Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati termékek után most az európai élelmiszerpiacot célozza meg – írja a Bild nyomán a Telex. A német lap értesülései szerint a platform jelentősen bővíti kínálatát, és akár a helyi szupermarketekkel és diszkontláncokkal is versenyezne, főként az instant levesek piacán.
A Temu Magyarországon is roppant népszerű: a becslések szerint 2023-ban már több mint 100 milliárd forintot költöttek el rajta a magyar vásárlók. A kínálat elsősorban filléres árukkal vonzza a fogyasztókat – az elektronikai eszközöktől kezdve a ruhákon és dekorációs termékeken át mostantól egyre több tartós élelmiszert is elérhetővé tesznek.
A Temu stratégiája a gyorsan növekvő, hosszú eltarthatóságú termékekre épül. Ilyenek például a pasztőrözött vagy sterilizált instant levesek, amelyek akár hús- vagy tengeri összetevőket is tartalmazhatnak, mégis hűtés nélkül is hónapokig fogyaszthatók maradnak. Ezek a termékek népszerűek lehetnek az elfoglalt városlakók körében, mivel könnyen szállíthatók, nem igényelnek előkészületet, és egy vízforralóval pillanatok alatt elkészíthetők.
A „ready-to-eat” levesek piaca az egyik leggyorsabban bővülő szegmens: a globális piac értékét 2023-ban 1,2 milliárd dollárra becsülték, de az éves 8 százalékos növekedéssel 2034-re akár 2,7 milliárdra is nőhet. Ebben a szegmensben a Temu – az ázsiai instant tésztalevesekre építve – komoly növekedési potenciált lát.
Ugyanakkor a platform élelmiszerpiaci terjeszkedése aggodalmakat is kelt. Fogyasztóvédelmi szervezetek arra figyelmeztetnek, hogy a kínai termékek nem mindig felelnek meg az uniós biztonsági előírásoknak. A Bild szerint különösen az étrend-kiegészítők tartalmazhatnak nem engedélyezett összetevőket, és a címkézés is sok esetben hiányos lehet – például nem derül ki pontosan, mit tartalmaz a termék vagy milyen allergéneket.
A Temu előretörése az online élelmiszerpiacon azért is figyelemre méltó, mert ezen a területen eddig még az olyan óriásoknak sem sikerült áttörést elérniük, mint az Amazon. Kérdés, hogy a kínai diszkontóriás képes lesz-e megkerülni az európai szabályozásokat, vagy az olcsó árakért cserébe a minőség és az átláthatóság rovására megy majd a terjeszkedés.
Kapcsolódó cikkeink
Európai Bizottság: még mindig sok az illegális termék a Temun
Az Európai Bizottság által folytatott vizsgálat előzetes eredménye szerint a…
Tovább olvasom >Fulladásveszélyes cumik és mérgező esőkabátok: uniós vizsgálat alatt a Temu és a Shein termékáradata
Babacumik, amelyek fulladást okozhatnak, UV-szűrő nélküli napszemüvegek, tiltott vegyi anyagokat…
Tovább olvasom >Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >Gulyás Gergely: kiterjeszti a kormány a kistelepülési élelmiszerüzletek támogatási programját
Kiterjeszti a kormány az 5000 fő alatti településeken indult élelmiszerüzlet-támogatási…
Tovább olvasom >