Tápanyagbomba a mindennapokra
A smoothie-k iránti érdeklődés az elmúlt években folyamatosan nőtt, ami részben a változó fogyasztói igényeknek és az egészségtudatos életmód térnyerésének köszönhető. Egyre több vásárló keresi azokat a termékeket, amelyek egyszerre kínálnak frissességet, tápanyagdús összetevőket és gyors megoldást a mindennapi étkezések során.
A cikk a Trade magazin 2024/12.01 lapszámában olvasható.
A smoothie-k nemcsak az egészségtudatos étkezés, hanem az aktív életmódot folytatók étrendjében is fontos szerepet játszanak. Az előrecsomagolt smoothie-k praktikus opciót jelentenek, mivel gyors tápanyagpótlást biztosítanak edzés előtt és után is. A gyártók egyre több olyan terméket kínálnak, amelyek fehérjékkel, vitaminokkal vagy ásványi anyagokkal gazdagítottak, elősegítve az állóképesség növelését és az izomregenerációt.
Az egyedi diétákat követő emberek számára is ideálisak a növényi alapú smoothie-k, amelyek megfelelnek a vegán, paleo és ketogén étrend követelményeinek. Az ilyen termékek tápanyagban gazdagok, miközben illeszkednek a különböző diétás igényekhez, így széles körben kedveltté váltak.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/P10_Smoothie3_opt-300x199.jpeg)
Az innovációk során nagyobb figyelmet kapnak az alternatív fehérjeforrások
Az innovációk során nagyobb figyelmet kapnak az alternatív fehérjeforrások, mint a borsófehérje vagy a rovarfehérjék. Ezek fenntarthatóbb megoldások az állati eredetű fehérjékkel szemben, és egy új, környezettudatos alternatívát ajánlanak a tudatos fogyasztóknak.
![Szász-Bognár Emese Sió](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/02/Szasz-Bognar-Emese-Sio_opt-e1613326271940-237x300.jpeg)
Szász-Bognár Emese
kommunikációs és
médiamenedzser
SIÓ-Eckes
– A smoothie szegmens jelenleg 2,2%-os értékbeni piaci részesedéssel van jelen a gyümölcslé, nektár és ital kategóriában, de évről évre dinamikusan, a kategória előtt növekszik. 2024 YTD volumenben 7,1%-t, értékben 5,8%-ot növekedett a szegmens 2023 azonos időszakához képest – avat be az NIQ adataira hivatkozva Szász-Bognár Emese, a Sió-Eckes Kft. kommunikációs és média managere.
Azt is elárulja, hogy 2024-ben a smoothie szegmens növekedését elsősorban az alacsonyabb árfekvésű, kisebb márkák és a saját márkás termékek vezetik, emellett az új szereplők piacra lépése is érezhető hatást gyakorol. Csatornák tekintetében a növekedéshez elsősorban a hiper- és szupermarket üzletek járultak hozzá.
Új ízek, ízkombinációk
A SIÓ Smoothie-k újra felhasználható, modern, üvegcsomagolásban kerülnek a polcokra 6 különböző ízben: Trópusi Mangó, Erdei Piros Bogyós, Frissítő Zöld Kiwi, Kék Balaton, Immun és Relax. Az idei évtől kapható a SIÓ Smoothie Relax szilva, fekete szeder, áfonya és alma ízben. B6- és B12-vitaminokkal, valamint magnéziummal támogatja az idegrendszer működését és segíti a belső egyensúly megőrzését.
– A jövőbeni fejlesztéseinkben továbbra is az izgalmas ízkombinációkra és a kézzelfogható előnyökkel rendelkező innovációkra összpontosítunk – jelzi Szász-Bognár Emese.
Smoothie termékeiket elsősorban nagy elérésű digitális csatornákon, közösségi médiában, e-kereskedelemben, illetve eladáshelyi eszközökkel támogatják.
Fókuszban az egészség
Az elmúlt időszakban a smoothie-k piacát számos külső tényező befolyásolta. A fenntarthatósági elvárások és a tudatos fogyasztói magatartás egyre nagyobb szerepet játszanak, így fokozódó figyelem övezi mind a környezetbarát csomagolásokat, mind a természetes alapanyagokból készülő, alacsony cukortartalmú készítményeket.
– Az otthoni fogyasztás növekedése tovább erősítette a kényelmes és praktikus kiszerelések iránti igényt, így a tasakos smoothie-k is népszerűbbek lettek. Az árfekvés alapján a középkategóriás termékek a legsikeresebbek, de a prémium kategóriák is erősödtek – állapítja meg Pintér Farkas Éva, a HeySmoothie-t gyártó és forgalmazó Careforyou Kft. alapító tulajdonosa.
Funkcionális összetevők
A Careforyou Kft. az utóbbi időben új ízkombinációkat és funkcionális összetevőket vezetett be, például a superfoodokkal és vitaminokkal dúsított smoothie-kat.
– Dolgozunk fenntarthatóbb csomagolási megoldásokon is, hogy megfeleljünk a piaci igényeknek. Az innovációk terén a személyre szabott, funkcionális smoothie-k fejlesztését látjuk előremutatónak, amelyek különböző egészségügyi célokat szolgálnak, például energiát adnak, erősítik az immunrendszert, vagy segítenek a stressz csökkentésében – vázolja a szakember.
Marketingstratégiájuk középpontjában az egészségtudatosság és a fenntarthatóság áll.
– Nagy hangsúlyt fektetünk termékeink természetes összetevőire, egészségmegőrző hatásaikra és a praktikus tasakos kiszerelés előnyeire. Vevőinkkel szoros kapcsolatot ápolunk online és közösségi médiás kampányokon keresztül, hogy folyamatosan naprakészek legyünk az igényeikkel kapcsolatban – teszi hozzá Pintér Farkas Éva.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/P10_Smoothie746_opt-300x244.jpeg)
A smoothie-fogyasztók kevésbé árérzékenyek
Trendkövető alapanyagok
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/12/Sarkadi-Katalin-Funky_opt-scaled-e1733076995588-240x300.jpeg)
Sarkadi Katalin
marketingvezető
Funky Forest
Sarkadi Katalin, a Funky Forest marketingvezetője szerint a kisétkezésre is kiváló smoothie-k közül még mindig az epres, a bogyós vagy a trópusi gyümölcsös ízek a legnépszerűbbek. A zöld smoothie-k is kedveltek, amelyek spenótot vagy más zöldleveles növényeket tartalmaznak. A trendekkel összhangban néhány import és saját márkás terméknél már megjelentek a hozzáadott fehérjék, chiamagok, gyógynövények, vitaminok és táplálékkiegészítők.
2025-ben és az azt követő években várhatóan tovább nő az érdeklődés a fenntartható, egészségtudatos termékek iránt. Az innovációk terén a funkcionális smoothie-k előretörésére lehet számítani, valamint a fenntartható csomagolás még nagyobb szerepet kap ebben a szegmensben is.
Megújult online felületek
A Funky Forest kiemelt partnerei a reggelizőhelyek, pékségek, kávézók, hotelek és retail láncok, ahol igényes vendégkörüknek kínálják a Funky Forest kizárólag zöldséget és gyümölcsöt tartalmazó, adalékmentes leveit. Smoothie-k terén a Funkynál a mangós-sütőtökös és az epres-tőzegáfonyás a legnépszerűbb.
– Webshopunkban egyedi csomagajánlatokkal várunk mindenkit, dietetikus tanácsokkal is segítjük fogyasztóinkat. Nemrégiben megújult weboldalunkon a látogatók már alapanyagokra és azok jótékony hatásaira is kereshetnek. Egyre több micro-influencer együttműködésben veszünk részt, öröm számunkra, hogy a Funky Forest különleges smoothie-jai, préslevei több életmódprogramot kísérnek, legyen az futóklub, rooftop jóga vagy iskolai rendezvények – emeli ki Sarkadi Katalin.
Impulzív kategória
A smoothie-fogyasztók nem árérzékenyek; számukra a kompromisszumoktól mentes, magas minőség, a vegán minősítés és a fenntartható termelés fontosabb. A smoothie-k árfekvése magasabb a 100%-os zöldség- és gyümölcstartalom miatt, így a piacon az áremelések ellenére is megmaradtak a prémium termékek, a „value for money” alternatívák megjelenése nem befolyásolta ezt a szegmenst.
Erőteljesen impulzív a kategória, így elsődleges szempont az is, hogy hűtött legyen a termék, hiszen az intenzív íz ebben a formában érvényesül a leginkább. A prémium csomagolás és design, amely kifelé is értéket sugall, szintén elengedhetetlen a magas vásárlóerővel rendelkezők számára.
– Mindezeken túl azt is látjuk, hogy nagyon sokan részesítik előnyben a hazai árucikkeket – fűzi hozzá a témához Pinczés Marianna, a Virgin Oil Press Kft. ügyvezetője.
Személyes kapcsolat
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/02/Pinczes-Marianna-Virgi_opt-e1676547814498-239x300.jpeg)
Pinczés Marianna
ügyvezető
Virgin Oil Press
A Virgin Oil Press Kft. számára különösen jelentős a személyes kapcsolat, így termékeik olyan helyeken is megtalálhatók, mint a kávézók és reggelizők, ahol mesélhetnek róluk, és kóstoltatásra is lehetőség van, hiszen a finom íz meggyőző erővel bír.
– A kiszerelést illetően keresettek az egyadagos („shot”) formátumok, mint a mi FROT-unk, de a 2-3-5 dl-es változatok is kelendőek. A literes kiszerelés ritka, hiszen ezeknek az italoknak jellemzően rövidebb az eltarthatóságuk – mutat rá Pinczés Marianna. Hozzáteszi:
– Célunk, hogy továbbra is természetesek, fenntarthatóak és izgalmasak legyünk, emellett törekszünk a receptúra biztosítására és új, élelmiszergyártás során keletkező, más melléktermékek hasznosítására, erősítve a zero waste szemléletmódunkat. //
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: a rendszeres mézfogyasztás az élhetőbb jövőért tett lépés
A rendszeres mézfogyasztás az élhetőbb jövőért tett fontos lépés –…
Tovább olvasom >Viharos idők, aranyat érő termések
Az elmúlt időszakban a gyümölcslevek piaca dinamikus fejlődésen ment keresztül,…
Tovább olvasom >Egészség és szupererő a palackban
Az utóbbi években az egyik legdinamikusabban növekvő szegmens a funkcionális…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >