Táplálékkiegészítők leginkább drogériákból
Dinamikusan növekszik a Nielsen által mért vitaminok és táplálékkiegészítők piaca. A három kategória éves kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 4 milliárd forintot. A táplálékkiegészítők bolti eladása értékben 26 százalékkal emelkedett egyik évről a másikra, és mintegy 3,3 milliárd forintot ért el a szóban forgó időszakban. Mennyiségben a 26 százalék plusz következtében 2 millió csomag fölé került az éves forgalom. Értékben a komplex kivonatok piaci részesedése a legnagyobb. Bár egyik évről a másikra 3 százalékponttal lett kisebb a mutató, amely így 62 százalékra alakult.
A gyógynövények aránya 19-ről 20, az egyéb kivonatoké 15-ről 17 százalékra emelkedett.
A nem oldható vitaminok és ásványi anyagok kiskereskedelmi forgalma értékben 33 százalékkal, 600 millió forint fölé emelkedett. A 28 százalékos mennyiségi növekedés következtében közel 1,2 millió csomag az éves forgalom.
Értékben az eladásokból legnagyobb arányban, 35 százalékkal részesednek az egyfajta vitaminok. Ez 5 százalékponttal több az előző évinél.
Az értékesítési csatornák között a domináns drogéria értékben 75 százalékról 80-ra növelte részesedését, ugyanakkor a hipermarketé 21-ről 17-re, a szupermarketé 4-ről 3 százalékra csökkent.
Az oldható vitaminok és ásványi anyagok kiskereskedelmi eladásai értékben 11 százalékkal bővültek, és meghaladják az évi 500 millió forintot.
Mennyiségben plusz 13 százalékot mértünk, és ezzel az egy év alatt eladott csomagok száma 1,6 millió fölé került.
Itt legnagyobb szegmens értékben a mix, 54 százalékos részaránnyal. Ez mínusz 14 százalékpontot jelent az előző időszakhoz képest. Az egyfajta ásványi anyag mutatója 8 százalékról 19-re módosult, míg a multivitaminé stabilan 15 százalék. Az egyfajta vitaminok mutatója 8 százalékról 12-re emelkedett, míg a többfajta ásványi anyagot tartalmazó étrend-kiegészítők aránya 1 százalékról még jelentősen csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >