Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati termékek után most az európai élelmiszerpiacot célozza meg – írja a Bild nyomán a Telex. A német lap értesülései szerint a platform jelentősen bővíti kínálatát, és akár a helyi szupermarketekkel és diszkontláncokkal is versenyezne, főként az instant levesek piacán.
A Temu Magyarországon is roppant népszerű: a becslések szerint 2023-ban már több mint 100 milliárd forintot költöttek el rajta a magyar vásárlók. A kínálat elsősorban filléres árukkal vonzza a fogyasztókat – az elektronikai eszközöktől kezdve a ruhákon és dekorációs termékeken át mostantól egyre több tartós élelmiszert is elérhetővé tesznek.
A Temu stratégiája a gyorsan növekvő, hosszú eltarthatóságú termékekre épül. Ilyenek például a pasztőrözött vagy sterilizált instant levesek, amelyek akár hús- vagy tengeri összetevőket is tartalmazhatnak, mégis hűtés nélkül is hónapokig fogyaszthatók maradnak. Ezek a termékek népszerűek lehetnek az elfoglalt városlakók körében, mivel könnyen szállíthatók, nem igényelnek előkészületet, és egy vízforralóval pillanatok alatt elkészíthetők.
A „ready-to-eat” levesek piaca az egyik leggyorsabban bővülő szegmens: a globális piac értékét 2023-ban 1,2 milliárd dollárra becsülték, de az éves 8 százalékos növekedéssel 2034-re akár 2,7 milliárdra is nőhet. Ebben a szegmensben a Temu – az ázsiai instant tésztalevesekre építve – komoly növekedési potenciált lát.
Ugyanakkor a platform élelmiszerpiaci terjeszkedése aggodalmakat is kelt. Fogyasztóvédelmi szervezetek arra figyelmeztetnek, hogy a kínai termékek nem mindig felelnek meg az uniós biztonsági előírásoknak. A Bild szerint különösen az étrend-kiegészítők tartalmazhatnak nem engedélyezett összetevőket, és a címkézés is sok esetben hiányos lehet – például nem derül ki pontosan, mit tartalmaz a termék vagy milyen allergéneket.
A Temu előretörése az online élelmiszerpiacon azért is figyelemre méltó, mert ezen a területen eddig még az olyan óriásoknak sem sikerült áttörést elérniük, mint az Amazon. Kérdés, hogy a kínai diszkontóriás képes lesz-e megkerülni az európai szabályozásokat, vagy az olcsó árakért cserébe a minőség és az átláthatóság rovására megy majd a terjeszkedés.
Kapcsolódó cikkeink
A Temu már az európai élelmiszerpiacot is célba vette
Egyre komolyabb fenyegetést jelent az európai kiskereskedelem számára a kínai…
Tovább olvasom >A Target is a Temu nyomdokaiba lépne: közvetlen szállítással újítanának
Új üzleti modell bevezetésén dolgozik az amerikai Target diszkontlánc –…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >A Mondeléz átadta legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkját Székesfehérváron
A Mondeléz International csütörtökön hivatalosan is átadta új napelemparkját székesfehérvári…
Tovább olvasom >