Szorosabbá válnak a magyar-szaudi kereskedelmi is turisztikai kapcsolatok
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) célja, hogy a magyar vállalkozások is bekapcsolódjanak a szaúdi gazdaság dinamikus átalakításába – közölte a köztestület szerdán az MTI-vel annak kapcsán, hogy május 6-8. között Budapesten tartja rendezvényét a Hungarian-Saudi Business Forum.
A közleményben kiemelték, a Szaúdi Királyság „Vision 2030” elnevezésű gazdaságfejlesztési stratégiája jelenleg a közel-keleti ország történetének legnagyobb mértékű beruházási programja, a szaúdi gazdaság nemzetközi nyitása zajlik külföldi szereplők felé, ezért a Hungarian-Saudi Business Forum résztvevői azon dolgoznak, hogy a magyar cégek minél komolyabb szerepet kapjanak ebben a tudatos, dinamikus átalakulásban.
A kamara közleményében felidézte, hogy a Magyar-Szaúdi Üzleti Tanács januári újjáalakulásakor a testület vezetői első célként a két ország kereskedelmi kamarái közötti együttműködés beindítását jelölték meg.
A Hungarian-Saudi Business Forum megszervezésével a Magyar-Szaúdi Üzleti Tanács célja, hogy lendületet adjon a két ország vállalkozói közötti üzleti kapcsolatok kialakulásának.
A tájékoztatás szerint a fórumon H.E. Hassan Al-Huwaizi, a Szaúdi Kereskedelmi Kamarák Szövetségének elnöke hangsúlyozta, a jelenlegi, kereskedelmen alapuló üzleti kapcsolatokban nagyságrendekkel több lehetőség van, ha hosszabb távú célként a tudás- és technológia transzferen alapuló együttműködésre helyeződik át a fókusz. A gazdasági szektorok tekintetében is szélesíteni kell a jelenlegi spektrumot, és az élelmiszeripari és gépipari kereskedelmen túl a turizmus, az energetika, a smart technológiák, a fintech megoldások és a vízgazdálkodás területére koncentrálva érdemes megtalálni az együttműködési lehetőségeket.
Az esemény házigazdája, Kárpáti Péter, az üzleti tanács magyar társelnöke elmondta, hogy az MKIK Külgazdasági Bizottsága a rendezvényen résztvevő több mint 100 magyar vállalkozáson túl kész a Magyar-Szaúdi Üzleti Tanácson keresztül a térség iránt érdeklődő cégek számára teljeskörű szakmai támogatást nyújtani a szaúdi piacon elérhető üzleti lehetőségek kiaknázásához
– olvasható a kamara közleményében.
A rendezvény második napján a kamarák B2B találkozókon keresztül biztosítanak támogatást az újonnan kialakított üzleti partneri kapcsolatok megerősítéséhez.
A felek megállapodtak egy újabb üzleti találkozó megszervezéséről Szaúd-Arábiában további magyar cégek bevonásával. Az eseményre még az idén sor kerül. A Magyar-Szaúdi Üzleti Tanács célul tűzte ki egy olyan üzleti terv elkészítését a 2025-2026 közötti időszakra, amiben az üzleti volumen növelésének lépéseit részletezik – tájékoztatott az MKIK.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy hazai borravaló-körkép: így jattolnak a magyarok a vendéglátósok szerint
A vendéglátósok 75 százaléka számolt be arról, hogy a vendégektől…
Tovább olvasom >Rekordforgalomra készül a budapesti repülőtér – minden részletre kiterjed a nyári felkészülés
Soha nem látott utasforgalomra számítanak a 2025-ös nyári szezonban a…
Tovább olvasom >Mol Limo: a legutóbbi három hosszú hétvégén a magyarok legnépszerűbb belföldi célpontja a Balaton volt
A hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a Balaton, a külföldieké…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >