Születésnapra, karácsonykor és esküvőre minden magyar ad ajándékot egy kutatás szerint
Születésnapra, karácsonykor és esküvőre csaknem minden magyar vesz ajándékot – derül ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital ajándékozási szokásokat vizsgáló közös felméréséből, amelyben a 18 évesnél idősebb internetezőket kérdezték.
A felmérés szerint a születésnap a legfontosabb ünnep a válaszadók szerint, fontosabb a karácsonynál is. Névnapon 61 százalék szerint szintén kötelező az ajándékozás, az anyák/apák napja a nőnapnál őszintébb ünnep: a válaszadók közel 80 százaléka szerint ilyenkor kötelező megajándékozni szüleit, párját. Valentin-napra a válaszadók közel fele nem ad semmit.
Húsvétkor a megkérdezettek 35 százaléka szerint nem kell ajándékozni, mikuláskor pedig több mint 60 százalék szerint kötelező megajándékozni főként a gyerekeket. Karácsonykor mindössze 1 százalék nem tartja kötelezőnek az ajándékozást, 6 százalék illendőségből ad, a többiek úgy vélik, ezen az ünnepen kötelező ajándékot adni egymásnak.
A nászajándék elterjedt a kutatás szerint: esküvőre a válaszadók 85 százaléka szerint mindenképpen kell ajándékozni, eljegyzéskor 41 százalék, házassági évfordulón 60 százalék érzi kötelezőnek, hogy meglepetést szerezzen.
A gyermekszületéskor 69 százalék szerint nem lehet üres kézzel érkezni a kisgyerekes házhoz. Tejfakasztó bulira a megkérdezettek fele szerint nem kell ajándék, a másik fele vagy illemből vagy őszinte örömmel ad ajándékot. A keresztelő kötelezően ajándékozós esemény.
A pedagógusnap a megkérdezettek fele szerint illendőségről szól, ballagásra és diplomaosztóra 78 százalék szerint kötelező ajándékozni, míg érettségire kevesebben érzik fontosnak, hogy ajándékot adjanak. Új munkahely és munkahelyi jubileum esetén szinte senki nem érzi úgy, hogy ajándékoznia kellene, de a nyugdíjba vonulás már a válaszadók közel fele szerint egy tipikus ajándékozási helyzet.
A választ adók 64 és 63 százaléka a párjának és a gyerekeinek vesz ajándékot, a harmadik helyen a szülők állnak. A válaszadók közel fele legtöbbször a gyerekeit lepi meg valamivel, a 30 év alattiak inkább a párjuknak szoktak ajándékkal kedveskedni. A megkérdezettek közel fele 4-7 embert lep meg évről évre születésnapja alkalmából.
A kutatásából az is kiderült, hogy sokszor sablonos az ajándék: például nőnapkor, névnapkor, az anyák/apák napján, a lakásavatón, húsvétkor és mikuláskor is. Az egyedi ajándékok a születésnapra, a karácsonyra, a ballagásra, az eljegyzésre, az esküvőre, a házassági évfordulóra, a gyermekszületésre, és a keresztőre jellemzőek.
A kutatásban részt vevők közel 100 százaléka vásárolt online az elmúlt 12 hónapban, közel 80 százalékuk legalább 3 alkalommal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A fogyasztók többsége szerint az AI növeli majd a pénzügyi csalások előfordulásának kockázatát
A pénzügyi visszaélések megelőzésére megoldásokat kínáló Abrigo új felmérése szerint…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >Már a hazai vállalatok nagy része használja az AI-t
A Magyar Termék augusztus elején 260 védjegyhasználó partnere körében készített…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >