Tájékoztatás a bevitt kalóriákról

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 07. 08. 00:20

A fogyasztóvédők régóta kiemelt célpontként kezelik a különböző gyorsétterem-láncokat, melyek a válságban is jól tartják magukat. A gyorséttermektől elvárható, hogy termékeik kalóriamennyiségét feltüntessék.

Tavaly az USA-ban, Kalifornia államban és New Yorkban is kötelezték a nagyobb gyorsétterem-láncokat, hogy az ételek neve és ára mellett azok kalóriatartalmát is tüntessék fel. Egy év elteltével már felmérések bizonyították, hogy az érintett éttermi egységekben, étkezésenként 50-100 kalóriával csökkent az egy vásárlóra jutó kalóriamennyiség.  Fogyasztóvédők és a kormányzat nyomására Angliában a napokban 17 étteremlánc csatlakozott ahhoz a szolgáltatói körhöz, amely a  kínált ételek kalóriatartalmának feltüntetésére kötelezte magát. A kalóriatartalmat a szabályozás értelmében ezután ugyanolyan hangsúlyosan kell feltüntetniük, mint az étel nevét és árát.
Magyarországon a McDonalds és a Burger King is tájékoztat a kalória-bevitelről, márpedig ez a két cég a magyarországi piac több mint háromnegyedét teszi ki . A McDonalds-termékek összetétele és kalóriatartalma már most is elérhető a neten és a tálcabetétek hátlapján. A cég ezen kívül az úgynevezett INBÉ (Irányadó Napi Beviteli Érték) jelölési rendszert alkalmazza, ami azt mutatja, hogy az adott étel mennyit „tesz” hozzá napi tápanyag-beviteli szükségletünkhöz. A Burger King  az interneten teszi közzé tápanyagtáblázatát.
A McDonalds és a Burger King vállalása azonban nem meríti ki az elvárható, korrekt tájékoztatást – állítja Dömölki Lívia, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) élelmiszer-szakértői bizottságának vezetője -, az információknak ugyanis feltűnő helyen kellene szerepelniük – írja a FOGYASZTOK.hu.




Kapcsolódó cikkeink