Szorosabbra fűzi az állam és a fogyasztók közötti kapcsolatot az NFM
Új szemléletet alkalmaz a fogyasztóvédelemben a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM); a tárcánál létrejött fogyasztóvédelmi helyettes államtitkárság vezetője az MTI-nek elmondta: terveik szerint szorosabbra fűzik az állam és a fogyasztók közötti kapcsolatot, megerősítik a hatóságot és a békéltető testületeket is segítik.
Koszorús László közölte: kilenc minisztérium szakmai felügyelete alatt tíznél is több fogyasztóvédelmi jogkörrel felruházott állami szerv működik, de a szakterület kiemelt szerve a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), illetve az alá tartozó 19 megyei felügyelőség, amelyek átkerültek a nemzetgazdasági tárcától az NFM-hez.
A fejlesztési minisztériumnál jelenleg készül a fogyasztóvédelem irányait a 2014-2018-as időszakra meghatározó előterjesztés, ebben egyebek mellett áttekintik a szakterületet érintő kérdéseket, törvényeket; a dokumentum várhatóan ősszel kerül a kormány elé – hangsúlyozta.
Koszorús László beszámolt arról is, hogy a helyettes államtitkárság hamarosan intenzív kampányt indít a fogyasztók tudatosabbá válása érdekében, hiszen „a vásárlói kultúra fejlesztése az egész társadalom számára fontos, nemzetgazdaságilag sem elhanyagolható érdek”. A kampány során egyebek mellett a vásárlás előtti alaposabb tájékozódásra kívánják felhívni a figyelmet.
Erősíteni szeretnék a fogyasztóvédelmi civil szervezeteket, amelyek többek között a nyugdíjasklubokba is eljutnak, az idősebb korosztály ugyanis kiszolgáltatottabb, esetükben gyakoribbak a fogyasztóvédelmi problémák. Felvették a kapcsolatot a közoktatási államtitkársággal is, hogy már iskoláskorban elkezdődhessen a fogyasztói tudatosságra nevelés – ismertette.
Koszorús László arról is beszámolt, hogy a minisztériumban különös figyelmet fordítanak olyan mindennapi ügyekre is, amelyek például a mobilkommunikációs és a televíziós szolgáltatási szerződéseket, vagy a MÁV tisztasági szabályzatát érintik.
A helyettes államtitkár kiemelte: hamarosan megújul az NFH honlapja, „egyszerűbben, de hatásosabban szeretnék tájékoztatni a fogyasztókat, a különböző szolgáltatásokat igénybe vevőket az őket közvetlenül érintő témákról”. A fogyasztóvédelmi hatóság két laboratóriumában pedig a jövőben jelentősen több terméket vizsgálnak, tesztelnek majd, hogy minél szélesebb körről kapjanak tájékoztatást a vásárlók.
A hatóság megjelenik olyan népszerű kommunikációs felületeken is, mint a Facebook – és hamarosan a Twitter -, a közelmúltban letölthetővé vált, fogyasztóvédelmi tájékoztatásra szolgáló mobil-applikáció mellett pedig továbbiakat is fejlesztenek.
A tervek szerint a fogyasztóvédelmi hatóságot megerősítik, a békéltető testületeket pedig olyan intézkedésekkel segítik, amelyek hatékonyabbá teszik a munkájukat – mondta el Koszorús László, hozzátéve, hogy már vizsgálják ennek jogszabályi lehetőségeit.
Évente mintegy 100 ezer panasz érkezik a fogyasztóvédelmi hatósághoz, ennek 20-25 százaléka a közüzemi díjakkal, illetve a számlák értelmezésével kapcsolatos, ezért a rezsipontokra az eddigieknél is több figyelmet fordítanak majd.
A fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárság munkatársai a tervekről a következő hetekben személyesen tájékoztatják a fővárosi hatóság és a 19 megyei felügyelőség vezetőit. Az első találkozó Nyíregyházán volt, a következő pedig augusztus 26-án Veszprémben lesz. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >