Támogatja a kormány a Szamos Marcipán többszáz milliós fejlesztését
A Made in Hungary kifejezésnek akkora rangot kell szerezni, hogy az önmagában biztosíték legyen a piac számára – mondta a pénzügyminiszter szerdán Pilisvörösváron.
fotó: szamos.hu
Varga Mihály a Szamos Marcipán Kft. kapacitásbővítő fejlesztésének bejelentésekor arról beszélt, hogy a magyar gazdaságnak szüksége van olyan hazai cégekre, amelyek külföldön is megállják a helyüket, és nemzetközileg is elismert márkát, magyar brandet képviselnek. Hozzátette, hogy a Szamos Marcipán Kft. 332 millió forintos beruházását a kormány 159 millió forinttal támogatja. A miniszter elmondta, hogy a vállalat három telephelyén, Pilisvörösváron, Karcagon és Fertőszentmiklóson a legmodernebb technológia bevezetésével korszerűsíti gyártási folyamatait. Kitért arra, hogy a nagyvállalati beruházási támogatással a kormány azokat a vállalatokat kívánja ösztönözni, amelyektől folyamatosan növekvő teljesítmény várható. Hozzátette, hogy a magyar gazdaság fejlődésével párhuzamosan egyre több olyan nagyvállalatunk van, amely gyors ütemben fejlődik. A négy éve működő nagyvállalati beruházási támogatási program keretében 110 támogatási szerződést kötött meg a minisztérium, ennek köszönhetően 65 milliárd forintnyi támogatás révén 159 milliárd forint értékű fejlesztés valósul meg és 2300 új munkahely létesül országszerte – ismertette. A miniszter a magyar brandekről szólva azt mondta, hogy a kormány olyan termékek előállítását kívánja támogatni, amelyek a világ minden pontján Magyarországot, a magyar minőséget jelentik. A Szamos Marcipán Kft. jó úton van efelé, mivel Európában már a legjelentősebb édesipari cégek között jegyzik – fűzte hozzá.
Justin István, a Szamos Marcipán Kft. ügyvezetője elmondta, hogy cégük ma Magyarország legnagyobb, száz százalékban magyar tulajdonban lévő édesipari vállalta, közel 4 milliárd forintos árbevétellel. Hozzátette, hogy a támogatással nemcsak a gyártás modernizálódik, hanem az irodai részleg is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szamos praliné szaloncukor- és marcipán szaloncukor-válogatás
A Szamos marcipán és praliné szaloncukrok ízvilága válogatásban összegyűjtve az…
Tovább olvasom >Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Mi leszel, ha nagy leszel?
Mi leszel, ha nagy leszel? – kérdezték annak idején tőlem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Gyermelyi új reklámfilmje
A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött…
Tovább olvasom >Citrusos frissesség és fűszeres elegancia: a Monotheme új illatai megérkeztek Magyarországra
A világhírű Monotheme olasz parfümmárka két termékcsaládja – a citrusos…
Tovább olvasom >Nemzetközi szintre lép a Balogh Petya által fémjelzett STRT portfóliójába idén bekerülő karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint…
Tovább olvasom >