Tájékozottabbak a fogyasztók egy felmérés szerint
Tájékozottabbak lettek a fogyasztók a második negyedévben, ugyanis az előzőben mért 6,3 százalékról az áprilisi-júniusi időszakban 6,7 százalékra nőtt azoknak a válaszadóknak a száma, akik arról nyilatkoztak, hogy ismerik az élelmiszerek és az egyes termékek, például cipők szavatossági idejét – derül ki a CP Contact fogyasztóvédelmi tájékozottságot és attitűdöt felmérő kutatásából.
A CP Contact által az MTI-nek hétfőn eljuttatott közlemény szerint a cég a Nielsen piackutatóval közösen készített, havonta ismételt kutatása, amely országos reprezentatív mintán, 800 ember megkérdezésén alapul, kiterjed a fogyasztói tudatosságra és a kereskedőkkel szembeni bizalom változásaira is. Ezekből a felmérésekből áll össze a fogyasztóvédelmi index, ami a vásárlók fogyasztóvédelmi attitűdjeinek negyedéves változásairól ad tájékoztatást.
A felmérésben rámutattak még a fogyasztói bizalom enyhe erősödésére is. A bizalmatlan vásárlók aránya 1 százalékponttal, 50,7 százalékra esett vissza a vizsgált időszakban.
A válaszadók jelentős része félrevezetésnek értékeli, ha a kereskedő vagy a szolgáltató hibásan értelmez egy fogyasztóvédelmi szabályt, ugyanakkor azt is megjegyezték, hogy az előző negyedévben mért 35,3 százalékról, 36,3 százalékra nőtt azoknak a vásárlóknak az aránya, akik a kereskedő tévedését az adott munkavállaló ismerethiányával magyarázza.
A Consumer Protection Contact 2007 nyarán alakult magyar tulajdonú vállalkozás, innovatív fogyasztóvédelmi szolgáltatásokat kínál. A társaság kiemelt célja a kereskedelmi kultúra fejlesztése, a bizalmon alapuló kapcsolatok kialakítása a fogyasztóvédelem témakörében érintett három fő szereplő: a fogyasztó, a szolgáltató és a hatóságok között. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hónapokat várhatunk egy hibás termék javítására – mit tehet ilyenkor a fogyasztó?
Egyre több panasz érkezik a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez (FEOSZ)…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Új szabályok az energiaitalok értékesítésében: gyerekeknek tilos, felnőtteknek biztonságos marad
Április végétől új szabályozás lépett életbe Magyarországon az energiaitalok értékesítésével…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >