Tápláló a szójaalapú húshelyettesítő
Sokan a szójáról úgy gondolják, hogy kevésbé tápláló, mint más húshelyettesítő növényi alapanyagok. Ezt cáfolta meg az Unilever és a hollandiai wageningeni egyetem közös kutatása.
Az állati húshoz nagyon hasonlító, texturált rostos vegán hús előállításához a szójalisztet, a koncentrátumot és az izolátumot utófeldolgozási eljárásoknak, például extrudálásnak kell alávetni. Az extrudálás során a fehérjeanyag egy sor fizikai és kémiai változáson megy keresztül termomechanikus kezelés (vagy meghatározott hőmérsékleten történő erő alkalmazása) során. Az anyagban jelenlévő komponensek kölcsönhatásba lépnek, és hússzerű szerkezet alakulhat ki.
A kutatás a különböző termékek emészthetőségéhez nélkülözhetetlen aminosav-pontszámait (DIAAS) – az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének standard mértékét – értékelte. Minél magasabb a pontszám, annál jobban teljesíti a fehérjeforrás szervezetünk igényeit, a 75-ös vagy afeletti pontszám jónak tekinthető. A legtöbb szójatermék magas fehérjeminőségi pontszámmal rendelkezett, és a kutatók a feldolgozási és utófeldolgozási körülmények között növelhették vagy csökkenthették a minőséget. //
Kapcsolódó cikkeink
Az IKEA kutatása szerint a magyarok 77 százaléka mobilozik az ágyban
Az alvás elengedhetetlen a testi és lelki egészségünk megőrzéséhez. Az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Generali kutatás: A magyarok csupán tizede gondolja azt, hogy fantasztikus év lesz 2025
Nemzetközi háborús konfliktus kiterjedésétől kevésbé, az infláció és az árak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Enyhe visszaesést mutat a januári Beszerzési Menedzser Index
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) friss jelentése…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >SAP: Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem…
Tovább olvasom >