Szúnyogfüggő a rovarirtók piaca
A legutóbbi száraz, meleg nyár miatt a szokásosnál kevesebb szúnyog zavarta az életet, és emiatt esett vissza a rovarirtó, valamint -riasztó szerek kiskereskedelmi forgalma. Tavaly az eladások mennyiségben 5, értékben 2 százalékkal csökkentek az előző évhez képest. A piac mérete azonban így is közel 3,5 milliárd forint, állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. Legnagyobb szegmens az aeroszol, amelynek értékben mért piaci részesedése 38-ról 40 százalékra emelkedett. Csökkent a második legfontosabb szegmens, a testre kenhető rovarriasztó termékek aránya, 19-ről 13 százalékra. Ebben a szegmensben érzékeltük leginkább a szúnyogok csökkenését.
A molyirtók eladása növekedett, s így feljöttek a harmadik helyre, 12 százalékos mutatóval. A többi szegmens értékben mért részaránya 10 százalék alatt maradt tavaly.
A rovarirtó szerek gyűjtőnéven emlegetett termékeken belül, a szúnyogriasztókon kívül mászó és repülő rovarok elleni, valamint molyirtók széles palettája áll a fogyasztók rendelkezésére attól függően, hogy a riasztás vagy pedig az elpusztítás a cél.
Múlt évben elmaradtak a tavaszi áradások, és folyamatos meleg jellemezte országunk éghajlatát. A hőség hatására nyáron minden eddiginél kevesebb szúnyog zavarta Magyarországon az életet. A szárazság és a nagy meleg nem kedvezett a szúnyogok szaporodásának, amelyek a nyirkos, esős időjárást kedvelik. Elmaradt a „szúnyoghelyzet” Budapesten, de a Balatonnál és a Velencei-tónál is.
A szezon márciustól egészen késő őszig elhúzódik, az eladásokból észrevehető, hogy a szezon kezdete egyre inkább előretolódik. A kategória forgalma főképpen drogériában, hipermarketben és hazai láncban zajlik. A három üzlettípus piaci részesedése értékben elérte a 80 százalékot múlt évben.
A rovatirtók várható piaci forgalma főként az időjárás alakulásától függ. Az előrejelzések alapján idén a kullancsszezon korábban kezdődik, és már áprilisban várható tömeges megjelenésük.
Rovarirtók nagyobb szegmenseinél az átlagos fogyasztói ár alakulása, forint/db
Szegmens 2005. 2006. 2007.
XI.–XII. XI.–XII. XI.–XII.
Aeroszol 464 484 489
Testre kenhető termék 452 509 649
Molyirtó 454 427 383
Elektromos készülék 1007 738 897
Utántöltő 553 528 594
Mászórovar-irtó 549 600 659
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >