Szlavóniai családi gazdaságokkal működik együtt a horvát Studenac
A horvát Studenac kiskereskedelmi vállalat bejelentette, hogy az „Egy lépéssel közelebb a közösséghez” programja keretében megerősíti kapcsolatait az ország északkeleti régiójában, Szlavóniában működő családi gazdaságokkal.
A Horvátország-szerte több mint 1200 üzlettel rendelkező kiskereskedő együttműködik a Jabuka és Osatina mezőgazdasági kistermelői szövetségekkel, és reményei szerint piacot biztosít a gyümölcsök és zöldségek számára, valamint élénkíti a helyi gazdaságot.
– A mi célunk a Studenacnál az, hogy üzleteink „kicsik és nélkülözhetetlenek” legyenek a helyi közösségek számára. Felismertük, hogy a kistermelők a közösségeik és az ország élelmiszer-ellátó rendszerének nélkülözhetetlen részét képezik – nyilatkozta Marlen Mešinović, a Studenac kereskedelmi igazgatója.
– Büszkék vagyunk arra, hogy országos lefedettségünket kihasználva nagyobb fogyasztói bázishoz biztosíthatunk hozzáférést a szlavóniai gazdák világszínvonalú termékei számára.
A szlavóniai régiót Horvátország „kenyeres kosarának” nevezik az ottani mezőgazdaság magas színvonala miatt. A Studenac tavaly óta van jelen a régióban, amikor is felvásárolta a helyi Lonia Trgovina üzletláncot azon sorozatos akvizíciók részeként, amelyeket a csoport azóta hajtott végre, hogy 2018-ban az Enterprise Investors magántőkealap tulajdonába került.
A Studenac azt tervezi, hogy országos szintűvé terjeszti ki a családi gazdálkodókra irányuló tevékenységét, és Horvátország-szerte kapcsolatokat alakít ki a helyi közösségekkel.
Kapcsolódó cikkeink
Árstopok és gazdasági intézkedések Közép-Európában: egyre több ország védekezik az infláció ellen
Miközben Magyarországon ismét napirendre került az árstopok bevezetése, Lengyelországban az…
Tovább olvasom >Újabb árstopot vezet be Horvátország: hetven termék árát korlátozzák
A horvát kormány február 9-től újabb árstopot vezet be, amely…
Tovább olvasom >Horvát kormányfő: az árak versenyképessége döntő tényezővé válik a turizmus pozitív trendjének fenntartásában
Az árak versenyképessége döntő tényezővé válik a horvát turizmus pozitív…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >