Támogatja a kormány a Szamos Marcipán többszáz milliós fejlesztését
A Made in Hungary kifejezésnek akkora rangot kell szerezni, hogy az önmagában biztosíték legyen a piac számára – mondta a pénzügyminiszter szerdán Pilisvörösváron.
fotó: szamos.hu
Varga Mihály a Szamos Marcipán Kft. kapacitásbővítő fejlesztésének bejelentésekor arról beszélt, hogy a magyar gazdaságnak szüksége van olyan hazai cégekre, amelyek külföldön is megállják a helyüket, és nemzetközileg is elismert márkát, magyar brandet képviselnek. Hozzátette, hogy a Szamos Marcipán Kft. 332 millió forintos beruházását a kormány 159 millió forinttal támogatja. A miniszter elmondta, hogy a vállalat három telephelyén, Pilisvörösváron, Karcagon és Fertőszentmiklóson a legmodernebb technológia bevezetésével korszerűsíti gyártási folyamatait. Kitért arra, hogy a nagyvállalati beruházási támogatással a kormány azokat a vállalatokat kívánja ösztönözni, amelyektől folyamatosan növekvő teljesítmény várható. Hozzátette, hogy a magyar gazdaság fejlődésével párhuzamosan egyre több olyan nagyvállalatunk van, amely gyors ütemben fejlődik. A négy éve működő nagyvállalati beruházási támogatási program keretében 110 támogatási szerződést kötött meg a minisztérium, ennek köszönhetően 65 milliárd forintnyi támogatás révén 159 milliárd forint értékű fejlesztés valósul meg és 2300 új munkahely létesül országszerte – ismertette. A miniszter a magyar brandekről szólva azt mondta, hogy a kormány olyan termékek előállítását kívánja támogatni, amelyek a világ minden pontján Magyarországot, a magyar minőséget jelentik. A Szamos Marcipán Kft. jó úton van efelé, mivel Európában már a legjelentősebb édesipari cégek között jegyzik – fűzte hozzá.
Justin István, a Szamos Marcipán Kft. ügyvezetője elmondta, hogy cégük ma Magyarország legnagyobb, száz százalékban magyar tulajdonban lévő édesipari vállalta, közel 4 milliárd forintos árbevétellel. Hozzátette, hogy a támogatással nemcsak a gyártás modernizálódik, hanem az irodai részleg is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: végre zsebükbe nyúlnak a nagyvállalatok vezetői, ha fejlesztésről van szó
Jelentős változások mentek végbe a nagyvállalatok beruházási hajlandóságában – derült…
Tovább olvasom >180 millió eurós fejlesztést tervez a Gruppo Megamark Dél-Olaszországban
Az olaszországi regionális élelmiszer-kiskereskedő, a Gruppo Megamark két év alatt…
Tovább olvasom >Brazil üzemének bővítésébe invesztál a Coca-Cola FEMSA
A Coca-Cola FEMSA több mint 600 millió reált (kb 110…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >