Tanuljunk ételt menteni a Facebookon?
A jelenleg több mint 165 000 főből álló Facebook-csoport közösségében való részvétel jelentősen növeli a fenntarthatósághoz kötődő motivációkat – bizonyította be a Munch legújabb kutatása.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A kutatás a Munch Facebook csoportjának tagságát vizsgálta. A csoport célja, hogy a felhasználók megoszthassák egymással az ételmentéssel kapcsolatos tapasztalataikat fotók vagy leírások formájában. A kutatás a gyakorlatközösségben való részvétel és az ételmentéssel kapcsolatos motivációk közötti kapcsolatot kereste, az eredmény pedig magáért beszél. Minél magasabb pontszámot adott egy kitöltő a gyakorlatközösséggel kapcsolatos elköteleződést vizsgáló állításokra, annál motiváltabbnak bizonyult az ételmentés területén. A statisztikai adatok ezáltal alátámasztják, hogy a közösségben való aktív részvétel megnöveli az elköteleződést az ételmentés és tágabb értelemben a fenntarthatóság iránt.
A kutatás eredményeiből következtethető, hogy hasonló tendencia figyelhető meg a fenntarthatóság bármely más területén. Az emberekre a közösség-, legyen szó online vagy offline közösségről, szemlélet- és ezáltal viselkedésformáló hatással van.
A kutatás apropójaként egyébként az az érdekes ellentmondás szolgált, hogy bár manapság az Instagram és a TikTok sokkal népszerűbb platformok a Facebooknál, a Munch csoportja egyre több és több taggal és poszttal büszkélkedhet. Ennek egy lehetséges magyarázata az, hogy az úgynevezett gyakorlatközösségekben történő tanulás – ami természetesen nem hasonlítható egy iskolai tananyag elsajátításához, sokkal inkább új szokások kialakításáról szól – megkönnyíti és élvezetesebbé teszi az olyan komplex feladatokat, mint egy fenntartható életmód kialakítása. //
Kapcsolódó cikkeink
K&H: megjelentek a tiktokos csalók
Az adathalászok nem kérnek személyit az áldozataiktól – bárkit célba…
Tovább olvasom >Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >