Támogatja a kormány a Szamos Marcipán többszáz milliós fejlesztését
A Made in Hungary kifejezésnek akkora rangot kell szerezni, hogy az önmagában biztosíték legyen a piac számára – mondta a pénzügyminiszter szerdán Pilisvörösváron.
fotó: szamos.hu
Varga Mihály a Szamos Marcipán Kft. kapacitásbővítő fejlesztésének bejelentésekor arról beszélt, hogy a magyar gazdaságnak szüksége van olyan hazai cégekre, amelyek külföldön is megállják a helyüket, és nemzetközileg is elismert márkát, magyar brandet képviselnek. Hozzátette, hogy a Szamos Marcipán Kft. 332 millió forintos beruházását a kormány 159 millió forinttal támogatja. A miniszter elmondta, hogy a vállalat három telephelyén, Pilisvörösváron, Karcagon és Fertőszentmiklóson a legmodernebb technológia bevezetésével korszerűsíti gyártási folyamatait. Kitért arra, hogy a nagyvállalati beruházási támogatással a kormány azokat a vállalatokat kívánja ösztönözni, amelyektől folyamatosan növekvő teljesítmény várható. Hozzátette, hogy a magyar gazdaság fejlődésével párhuzamosan egyre több olyan nagyvállalatunk van, amely gyors ütemben fejlődik. A négy éve működő nagyvállalati beruházási támogatási program keretében 110 támogatási szerződést kötött meg a minisztérium, ennek köszönhetően 65 milliárd forintnyi támogatás révén 159 milliárd forint értékű fejlesztés valósul meg és 2300 új munkahely létesül országszerte – ismertette. A miniszter a magyar brandekről szólva azt mondta, hogy a kormány olyan termékek előállítását kívánja támogatni, amelyek a világ minden pontján Magyarországot, a magyar minőséget jelentik. A Szamos Marcipán Kft. jó úton van efelé, mivel Európában már a legjelentősebb édesipari cégek között jegyzik – fűzte hozzá.
Justin István, a Szamos Marcipán Kft. ügyvezetője elmondta, hogy cégük ma Magyarország legnagyobb, száz százalékban magyar tulajdonban lévő édesipari vállalta, közel 4 milliárd forintos árbevétellel. Hozzátette, hogy a támogatással nemcsak a gyártás modernizálódik, hanem az irodai részleg is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2,75 milliárd dolláros beruházást jelentett be a Heineken Mexikóban
A Heineken mintegy 2,75 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Beruházunk, mégsem haladunk
A GKI az elmúlt időszakban átfogó elemzéssorozatot készített a magyar…
Tovább olvasom >Több százmillió eurós beruházást tervez a Conad Adriatico 2027-ig
Az olaszországi Conad láncot működtető Conad Adriatico szövetkezet bejelentette, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Z generáció: Épphogy kijönnek a fizetésükből, mégis félretesznek
„Lusták, felelőtlenek, nem érdeklik őket a pénzügyek!” Ehhez hasonló sztereotípiákkal…
Tovább olvasom >A „zsugorodó termékek” nyomában – Magyarország élen jár a shrinkflation szabályozásban
A DLA Piper legfrissebb jelentése, az International Shrinkflation Guide, átfogó…
Tovább olvasom >A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >