Tanuljunk ételt menteni a Facebookon?
A jelenleg több mint 165 000 főből álló Facebook-csoport közösségében való részvétel jelentősen növeli a fenntarthatósághoz kötődő motivációkat – bizonyította be a Munch legújabb kutatása.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A kutatás a Munch Facebook csoportjának tagságát vizsgálta. A csoport célja, hogy a felhasználók megoszthassák egymással az ételmentéssel kapcsolatos tapasztalataikat fotók vagy leírások formájában. A kutatás a gyakorlatközösségben való részvétel és az ételmentéssel kapcsolatos motivációk közötti kapcsolatot kereste, az eredmény pedig magáért beszél. Minél magasabb pontszámot adott egy kitöltő a gyakorlatközösséggel kapcsolatos elköteleződést vizsgáló állításokra, annál motiváltabbnak bizonyult az ételmentés területén. A statisztikai adatok ezáltal alátámasztják, hogy a közösségben való aktív részvétel megnöveli az elköteleződést az ételmentés és tágabb értelemben a fenntarthatóság iránt.
A kutatás eredményeiből következtethető, hogy hasonló tendencia figyelhető meg a fenntarthatóság bármely más területén. Az emberekre a közösség-, legyen szó online vagy offline közösségről, szemlélet- és ezáltal viselkedésformáló hatással van.
A kutatás apropójaként egyébként az az érdekes ellentmondás szolgált, hogy bár manapság az Instagram és a TikTok sokkal népszerűbb platformok a Facebooknál, a Munch csoportja egyre több és több taggal és poszttal büszkélkedhet. Ennek egy lehetséges magyarázata az, hogy az úgynevezett gyakorlatközösségekben történő tanulás – ami természetesen nem hasonlítható egy iskolai tananyag elsajátításához, sokkal inkább új szokások kialakításáról szól – megkönnyíti és élvezetesebbé teszi az olyan komplex feladatokat, mint egy fenntartható életmód kialakítása. //
Kapcsolódó cikkeink
Zöld minimum javaslatcsomagot dolgozott ki az ÉVOSZ
Az ÉVOSZ Fenntarthatósági Tagozata „Zöld minimum” néven jegyzett javaslatcsomagot dolgozott…
Tovább olvasom >A Ferrero alapanyagainak már 90%-a visszakövethető
Jelentős előrelépésről számolt be a Ferrero Csoport 16. Fenntarthatósági jelentésében…
Tovább olvasom >Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >