Születésnapra, karácsonykor és esküvőre minden magyar ad ajándékot egy kutatás szerint
Születésnapra, karácsonykor és esküvőre csaknem minden magyar vesz ajándékot – derül ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital ajándékozási szokásokat vizsgáló közös felméréséből, amelyben a 18 évesnél idősebb internetezőket kérdezték.
A felmérés szerint a születésnap a legfontosabb ünnep a válaszadók szerint, fontosabb a karácsonynál is. Névnapon 61 százalék szerint szintén kötelező az ajándékozás, az anyák/apák napja a nőnapnál őszintébb ünnep: a válaszadók közel 80 százaléka szerint ilyenkor kötelező megajándékozni szüleit, párját. Valentin-napra a válaszadók közel fele nem ad semmit.
Húsvétkor a megkérdezettek 35 százaléka szerint nem kell ajándékozni, mikuláskor pedig több mint 60 százalék szerint kötelező megajándékozni főként a gyerekeket. Karácsonykor mindössze 1 százalék nem tartja kötelezőnek az ajándékozást, 6 százalék illendőségből ad, a többiek úgy vélik, ezen az ünnepen kötelező ajándékot adni egymásnak.
A nászajándék elterjedt a kutatás szerint: esküvőre a válaszadók 85 százaléka szerint mindenképpen kell ajándékozni, eljegyzéskor 41 százalék, házassági évfordulón 60 százalék érzi kötelezőnek, hogy meglepetést szerezzen.
A gyermekszületéskor 69 százalék szerint nem lehet üres kézzel érkezni a kisgyerekes házhoz. Tejfakasztó bulira a megkérdezettek fele szerint nem kell ajándék, a másik fele vagy illemből vagy őszinte örömmel ad ajándékot. A keresztelő kötelezően ajándékozós esemény.
A pedagógusnap a megkérdezettek fele szerint illendőségről szól, ballagásra és diplomaosztóra 78 százalék szerint kötelező ajándékozni, míg érettségire kevesebben érzik fontosnak, hogy ajándékot adjanak. Új munkahely és munkahelyi jubileum esetén szinte senki nem érzi úgy, hogy ajándékoznia kellene, de a nyugdíjba vonulás már a válaszadók közel fele szerint egy tipikus ajándékozási helyzet.
A választ adók 64 és 63 százaléka a párjának és a gyerekeinek vesz ajándékot, a harmadik helyen a szülők állnak. A válaszadók közel fele legtöbbször a gyerekeit lepi meg valamivel, a 30 év alattiak inkább a párjuknak szoktak ajándékkal kedveskedni. A megkérdezettek közel fele 4-7 embert lep meg évről évre születésnapja alkalmából.
A kutatásából az is kiderült, hogy sokszor sablonos az ajándék: például nőnapkor, névnapkor, az anyák/apák napján, a lakásavatón, húsvétkor és mikuláskor is. Az egyedi ajándékok a születésnapra, a karácsonyra, a ballagásra, az eljegyzésre, az esküvőre, a házassági évfordulóra, a gyermekszületésre, és a keresztőre jellemzőek.
A kutatásban részt vevők közel 100 százaléka vásárolt online az elmúlt 12 hónapban, közel 80 százalékuk legalább 3 alkalommal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >