Szolgáltatóközpont lesz a jövő benzinkútja
A vásárlói igények változásával a prémium üzemanyagok literben mért magyarországi forgalma közel harmadával nőtt tavaly a megelőző évhez képest. A hazai töltőállomások versenyében a szolgáltatáspaletta bővítésére került a hangsúly, mind a vásárlási lehetőségek, mind az e-mobilitás területén.
A jövő benzinkútja sokkal inkább hasonlít majd egy, a vásárlói igények széles körét lefedő szolgáltatóközpontra, mint egy, főként üzemanyagokat értékesítő egységre. „A mind magasabb szintű vásárlói igényeket jelzi – és ez az OMV Maxx Motion termékek iránti kereslet növekedésében is megmutatkozik –, hogy egyre több magyarországi autós fedezi fel a prémium üzemanyagok nyújtotta előnyöket, az optimálisabb működést, a tisztább motort és a hosszabb élettartamot” – ismertette a magyarországi 188 OMV-töltőállomás tapasztalatait Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója, a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) alelnöke az OMV Hungária megújult, e-töltővel és megújuló alapú energiatermeléssel is felszerelt, Szilágyi Erzsébet fasori töltőállomásának átadásán. „A felújított töltőállomás jól példázza azokat a fejlesztési irányokat, amelyek felé haladunk” – tette hozzá.
A prémium üzemanyagok literben mért forgalma a legnagyobb töltőállomás-márkákat tömörítő MÁSZ legfrissebb adatai szerint közel 30 százalékkal nőtt 2017-ben a megelőző évihez képest, az éves bővülés üteme a teljes piachoz képest mintegy tízszeres, míg a prémiumok nélkül számolt alaptermékekhez viszonyítva 17-szeres. „Az elmúlt öt évben, 2012 óta, a prémium üzemanyagok összes értékesítésen belüli súlya 3 százalékról 8 százalék fölé emelkedett Magyarországon a legnagyobb márkák töltőállomásain” – tette hozzá Balogh Tibor.
A prémium üzemanyagok mellett a modern, szolgáltatóközpontként működő töltőállomásoktól egyre több funkciót várnak el a vásárlók. Az üzemanyag-kiskereskedelemben ez az egyik legfontosabb fejlesztési irány, legyen szó akár az éjjel-nappal nyitva tartó, széles termékválasztékot kínáló szupermarketről, a kiemelkedő gasztroélményről, vagy elektromosautó-töltőkről. Az OMV számára stratégiai cél, hogy megteremtse a jövő innovatív töltőállomásait: ennek részként Magyarország első Tesla Superchargere a győri OMV-kútnál kezdett működni, a céggel folynak a tárgyalások a további lehetséges együttműködésről is.
A Szilágyi Erzsébet fasoron átadott, modernizált OMV-töltőállomáson a mindennapi vásárlásra is alkalmas, SPAR express-koncepció szerint átalakított shop, illetve egy 2 töltőpontos elektromosautó-töltő is található, a töltőállomás villamosenergia-felhasználásának 30 százalékát pedig napenergia biztosítja.
„A benzinkúti szupermarket-koncepció sikeresen vizsgázott a SPAR és az OMV együttműködésében, mára havi több millió vásárlás zajlik az OMV hálózatában található 68, éjjel-nappal, ünnepnapokon is nyitva tartó egységekben” – hangsúlyozta Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója. „Ezeket a shopokat, a termékkínálatot az OMV-vel együttműködésben a folyamatos vásárlói visszajelzések alapján alakítjuk” – tette hozzá.
A SPAR express-koncepció szerint átalakított OMV-shopok koncepciójának sikerét jelzi, hogy a vásárlók háromnegyede ma már nem csak akkor veszi igénybe ezeket a szupermarketeket, ha tankol. Az üzletenként 40 termékkategóriában, mintegy 2700 terméket kínáló shopokban a csütörtök és a péntek számít a legerősebb napnak a forgalom szempontjából, a legtöbben a reggeli, illetve a délutáni időszakokban térnek be ezekbe az egységekbe. Ünnepnapokon a hétköznapi közel kétszeresére emelkedik a vásárlások száma. A legkedveltebb 10 termék között szerepelnek alkoholmentes italok, energiaitalok, sörök, a péksütemények, a tejtermékek, illetve a tojás.
A SPAR Magyarország és az OMV Hungária együttműködése 2013-ban kezdődött, ekkor nyílt meg az első SPAR express-koncepció szerint átalakított OMV-shop Budapesten. Az újgenerációs benzinkúti üzletek koncepciója a széles termékválasztékot és a kedvező árakat állítja előtérbe. A SPAR express-koncepció szerint működő OMV-shopok kínálatában minden megtalálható, ami a hasonló méretű SPAR-üzletekben. Az alapvető háztartási cikkeken, sajátmárkás termékeken, tejtermékeken, friss zöldségeken és gyümölcsökön kívül többek közt a helyben sütött pékáru is. A shopok fő, de nem kizárólagos beszállítója a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. Valamennyi sajátmárkás termék SPAR-áron szerepel a kínálatban, de a többi áru esetében is a SPAR-franchise elvei érvényesülnek az árszabásban.
Kapcsolódó cikkeink
Az OMV 2025 végéig csaknem 50 ultragyors töltőpontot ad át az országban
Magyarországon már 15 helyszínen lehet igénybe venni az OMV új…
Tovább olvasom >OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői.…
Tovább olvasom >Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >K&H innovációs index: mélyponton a magyar vállalati innováció
A K&H innovációs index 2024 második félévi eredményei a hazai…
Tovább olvasom >Jelentős minimálbér-emelés várható Magyarországon: 2027-re 374 ezer forint lesz a bruttó összeg
Jövőre 9 százalékkal, 2026-ban 13 százalékkal, 2027-ben pedig további 14…
Tovább olvasom >