több mint két éve elindított Rossmanó Babaprogram keretében a kismamák különböző akciókkal találkozhatnak, sőt idén megrendezésre került az első Rossmann Kismama Klub is, a havi rendszerességgel jelentkező online védőnői chat mellett. A drogéria számára a tavalyi év másik kiemelt eseménye Facebook klubjának elindítása volt, ahol az intenzív napi kommunikáció mellett időszakos játékokkal is várják a rajongókat. Az egyik ilyen aktivitás során, a futball világbajnokság idején leginkább a férfiak számára kedves Góltotó játékban félmilliónál is több tipp érkezett. A rajongók száma folyamatosan növekszik, jelenleg 168.300 tagot számlál a csoport.
„Nagy hangsúly került a minőségi expanzióra, 8 kisméretű boltot sikerült teljesen felújítani, illetve átköltöztetni jobb helyre, így ezekben a boltokban a vásárlók jóval nagyobb választékkal találkozhatnak. A pozitív fogadtatást a boltonkénti átlagos 20%-os forgalomfelfutás igazolja vissza. Az idei évben még nagyobb figyelmet fordítunk emberi erőforrásainkra is, azaz munkatársaink kötődésének és lojalitásának erősítése is céljaink között szerepel, mert hisszük, hogy csapatként többre megyünk.
A tavalyi év összefoglalásaként büszkén mondhatom, hogy mind forgalmi, mind eredmény szempontból rekord év volt a számunkra.”- mondta Flórián László, a Rossmann ügyvezető igazgatója.
A vállalat hosszú idő után újra image kampánnyal jelentkezik, első körben szeptember 7. és október 31. között az elektronikus médiában. A közel két hónapos időszak alatt a hazai országos televízió csatornákon kétféle reklám fut majd. A kampány célja, hogy a vásárló drogériáról alkotott képét átformálja, és az alapvető szektorjellemzők helyett – mint a termék, kedvező ár kommunikáció – a márka trendi image-ét hangsúlyozza.
„A reklám tükrözi a Rossmann dinamikus, lendületes, fiatalos oldalát. A cég vidéken és a fővárosban egyaránt a kereskedelem meghatározó szereplője. A márka ennek megfelelően magában hordozza a nagyvárosra jellemző jegyeket is; a pezsgést, a modernitást és a trendiséget. A reklámfilmek is ezen értékeket hangsúlyozzák.”
„A reklám ötletének megszületése után úgy gondoltuk, hogy a drogéria új imidzsét egy olyan híresség tudná megtestesíteni, aki egyedi, megbízható, gondoskodó, merész és vagány egyszerre. Így esett választásunk Árpa Attila producer-színészre, aki nemcsak, hogy örömmel elvállalta felkérésünket, de az egyik reklámban még gyönyörű felesége és kislánya is szerepet kapott.” – tette hozzá Varga Anita, a Rossmann marketing vezetője.
Árpa Attila a reklámfilm főszereplője így mesélt a kampányról: „Eddig nem nagyon vállaltam semmilyen reklámszerepet, ennek két oka van. Egyrészt rossz példákat láttam a tv-ben, másrészt nem éreztem hozzám közel állónak azokat a felkéréseket, melyek eddig érkeztek. A Rossmann reklámfilm ötlete elsőre azért tetszett meg, mert az egész családom szerepel benne, a lányom, a feleségem, így ez később egy aranyos emlék lesz az egész családnak.
Továbbá a reklám koncepciója is tetszett, mint a nők gondolatai, a gyerekek gondolatai. Ezek amellett, hogy eredetiek, számomra nagyon szimpatikusak és családi hangulatúak is.
Ráadásul rendszeresen vásárlok drogériában. Az egész még akkor kezdődött, mikor a lányom csecsemő volt, és rendszeresen kellett vásárolni pelenkát, babaételt, törlőkendőt. Miközben ezeket vásároltam, szépen felfedeztem a többi dolgot, ami nekem való, mondjuk a biotermékeket, zöldség- és gyümölcsleveket, illetve a higiéniai termékeket: fogkrémet, tusfürdőt, stb… Ezeket a Rossmannban szoktunk vásárolni ténylegesen is.”
A reklámkampány indulásával egy időben a Rossmann logó is kiegészül bizonyos felületeken a „Tudjuk, mire vágysz” szlogennel, ezzel is hangsúlyozva, hogy a márka arculata megújul.
Az egyik reklámfilm ezen a linken tekinthető meg:
Új sajátmárka és termékmegújulások
Rival de Loop Young márka bevezetése
Hamarosan megtalálhatóak lesznek az üzletekben a Rival de Loop Young dekorkozmetikai család tagjai. Az elsősorban fiatalok szóló szortimentben a bő választéké illetve a vidám színeké a főszerep. A hétköznapi sminkeléshez szükséges termékeken túl speciális, például körömdekorációs kiegészítőket is találhatnak az állványon a vásárlók. A visszafogott sminkelés kedvelőinek a pasztell és föld színekből sincsen hiány.
A saját márkás dekorkozmetikai termékek között mindenki megtalálhatja az ízlésének megfelelőt.
Új csomagolásban a Rival de Loop arcápolási termékek
A harmonikusan egymásra hangolt prémium minőségű Rival de Loop sajátmárkás termékek hatékonyan, egyedi módon és tartósan tisztítják és ápolják a bőrt – bizonyíthatóan a legbőrbarátabb módon. A márka több termékcsaládot is magában foglal, bőrtípushoz és a különböző korosztály igényeihez alkalmazkodva. A Rival de Loop termékeket 25 év feletti hölgyek számára fejlesztették, különböző igényekre: léteznek termékek kifejezetten problémás bőrre, vízhiányos bőrre, érett bőrre.
Megújuló illatok
Az üzletek polcain már megvásárolható a megújult Mel Merio parfümök széles választéka. A Rossmann sajtátmárkás parfümjei között mindenki megtalálja ízlésének tetszőt, legyen szó friss, keleties vagy virágos illatról. A portfólióban 7 női illat található. A Mel Merio termékcsalád nemcsak megújul, de a régi Heléne D’arcy helyét is ő veszi át, így ezen márkájú termékek elhagyják a szortimentet.
A parfümök ára: 1499 Ft
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >