Tarolt az online kereskedelem a Szinglik Napján

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 11. 12. 11:15

Minden idők legerősebb internetes kereskedelmi napja lett a „Szinglik Napja”, vagyis a kínai anti-Valentin Nap, ami már két évtizede az egyedülállók ünnepe Kínában és egyes remények szerint pár éven belül globális ünnepnap lehet.

alibabaEbből az alkalomból hatalmas akciókat kínált minden termékre, az autóktól kezdve a ruházatig az első számú kínai internetes kereskedelmi cég, az Alibaba, mely meg is hozta gyümölcsét. Egy nap leforgása alatt 9,3 milliárd dollár értékben vásároltak a felhasználók, összesen 278 millió megrendelést teljesítve. Tavaly ugyanezen a napon még csak 5,8 milliárd dollárra rúgott az értékesítési volumen.

Összehasonlításképp: az idei évre az Egyesült Államokban a „Fekete Péntekre” 2,48 milliárd dolláros, a „Kiber Hétfőre” pedig 2,6 milliárd dolláros online értékesítést várnak az elemzők, amely az év két legerősebb napja a kiskereskedelem számára, hiszen a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét jelenti. Az Alibaba elsődleges piaca Kína, a második legtöbb megrendelés Oroszországból érkezett, az Egyesült Államok pedig a harmadik helyet szerezte meg tegnap.

Bár elsősorban a kínai márkák ünnepe volt a tegnapi, azért európai és amerikai cégek is profitáltak belőle.
A sportcikkek között az Adidas és a Nike lett a két legsikeresebb szereplője a napnak az értékesítési volumen tekintetében. Az elektronikai cikkek között a Xiaomi és a Huawei mellett szerepel a top 5-ben az Apple és a Samsung. A családi termékek gyártói között a Kimberly-Clark és a Walt Disney szerepelnek a nap nagy nyertesei között a kínai márkák mellett. (portfolio.hu)

Kapcsolódó cikkeink