„Szuperügynökök” köré épül a Walmart új AI stratégiája

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 08. 01. 09:28

Az eddig széttagoltan működő AI-megoldásainak egységesítése céljából átfogó mesterségesintelligencia-keretrendszert létesít a Walmart, amely négy ún. szuperügynökre épül.

Az AI-t (párbeszéd-alapú AI-t) már most is az amerikai kiskereskedelmi óriás 900 ezer munkatársa használja heti mintegy 3 millió kérdés feltéve az eszköznek.

A négy szuperügynök különböző feladatokra fókuszál: a vásárlókat kiszolgáló Sparky júniusban indult, a beszállítóknak, hirdetőknek és kereskedőknek szánt Marty az üzletekben dolgozó munkatársak számára fejlesztett ügynök, valamint egy cég technológiai fejlesztőit támogató ügynök. Ezekhez az év során további specializált alügynökök kapcsolódnak.

Suresh Kumar technológiai vezető szerint a keretrendszer célja, hogy leegyszerűsítse a használatot, és minden érintett – vásárlók, dolgozók és partnerek – számára könnyebbé tegye a munkafolyamatokat – írja beszámolójában a Retail Dive.

Az új stratégia részeként a Walmart létrehozott egy AI platformokért felelős ügyvezető alelnöki pozíciót is, amelyet Daniel Danker, korábbi Instacart-vezető tölt be.

A vállalat szerint az AI már most 40%-kal csökkentette az ügyfélszolgálati ügyek megoldási idejét, 90 percről 30 percre rövidítette a műszaktervezést, és közel 18 héttel lerövidítette a divattermékek gyártási ciklusát. A Walmart célja, hogy 2025 végére az amerikai háztartások 95%-a számára elérhetővé tegye a három órán belüli házhoz szállítást.

 

Kapcsolódó cikkeink