Szijjártó Péter: húsexportengedélyt kapott Magyarország a Fülöp-szigetekre
Hosszú évek kitartó munkájának eredményeként első alkalommal kaptak húsexportengedélyt magyar vállalatok a Fülöp-szigetek piacára – jelentette be Facebook-bejegyzésben a külgazdasági és külügyminiszter.

Nagy lehetőség az élelmiszeriparnak
Szijjártó Péter beszámolt arról, hogy a manilai kormány döntése értelmében hat hazai cég is megkezdheti a szárnyas- és sertéshúskészítmények, valamint élőállat szállítását Délkelet-Ázsia leggyorsabban fejlődő országába.
„A több mint 112 millió lakost számláló piac hatalmas lehetőséget jelent a magyar élelmiszeriparnak”
– tette hozzá.
A miniszter azt írta: tárgyalássorozat eredményeként a Fülöp-szigeteki állategészségügyi hatóságok ellátogattak a magyarországi telephelyekre és kiváló állategészségügyi, élelmiszerbiztonsági eredményekről tettek jelentést. A végleges döntés érelmében így a magyar vállalatok számára először nyílik lehetőség arra, hogy magyar húsipari termékeket exportáljanak a Fülöp-szigetekre.
„Munka van még bőven, hiszen egy dokumentációs hiánypótlást követően remélhetőleg további két cég is csatlakozhat a jelenlegi hat exportőrhöz, és abban is biztosak lehetünk, hogy a kiváló magyar termékek csak további lehetőségeket nyitnak meg a magyar gazdaság számára”
– közölte bejegyzésében a külgazdasági és külügyminiszter.
Kapcsolódó cikkeink
Tíz éven belül jelentősen nő az állati eredetű élelmiszerek globális fogyasztása
A FAO és az OECD friss jelentése szerint a világ…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >