Szorosabb turisztikai együttműködésről állapodott meg Magyarország és Szerbia
Szorosabb turisztikai kapcsolatok elősegítésére hosszú távú együttműködési megállapodást kötött a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és Szerbia Nemzeti Turisztikai Szervezete Budapesten.
A megállapodást Könnyid László, az MTÜ vezérigazgató-helyettese és Marija Labović, a szerb turisztikai szervezet megbízott igazgatója írta alá.
Könnyid László kiemelte: a megállapodás szerint a két szervezet közös programokkal és útvonalakkal mutatkozik be többek között az orosz és a kínai piacokon. A dokumentum célja az országok közötti kapcsolatok fejlesztése, és ezáltal a nemzetközi turizmus visszaépülésének felgyorsítása.
Kitért arra: a turizmus a magyar gazdaság egyik motorja, a GDP 13 százalékát adta a válság előtt. Ez az ágazati fejlesztések eredménye. Az adatvezérelt turizmus már a jelen, a 2019 nyarán indult Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban már 39 ezer szálláshelyről rendelkeznek napi információkkal, ezekkel adat alapú döntéseket lehet hozni.
Ismertette, hogy 2020-ban Szerbia 8 helyet javítva a 16. helyre lépett elő a magyarországi küldőpiaci rangsorban. A szerb turisták különösen kedvelik Szegedet és a fürdőhelyeket, Mórahalmot, Makót, Gyulát. Szeged és térségében tavaly Szerbia volt a második legfontosabb küldőország Románia után – derül ki az MTÜ statisztikáiból.
Marija Labović arról beszélt, hogy a két ország tapasztalatcserékkel segíti egymás munkáját, továbbá támogatják a határon átnyúló kezdeményezéseket és projekteket. A krízist követően sikereket csak összefogással és együttműködéssel lehet elérni – mondta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >K&H: kopogtat a vakáció, irány a nagyvilág!
A nyári külföldi utazások sok középiskolás számára az első igazi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >