Tanulás másképpen!

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 02. 20. 15:44

Mindannyian jól tudjuk, az egész élet egy tanulási folyamat. Soha nincs vége, legalábbis, ameddig élünk. Mindegy, milyen korban vagyunk, képezni kell magunkat, nyitottan a világ, a környezetünk változásaira.

A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.

Csík Klára

Vendégszerző:
Dr. Csík Klára
tulajdonos-ügyvezető
Karrier&Stílus

Az idei évet egy rendhagyó workshoppal kezdtem. A Trade magazin munkatársainak fejlődését évek óta figyelem, követem, szinte aktív részese vagyok munkájuknak. Idén a hatékonyság, a változáskezelés volt a fókuszban, ennek kapcsán több szakmai és képességfejlesztő témát érintettünk a kétnapos agytágítás keretében. A magazint olvasva, a hírlevelet vagy a webes megjelenéseket tanulmányozva, olvasóként nem gondolunk arra, milyen csapat áll a naprakész megjelenés mögött.

Tizenhatan vettek részt a mostani fejlesztésen, különböző kommunikációval kapcsolatos munkaköröket bevonva, ami szinte teljes keresztmetszetét jelentette a résztvevők körének. Családias iroda, vidám hangulat, pozitív légkör jellemzi az összetartó csapatot. Többen már a magazin megjelenése óta együtt dolgoznak, és ez a több évtizedes múlt összeköt és alapját képezi a mostani munkának. Évek telnek, a piac változik, mindennap tartogat meglepetéseket, váratlan helyzeteket, tehát egy perc idő sem marad lazsálásra. A COVID náluk is megváltoztatta a munkamódszereket, és a home office stílus itt is elterjedt. Időszakonként összegyűlnek, személyesen találkoznak, hogy ezáltal erősítsék az összetartozást, a csapatmunkát.

Az első nap borongós, igazi téli időben kezdődött, szükség volt az energetizáló kávéra és a megmaradt szaloncukorra, hogy top szintre hozzuk magunkat. Délutánra már kialakult a kép, az erősségek és fejlesztendő területek tekintetében, és estére a házi feladaton való töprengés segítette a következő napi interaktivitást. Másnap különleges helyszínre, a kereskedelem egy fellegvárába mentünk – a budaörsi METRO Gasztroakadémiája biztosított lehetőséget a kihelyezett workshopra. Igazi gasztrós hangulat fogadott bennünket, a frissen sült pogácsa és ízes kávé illata várta a csapatot. Kihasználtuk a helyzetet, és POP részleges kommunikációs auditot is végeztünk, amely a valós életet lopta be az elméleti anyagok közé. Sorra vettük az alkalmazott POS-eszközöket, az általános kommunikációt, valamint a promóciókat. Péntek lévén a pénteki halnap akció kiemelkedő. 5000 Ft értékű hal vásárlásakor 1000 Ft-os kupont kap a vásárló, melyet később felhasználhat. A halakat frissen tartják, 48-52 órával a polcra helyezés előtt még a tengerben ficánkoltak. Jégben tartják az árut, mely nem csak esztétikus, hanem érezteti a tengeri jelleget is. A frissesség alapfeltétel. Érdemes itt vásárolni.

A terepmunka után szakértő séf segítségével készült a háromfogásos ebéd, mely újabb kihívás elé állította a Trade magazin munkatársait. Izgalmas volt, mert a kreatív feladat során több készségüket is bizonyítani kellett, és tudták is. Az ízletes ebéd után jött az igazi erőpróba – miszerint a figyelem visszatéríthető-e a rendes kerékvágásba, javukra szolgál, hogy továbbra is figyeltek, feladatokat oldottak meg, ami elhivatottságuk bizonyítéka.

Rendben, a program teljesült, de kedvenc részem még hátra volt, az egyéni, személyes értékelés, mit látok fejlesztendőnek a két nap után. Ez a rész soha nem kötelező, de megtanultam, hogy az őszinte, segítő szónak ereje van. Ebben az esetben is így volt. Tudtam újat mondani, vártak a sorukra, és a péntek délutáni rohanás, hétvégét idéző hangulat ellenére hallani akarták, milyennek látom őket.

Amilyen az évkezdet, olyan lesz az egész év, vallom, ezért fontos a lendületes, sikeres kezdés már januárban, és akkor a folytatás sikere is megalapozott.

Mondhatjuk, jó két nap volt, elégedettek lehetünk az eredménnyel, a Trade magazin csapata 2025 januárjában teljes energiával kezdi az évet, ami a szakma minden szereplőjének jó hír, számítva az aktuális, naprakész hírfolyammal, melyet a magazin kimagasló minőségben biztosít már évtizedek óta, az FMCG-cégek, -vezetők és -munkatársak számára. //

Kapcsolódó cikkeink