Takaréklángon a pizza is
A gyorsfagyasztott pizzák forgalmát a csökkenő vásárlóerő negatívan érintette. A termékkategória mindig is rendkívül árérzékeny volt, és a már 2007 óta tartó gazdasági nehézségek miatt visszaesőben van a piac. Tehát hiába sütnek-főznek többet az emberek otthon, nem a viszonylag drágának vélt gyorsfagyasztott készételeket, pizzákat választják, hanem ennél olcsóbb megoldásokhoz nyúlnak, tudjuk meg a pizzapiac szakértőjétől, a Dr. Oetkertől.Ugyanakkor, mint Kiss Dénes marketingvezető leszögezte, hosszabb távon a fagyasztott készételek komoly fejlődést ígérnek, akár a klasszikus olasz típusú pizzák, akár a vastagabb tésztájú amerikai típusú pizzák, vagy éppen a „franciás” bagettek tekintetében. Ezt a reményüket elsősorban arra alapozzák, hogy az ilyen típusú termékek egy főre eső hazai fogyasztása még nagy elmaradásban van a nyugat-, sőt, a közép-európai színvonalhoz képest is. Például az egy főre jutó pizzafogyasztás Magyarországon 0,33 kg, Csehországban 0,55 kg, Németországban 2,7 kg, Norvégiában 5,2 kg. Az elmúlt évben a felnőtt lakosság 73 százaléka egyetlen gyorsfagyasztott pizzát sem vásárolt. Az alulfejlettséget az is jól példázza, hogy az élelmiszerüzletek mindössze 20 százalékában kapható valamilyen gyorsfagyasztott pizza.
– A fejlődéshez azonban feltétlenül szükséges egyrészt a vásárlóerő emelkedése, másrészt az egész termékkategóriát körüllengő fogyasztói ellenérzés megváltozása. Ugyanis sokan még mindig alacsony minőségű szükségmegoldásnak tartják a mélyhűtött termékeket – jelzi Kiss Dénes. – Pedig ma már változatos, egészséges, finom, hosszan eltartható termékkínálattal lehet találkozni a nagy hűtőkapacitással rendelkező üzletekben.
A vásárlók hűek maradtak az erős piacvezető márkához, a Ristorante pizzához és az olcsó saját márkás termékekhez, tudjuk meg a marketingvezetőtől, viszont elpártoltak az alacsony ismertségű és drága gyártói márkáktól. Így ez a kategória is polarizálódik: a legtöbb üzletben a Ristorante pizzákkal és az adott lánc saját termékeivel találkozhatunk.
A jelenlegi gazdasági helyzetben a cég egyelőre nem tartja időszerűnek a különleges, új termékígéretet kínáló, drágább árfekvésű innovációkat. Inkább türelmesen kivárják az idejét ötletei bemutatásának, hiszen egy esetleges korai bevezetés „eláshat” még egy jó gondolatot is. Az aktuális újdonságok ezért elsősorban az árérzékeny vásárlókat célozzák. Ősszel került a boltokba a kedvező árfekvésű Dr. Oetker Guseppe pizza termékcsalád. A Ristorante pizza pedig úgynevezett duopack formájában is kapható már, így fajlagosan egy pizza ára kedvezőbb.
– A boltokban elsősorban kóstolókkal igyekszünk bemutatni, hogy a gyorsfagyasztott pizzák finomak, széles ízválasztékkal rendelkeznek, és egy teljes értékű ebéd vagy vacsora „kerekíthető” belőle az egész családnak – mondja a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >