Szigorúan nyilvántartott felvásárlás
Az élelmiszeriparnak számos területe van, ahol rendszeres az igény ömlesztett alapanyagok felvásárlására, betárolására és kezelésére. Az erre szolgáló megoldás nem része a standard SAP rendszereknek, ám az igény nagyon is kézzelfogható. Ezt a hiányt pótolta egy magyar szakértő cég, a HostLogic Kft. fejlesztése. Az ömlesztett alapanyagok gyors, minden részletre kiterjedő és integrált kezelése a közelmúltig hiányzott a standard SAP rendszerekből, bár a probléma számos felhasználót érint. Az SAP egyik legismertebb magyarországi szakértője, a HostLogic Kft. most megoldást kínál ezekre az igényekre, ráadásul az új rendszer nem csak betárolásra alkalmas.
Legyen szó akár gabonáról, tejről vagy bármilyen más, ömlesztett, folyékony alapanyagról, nehéz tételenként pontosan meghatározni a minőséget és a mennyiséget. Gyakran keretszerződés szerint, konkrét megrendelő nélkül érkezik az áru, amelynek további sorsát is követni kell úgy, hogy az SAP rendszer számára is értékelhető legyen, beleértve a minőségirányító (Quality Management) modult is. Az is gyakran előfordul, hogy az árut csak bérmegmunkálásra, kezelésre (pl. bérszárítás) vagy bértárolásra kell átvenni. A funkció erre is megoldást ad.
A rendszer első szakasza az áru telephelyen belüli mozgását képezi le, a fuvar beérkezésétől és regisztrációjától (mérlegjegy a bruttó súllyal, sofőr neve, rendszám, árufajta) egészen a betárolásig, amely lezárja ezt a folyamatot. Ehhez a szakaszhoz kapcsolódhatnak valós idejű gyorsminták, ill. utólagos minőségi minták és kiértékelések a minőségbiztosítási rendszerben, amelyek kihathatnak az átvett áru mennyiségi és minőségi paramétereire. Ehhez egyfajta „bonus-malus” rendszer is rendelhető. A tejipar jó példa erre. Itt az áruhoz kapcsolódik egy beszállítói (ön-) minősítés, a feldolgozócég saját vizsgálata és egy hatósági vizsgálat. Mindhárom eredménye rögzítésre kerül, és mindhárom befolyásolja a beszállító besorolását, illetve a felvásárlói árat.
A második szakaszban történik – a minőségi mintáktól függően vagy akár ettől függetlenül is – az átvett áru bizonylatolása, mint például az utólagos megrendelő (egy tejbeszállító megrendelés nélkül is rendszeresen hozhat árut), ami megkönnyíti a nyersanyag későbbi pénzügyi adminisztrációját, az átvett áru készletre vételét ill. a pénzügyi elszámolást a partnerrel.
Ezekhez az ügyletekhez – a standard SAP bizonylatokon kívül – számos saját bizonylat készülhet akár nyomtatott, akár elektronikus formában.
A teljes megoldás mélyen és kompromisszumok nélkül integrált az SAP rendszerbe. Ez azt jelenti, hogy az összes szükséges és vonatkozó adat megjelenik az SAP más alkalmazásaiban. A mennyiségek a raktározási modulban, a költségek a pénzügyi, számviteli alrendszerekben, az így betárolt ömlesztett alapanyagok a gyártási alkalmazásban és így tovább.
A megoldást ráadásul rövid idő alatt az adott vállalat üzleti folyamataira lehet szabni, ami jelenti a felhasználói képernyőket, a vállalat ügyleteit, a partnerekkel történő elszámolást és bizonylatolást is. (x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >