Szövetkezeti Érdemrend elismerésben részesült Pekó László
„OSZT Szövetkezeti Érdemrend” kitüntetést vehetett át Pekó László a Nemzetközi Szövetkezeti Nap alkalmából. A NYÍRZEM cégcsoport vezetőjének a kereskedelemben végzett kimagasló munkáját ismerte el az Országos Szövetkezeti Tanács a díjjal.
Pekó László és Patay Vilmos
A magyar szövetkezeti mozgalomban végzett kimagasló teljesítményeket ünnepelt és ismert el az Országos Szövetkezeti Tanács (OSZT) testülete, június 25-én, a 93. Nemzetközi Szövetkezeti Nap alkalmából a Magyar Mezőgazdasági Múzeumban tartott megemlékezés alkalmával. Az Országos Szövetkezeti Tanács, az ÁFEOSZ-COOP Szövetség felterjesztésére Pekó Lászlónak „OSZT Szövetkezeti Érdemrend” kitüntetést adományozott a hazai kereskedelemben végzett példátlan, a tradicionális szövetkezeti értékeket a mindennapokban is szem előtt tartó munkája elismeréseként.
Az üzemgazdász végzettségű szakember pályáját 1968-ban a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Zöldért Vállalatnál kezdte, majd különböző területeken szerzett tapasztalatokat követően a nyolcvanas évek közepétől a Kisvárdai ÁFÉSZ, majd a Felső-Szabolcs ÁFÉSZ elnökeként, 1999-től a NYÍRZEM Zrt. vezetőjeként dolgozik a mindennapi kereskedelemben.
A kilencvenes években kiemelkedő szerepet játszott a legnagyobb hazai kiskereskedelmi rendszer, a COOP gazdasági csoport létrejöttében és megerősödésében, így elvitathatatlan érdemeket szerzett a hazai szövetkezeti kereskedelem átalakításában és fejlesztésében. Vezetése alatt a NYÍRZEM cégcsoport Szabolcs-Szatmár Bereg megye meghatározó gazdasági szereplőjévé, az országos COOP üzletlánc zászlóshajójává nőtte ki magát. A szakember a cég sikerének titkát az emberi tényezőkben látja, így minden fórumon kihangsúlyozza, hogy a munkatársak hozzáállása, hozzáértése nélkül a cégcsoport ma nem itt tartana.
Pekó László szakmai és a régió iránti elhivatottságát mutatja, hogy a cégvezetés mellett a Szabolcs-Szatmár Bereg Megyei Kereskedelmi és Iparkamra vezetését is ellátja.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható saját márkával ment élelmiszert a Coop Svájcban
A Coop Switzerland új, fenntartható saját márkája, a Nice-to-Save-Food az…
Tovább olvasom >Élelmiszerpazarlás-csökkentő platformot indít a Too Good To Go
A Too Good To Go új, mesterséges intelligenciával támogatott platformot…
Tovább olvasom >ISM 2025: A snack- és édesipar globális találkozóhelye
Idén február 2 és 5 között újfent Kölnben adtak találkozót…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >