Szorosabb turisztikai együttműködésről állapodott meg Magyarország és Szerbia
Szorosabb turisztikai kapcsolatok elősegítésére hosszú távú együttműködési megállapodást kötött a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és Szerbia Nemzeti Turisztikai Szervezete Budapesten.
A megállapodást Könnyid László, az MTÜ vezérigazgató-helyettese és Marija Labović, a szerb turisztikai szervezet megbízott igazgatója írta alá.
Könnyid László kiemelte: a megállapodás szerint a két szervezet közös programokkal és útvonalakkal mutatkozik be többek között az orosz és a kínai piacokon. A dokumentum célja az országok közötti kapcsolatok fejlesztése, és ezáltal a nemzetközi turizmus visszaépülésének felgyorsítása.
Kitért arra: a turizmus a magyar gazdaság egyik motorja, a GDP 13 százalékát adta a válság előtt. Ez az ágazati fejlesztések eredménye. Az adatvezérelt turizmus már a jelen, a 2019 nyarán indult Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban már 39 ezer szálláshelyről rendelkeznek napi információkkal, ezekkel adat alapú döntéseket lehet hozni.
Ismertette, hogy 2020-ban Szerbia 8 helyet javítva a 16. helyre lépett elő a magyarországi küldőpiaci rangsorban. A szerb turisták különösen kedvelik Szegedet és a fürdőhelyeket, Mórahalmot, Makót, Gyulát. Szeged és térségében tavaly Szerbia volt a második legfontosabb küldőország Románia után – derül ki az MTÜ statisztikáiból.
Marija Labović arról beszélt, hogy a két ország tapasztalatcserékkel segíti egymás munkáját, továbbá támogatják a határon átnyúló kezdeményezéseket és projekteket. A krízist követően sikereket csak összefogással és együttműködéssel lehet elérni – mondta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Árréscsökkentést jelentett be a szerb elnök
A kereskedelmi láncok árrését 20 százalékra korlátozó gazdasági intézkedéseket vezetnek…
Tovább olvasom >2040-re több mint 2,4 milliárd turista járja majd a világot
Az elmúlt évtizedekben a turizmus példátlan növekedést mutatott: 1975 és…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: nem zárt be a Balaton augusztus 20. után
Nem zárt be a Balaton a nyári szezon végével, augusztus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szakácshiány miatt bezárásokra készül Wang mester
Wang mester, a főváros legismertebb kínai vendéglőse kénytelen felfüggeszteni két,…
Tovább olvasom >Az amerikai reklám legszexistább print hirdetései – A nap képe
Egy hirdetéscsokor a reklámtörténet „szégyenletes időszakából”; nem véletlen, hogy egy,…
Tovább olvasom >Food styling Vietnámban – A nap videója
A vietnámi szakács Facebook-oldala sok látványosságot – videót és képet…
Tovább olvasom >