Szinte minden háztartás vásárol valamilyen higiéniai vagy bőrápolási terméket

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2010. 12. 03. 11:22

2010 első félévében a háztartások 95 százaléka vásárolt valamilyen higiéniás vagy bőrápolási terméket – derül ki a GfK Hungária háztartások napi fogyasztásicikk-vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérésének adataiból. A legfiatalabb – 30 évnél nem idősebb – korcsoportba tartozó háztartások aránya a habfürdő-, a deo- és a tusfürdő-kategóriák vásárlói között a legnagyobb, a szappan, a kéz- és lábápolószerek esetében pedig a legalacsonyabb.

Valamilyen személyi higiéniás vagy bőrápolási terméket a háztartások döntő többsége – közel 95 százaléka – vásárolt 2010 első félévében. A személyi higiéniai kategóriák, mint például a szájápolási termékek, a sampon, a tusfürdő vagy a szappan használata jellemzően az alapszükségletekhez tartozik, így ezek penetrációja jelentősen magasabb, mint a bőrápolási (kéz- és lábápolási termékek, arcápolás) termékeké.

A legfiatalabb – 30 évnél nem idősebb – korcsoportba tartozó háztartások aránya a habfürdő-, a deo- és a tusfürdő-kategóriák vásárlói között a legnagyobb. A habfürdő-kategóriában általánosságban igaz, hogy vásárlói profilja sokkal inkább a fiatalabb korosztályok irányába tolódik el, mint az összes többi kategória estében. Ezzel ellentétben a szappan, valamint a kéz- és lábápolószerek az a két kategória, ahol a 30 évesnél fiatalabb háziasszonnyal rendelkező háztartások aránya a legalacsonyabb, vagyis ezek a kategóriák inkább az idősebb korosztályok számára vonzóak.

Arcápolási termékek esetében a legfontosabb beszerzési csatorna – a kategóriában is egyedülálló módon – a drogéria 40 százalék feletti részesedéssel, és nagyon magas az egyéb, nem hagyományos beszerzési források, például a gyógyszertárak vagy az ügynöki hálózatok szerepe is. A kéz- és testápolók esetében már a hipermarketek is az FMCG-átlagnak megfelelő részesedéssel képviseltetik magukat, viszont a szupermarketek, diszkontok és a kisboltok itt is jóval átlag alatti részesedéssel bírnak, a drogériák és a nem hagyományos csatornák előnyére.

Kapcsolódó cikkeink