Tájékozottabbak a fogyasztók egy felmérés szerint
Tájékozottabbak lettek a fogyasztók a második negyedévben, ugyanis az előzőben mért 6,3 százalékról az áprilisi-júniusi időszakban 6,7 százalékra nőtt azoknak a válaszadóknak a száma, akik arról nyilatkoztak, hogy ismerik az élelmiszerek és az egyes termékek, például cipők szavatossági idejét – derül ki a CP Contact fogyasztóvédelmi tájékozottságot és attitűdöt felmérő kutatásából.
A CP Contact által az MTI-nek hétfőn eljuttatott közlemény szerint a cég a Nielsen piackutatóval közösen készített, havonta ismételt kutatása, amely országos reprezentatív mintán, 800 ember megkérdezésén alapul, kiterjed a fogyasztói tudatosságra és a kereskedőkkel szembeni bizalom változásaira is. Ezekből a felmérésekből áll össze a fogyasztóvédelmi index, ami a vásárlók fogyasztóvédelmi attitűdjeinek negyedéves változásairól ad tájékoztatást.
A felmérésben rámutattak még a fogyasztói bizalom enyhe erősödésére is. A bizalmatlan vásárlók aránya 1 százalékponttal, 50,7 százalékra esett vissza a vizsgált időszakban.
A válaszadók jelentős része félrevezetésnek értékeli, ha a kereskedő vagy a szolgáltató hibásan értelmez egy fogyasztóvédelmi szabályt, ugyanakkor azt is megjegyezték, hogy az előző negyedévben mért 35,3 százalékról, 36,3 százalékra nőtt azoknak a vásárlóknak az aránya, akik a kereskedő tévedését az adott munkavállaló ismerethiányával magyarázza.
A Consumer Protection Contact 2007 nyarán alakult magyar tulajdonú vállalkozás, innovatív fogyasztóvédelmi szolgáltatásokat kínál. A társaság kiemelt célja a kereskedelmi kultúra fejlesztése, a bizalmon alapuló kapcsolatok kialakítása a fogyasztóvédelem témakörében érintett három fő szereplő: a fogyasztó, a szolgáltató és a hatóságok között. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gerlaki Bence: a kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését
A kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését, de…
Tovább olvasom >Reptéri kitelepüléssel várja az érdeklődőket a Nemzetgazdasági Minisztérium
A légi utasok jogainak védelme, fogyasztói tudatosságuk erősítése érdekében a…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >