Társadalmi kérdések a márkaépítésben
Összeér, ami összetartozik – egy cég társadalmi kérdésekről alkotott véleménye ma már a márkaépítése során is megjelenik. A „brand purpose” vagy „doing good” kampányok révén így kapcsolódnak össze a társadalmi ügyek reklámetikai kérdései és a marketing. E téma legjobb feldolgozásáért OTDK különdíjat ajánlott fel az ÖRT a marketing hallgatók számára.
Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója
A reklámozó vállalatok életében egyre nagyobb szerepet kap a „megfelelés”, a „compliance” folyamat, amely azt hivatott biztosítani, hogy – többek között – a reklámozás során minden jogi és etikai szabályt betartsanak. A hatósági büntetések már önmagukban jelentősen ösztönzik a cégek megfelelés iránti szándékát, de az biztos, hogy a fogyasztó márka iránti hitének, sőt szeretetének („love brands”) megőrzése sokkal nagyobb visszatartó erőt jelent. Többek között ezért fordulnak olyan sokszor az ÖRT-höz előzetes vélemény-, és a szintén a megelőzést szolgáló tréning kéréssel.
Mára azonban már nagyon sok cég újabb szintet lépett a márkaépítésben: a márkaépítés alapjává tették, hogy megmutassák: ők is ugyanúgy gondolkodnak a világról, a fogyasztót körülvevő környezet egyes kérdéseiről, mint a fogyasztó. A „mit tud a márka?” helyett mára a „milyen értéket vall fontosnak a márka?” üzenet a márka részévé vált. A szappan tisztító hatása helyett a „hogyan mossunk kezet üzenet”, az üdítőital íze helyett a környezetünkért érzett közös felelősség mind kiváló példái az ún. „brand purpose” reklámoknak.
A társadalom számára fontos kérdések egyre több márka esetében a márka alkotóelemének részeként jelennek meg. Így kapcsolódik össze az ÖRT a döntéseinknél figyelembe vett társadalmi érzékenység és a márkaépítés mai iránya. Fontos számunkra, hogy a reklámetikai kérdések mai szempontjaival a jövendő marketinges diákok is tisztában legyenek, ezért ajánlott fel az ÖRT különdíjat az Országos Tudományos Diákköri Konferencián résztvevő hallgatók számára – jelentette ki Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára.
Ez a különdíj az ÖRT széleskörű edukációs tevékenységének része. Tagjainknál tréninget tartunk, és örömmel teszünk eleget az egyetemek meghívásának is. Megyer Örs, Gerendi Zsolt és jómagam alkotjuk az oktatók csapatát, öt egyetemen tartottunk előadást. Meggyőződésem, hogy a reklámetikai kérdések az elmélet és a gyakorlat szempontjából is nélkülözhetetlenek a jövendő szakemberek számára. Nem jogszabályi felolvasó estet tartunk, hanem gyakorlati példák segítségével mutatjuk be, hol húzódik a gyakran vékony mezsgye a kreatív üzenet és a reklám tényállítását bemutató reklám között, mire kell figyelni a gyerekek, idősek és a nemek szerepeltetése esetén, és miért problémás a green washing alkalmazása – tette hozzá Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar Marketing Szövetség: életműdíj Dr. Megyer Örsnek
A Magyar Marketing Szövetség Tonk Emil Életműdíjasa 2024-ben Dr. Megyer…
Tovább olvasom >Átadták az idei Green Pledge védjegyeket
Idén második alkalommal kerültek átadásra az ÖRT, az MMSZ és…
Tovább olvasom >Kommunikációs iparági AI-kézikönyv készül a hazai szakmai szervezetek összefogásában
A hazai kommunikációs iparágban a mesterséges intelligencia (AI) használatának etikus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >Megháromszorozódik a műanyag-szennyezés? – a Körkörös.hu legfrissebb összeállítása
Hiába jelenti már most a műanyagszennyezés korunk egyik legégetőbb környezetvédelmi…
Tovább olvasom >Elismerték a gabona és olajosnövény termesztés új ÜHG-kibocsátási értékeit
2023-ban kérte fel az Európai Bizottság a tagállamokat, hogy nyújtsanak…
Tovább olvasom >