Tabletesek előnyben
Ha valamit köszönhetünk az online pénztárgépek bevezetésének, az az, hogy hamarosan nincs már olyan bolt Magyarországon, mely ne lenne az internetre kötve. Az állandó internet-összeköttetést pedig hamarosan nemcsak adatok továbbítására használják a NAV felé. A boltokban elterjednek a virtuális megoldások, egyre többen igénylik az online, friss jelentéseket – tableten.
Az informatikai tárházak széles lehetőségéből egy eszköz – online kassza – kötelező kellék lett a boltokban. Azonban sokkal több lehetőség van arra, hogy az informatika segítségével ösztönözzük az eladást. A szaklapok tele vannak az újdonságokkal: bevásárlóasszisztens, kozmetikai kioszk, virtuális próbafülke. Ezek lassan a mindennapokban látogatott boltokba is begyűrűznek.
Rövid időn belül megtérül
Napjainkban informatikai rendszer nélkül nem működhet hatékonyan egyetlen üzlet sem – véli Szabó Dávid, a Szintézis Zrt. ügyvezető igazgatója. Szerinte az informatikai beruházásokra éppen ezért rövid időn belül megtérülő befektetésként érdemes tekinteni. Rengeteg időt és erőforrást spórolhatunk meg használatukkal, nem beszélve arról, hogy segítségükkel pár kattintással pontos kimutatások, statisztikák, értékesítési adatok érhetők el. A vezetők így elsődleges tevékenységükre koncentrálhatnak: kézben tarthatják az üzleti folyamatokat, a bevételeket és kiadásokat, gyorsan és hatékonyan reagálhatnak a piac visszajelzéseire.
A vezérigazgató szerint az elmúlt időszakban a boltokban előtérbe kerültek az érintőképernyős kasszamegoldások. Ezek nagymértékben gyorsítják az ügyfélkiszolgálást, áteresztőképességük nagy, használatuk egyszerű és kényelmes. Az érintőegységes kasszákkal mindenki csak profitálhat, az üzletek, az eladók és természetesen a gyors fizetési lehetőséget kedvelő vásárlók is.
Meglátása szerint a kereskedelmi egységek jövőjét az elektronikus polccímkék jelentik – a technológia hazánkban is egyre elterjedtebb. A vállalat különböző helyekre – barkácsáruházba, játékboltba, zöldség-gyümölcs kereskedésbe, patikákba, élelmiszermultiknál és ipari gyártó egységekbe is – telepítette Pricer rendszerét. Használatukkal az árak frissítése egy lépésben, gyorsan és pontosan történik, a webshopos árak pedig könnyen leképezhetőek a bolti termékekre is. Így az eladók a hosszadalmas átárazás helyett inkább a vevőkkel foglalkozhatnak.
Virtuális asszisztens
Szabó Dávid szerint időre van szükség ahhoz, hogy a különböző szakkiállításokon látott technikai újdonságok a boltokba is begyűrűzzenek. A 80-as években sokan feleslegesnek tartották a vonalkódot, ma már minden terméken rajta van, de egyre több helyen jelenik meg a 2000-es évek elején újdonságnak számító polccímke is. A vásárlást segítő kioszkok, a bevásárlóasszisztensek, a mobiltelefonos és online vásárlás már a jelen megoldásai.
Hamarosan itthon is el fognak terjedni az olyan speciális eladóhelyi megoldások, mint például az a kozmetikai kioszk, amely egy kamera segítségével valós időben megmutatja, hogy egy adott rúzs hogyan mutat a hölgyeken. Meglátása szerint a retail megoldások is a komplex szolgáltatások, a kényelem, az egyszerűség és praktikum irányába tolódnak el.
Digitális polcreklám
– Az online kasszák bekötése során a boltok magasabb színvonalú, számítógéphez csatlakoztatható pénztárgépre váltottak, így számukra lehetőség nyílt arra, hogy kereskedelmi háttérrendszereket működtessenek. Éppen ezért cikkelemes kereskedelmi rendszereink körét bővítettük tovább – ismerteti Szabó Ervin ügyvezető a Laurel Kft. újdonságait.
Emellett idén elkezdték forgalmazni a Motion Display nevű animált, digitális polcreklámot, amely változtatható keretekkel, grafikákkal vonzza a szemet az akciós termékekhez. A külföldi tapasztalatok azt mutatják, hogy ez a polcreklám 25-75 százalékos forgalomnövekedést is eredményez a segítségével reklámozott termékek esetében.
Tabletek előtérben
Az online pénztárgépek cseréje miatt háttérbe szorultak az önkiszolgáló kasszák, illetve kasszazónák gyorsítása, ezekkel kezdenek el majd többet foglalkozni idén. A fejlesztések eredményeként a vevők komfortosan és gyorsan végezhetnek a bevásárlással. Az ügyfelek az üzletben töltött időt igazából akkor érzik soknak, amikor a fizetésre várnak. Az a kereskedő, aki ezt a lehető legrövidebbre tudja fogni, versenyelőnyt ér el, hiszen szívesebben járnak hozzá.
Szabó Ervin szerint egyre nagyobb az igény a törzsvásárlói rendszerekre. Nemcsak a nagy láncoknál, hanem a kisebb egységeknél is ráébredtek ennek a jelentőségére. A Laura kasszarendszerhez integrálva bolthálózatra szabott törzsvásárlói megoldásokat tudnak ajánlani.
Biztosan lesz olyan kisbolt, amely még öt év múlva is egy szem kiskasszával, az informatikai rendszereket mellőzve működik, hiszen létezik egy ilyen kereskedelmi szegmens. A Laurelnél ugyanakkor azt látják, hogy a közepes üzletekben a részlegvezetők vagy üzletvezetők munkájában egyre nagyobb szerepet kapnak a tabletes megoldások. Igénylik, hogy ne csak havi, heti, vagy napi riportokat kapjanak a forgalomról, hanem online értesüljenek mindenről. A jövőben biztosan nagyon erős tendencia lesz, hogy a tabletek a bolti munkában mindennapi szerephez jutnak. A Laurelnél egyre nagyobb az érdeklődés a hasonló megoldások iránt.
Vass E.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >