Tartós installáció az Év Displaye 2023
Nagy érdeklődés övezte a POPAI és a Trade Marketing Klub összevont évzáró eseményét. A házigazda Pick Szeged a gyorsan változó vásárlási igényekre adott válaszaival, a szervezők pedig a POPAI Awards POP verseny ünnepélyes díjkiosztójával készültek.
A POPAI Magyarország évzáró, rendhagyó eseményét november 23-án a MOM Kult SimándiJózsef termében rendezték meg a Trade Marketing Klubbal közös szervezésben. A házigazda a Bonafarm Trade Marketing Csapata volt. Az esemény támogatójaként bemutatkozott a BoxPrint és az EuroCIS.
Az egybegyűlteket Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin lapigazgató-főszerkesztője, a TMK társalapítója, a POPAI vezetőségi tagja köszöntötte. A szakmai téma: Very Fast Moving Brands, a Bonafarm, részletesebben a PICK márkáihoz kötődő aktuális változások áttekintése igazi szakmai csemegének számított.
Gyors változások és interakciók
Király Krisztián, a Bonafarm sales development managere, a vállalatcsoportnál zajló változásokat, integrációs folyamatokat mutatta be, kiemelve az országos és export jelenlét növekedését, a portfólió szélesítését a termőföldtől az asztalig. A promóciókat tekintve a különböző termék és ajándék összecsomagolások házon belüli megoldásának sikerére is rámutatott az előadó.
Józsa Gábor, a Bonafarm trade marketing managere a Pick Szeged Zrt. látványos, vásárlók megszólítását és bevonását célzó aktivitásaiból sorolt szemléletes példákat. Sok képpel és videóval hangsúlyozta, hogy a promóciókra, nyereményjátékokra, látványos bolti megjelenésekre a vásárlók a polikrízis idején még fogékonyabbak, a tervezettnél jóval magasabb számban kapcsolódnak.
A rekord létszámú résztvevők folyamatos kérdéseinek köszönhetően igazi interaktív, műhely hangulat alakult ki. Az esemény támogatója, a BoxPrint ügyvezetője, Fazekas Attila prezentációjában a csomagolási trendeket részletezte. A kivetített fotók és videók mellett az érdeklődők, a közeledő ünnepek jegyében néhány mintadarabot kézbe is vehettek a szuperprémium minőségű, aranyozott díszdobozokból.
Máté Szilvia, a BD-Expo Kft. ügyvezetője, a Messe Düsseldorf hazai képviselője az EuroCIS kiállítást ajánlotta (2024. feb.27-29.), kiemelve a legaktuálisabb témákat. A kereskedelem globális és hazánkban is releváns kihívásai mellett a digitális instore marketing megoldások, a mesterséges intelligencia, az érintésmentes vásárlás is fókuszba kerül ezen a szakvásáron. A vezetett boltlátogatás túrákon pedig a jövő megoldásai már megvalósult fázisban is láthatók.
A dobogósok kihirdetése előtt, az FMCG szakma nevében gratulált a közönség Máté Szilviának, aki nemrégiben kapta meg a Magyar Arany Érdemkereszt kitüntetést Magyarország külkapcsolatainak fejlesztéséért és hazánk pozitív külföldi megítélését erősítő kiemelkedő szakmai tevékenysége elismeréseként.
Rekordok és ünnepeltek
Az idén 20 éves POPAI Magyarország immár 14. POPAI Awards POP versenyének helyezettjeit Kátai Ildikó főtitkára hirdette ki. A rekord számban érkezett pályamunkákat Tapolcán, a Trade magazin Business Days konferencia 5 napján, szeptember 25-29. között láthatták kiállítva az érdeklődők. Idén több, mint 120-an zsűrizték és majd háromszor ennyien tekintették meg a nevezéseket, ami szintén rekord a verseny történetében.
A verseny történetében másodszor (2018) történt meg, hogy az Év Displaye címet elnyert, legtöbb szavazatot kapott pályamunka a „Tartós installáció” kategória első helyezettje lett. Érdekesség, hogy csakúgy mint 5 évvel ezelőtt, ez a győztes display is a Coca-Cola HBC nevezése volt. A „Coke Creations 2 raklapos display” mind az „Eredetiség és innováció”, mind az „Összhatás és hatékonyság” szempontból a legmagasabb pontszámot kapta.
A displayt egy új, limitált Coca-Cola termék bevezetésének támogatására tervezték. A megszokottól eltérő, dinamikus alak, a világítással kiemelt részek kialakításának célja a célközönség figyelmének megragadása és a termék-zene-tánc szoros kapcsolatának kihangsúlyozása volt. Egyedi szín és formavilág, a kampányhoz köthető dekor elemek és a digitális kijelzőn futó reklámfilm tette még különlegesebbé ezt a megjelenést.
A Coca-Cola HBC Magyarország csapata összesen 6 díjat vitt haza. A POS Services 2, a Digitálisreklám, Dion, DS Smith, Mizo, SilverLine, Unilever, Törley, Zwack pedig 1-1 trófeát nyert el. A kategória első helyezettek képviselhetik hazánkat a POP világbajnokságként számontartott Shop! POPAI Global Awards nemzetközi versenyen, ahova kizárólag a nemzeti versenyek győztesei nevezhetnek.
Minden résztvevőnek és díjazottnak itt is gratulálunk!
A helyezettek listája:
POPAI Awards Magyarország 2023 POP verseny
„Tartós installáció” kategória
1.Év Displaye és „Tartós installáció” kategória I. helyezett: Coke Creations 2 raklapos display,
Coca-Cola HBC Magyarország Kft.
2.BBQ Grill kihelyezés, Unilever Magyarország Kft.
3.Unicum shop in shop installáció, Zwack Unicum Nyrt.
„Tartós normál” kategória
1.Törley ICE világító plexi display, Törley Pezsgőpincészet Kft.
2.Powerade Gyúrós display, Coca-Cola HBC Magyarország Kft.
3.Kinley HEXA LED-es display, Coca-Cola HBC Magyarország Kft.
„Nem tartós normál” kategória
1 Baba dinamikus láma totem, POS Services Kft.
2.METEOR Marvel display, DION Hungary Kft.
„Nem tartós installáció” kategória
1.Monster ETO stadion – makett, Coca-Cola HBC Magyarország Kft.
2.HELL ICE COFFEE installáció, DS Smith Packaging Hungary Kft.
3.Kókusz Sziget, Sole-Mizo Zrt.
„Kis méretű” kategória
1.Snickers Slimlight polczászló, POS Services Kft.
„Kampány” kategória
1.Be on the farm, SilverLine Consulting Kft.
2.Nyári kamion – 4 raklapos kihelyezés, Coca-Cola HBC Magyarország Kft.
„Digitális” kategória
1.Coke&Meal E3 install, Coca-Cola HBC Magyarország Kft.
2.Mozgásérzékelős digitális állvány polcél kijelzővel, Digitálisreklám.hu Kft.
Kapcsolódó cikkeink
Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >TMK 2in1: Workshop és grillparty
A Trade Marketing Klub június 6-án délután egy különleges, teraszra…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a nemzeti dohányboltok súlya az FMCG-forgalomban
A Nemzeti Dohánybolt Panel 2023. április–2024. márciusi dohánytermékek nélküli FMCG-forgalma…
Tovább olvasom >További cikkeink
30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka Díjakat
Idén 20. alkalommal adták át a Hégető Honorka Díjakat, rekordszámú,…
Tovább olvasom >Ma kezdődik a World Science Forum Budapesten
Ma kezdődik Budapesten a World Science Forum (WSF – Tudomány…
Tovább olvasom >