Szeretik a britek az alacsony alkoholtartalmú sört
Friss adatok szerint az Egyesült Királyság lett az egyik leggyorsabban növekvő piac az alacsony alkoholtartalmú sörök számára, miután az alkoholos italokra kivetett adót illető tavaly nyáron bevezetett változás életbe lépett.
Az IWSR adatai alapján az alacsony alkoholtartalmú sörök eladása 2023-ban 650 ezer hektoliterről 2024-ben közel 1,3 millióra nőtt, megduplázva ezzel a forgalmat. Az Egyesült Királyságbeli növekedés kétszerese annak, ami a legközelebbi versenytárs Venezuelában látható, míg Románia és Japán a harmadik helyen osztozik e tekintetben.
Az Egyesült Királyság a 2022-ben elfoglalt 13. helyről immár a nyolcadik helyre jött fel, tehát a nyolcadik legnagyobb piac lett az alacsony alkoholtartalmú sörök számára. Az előrelépés oka az alkoholos italokra kivetett adó reformja, amely 2023 augusztusában lépett életbe, és alacsonyabb adósávba sorolta a 3,5%-os vagy annál alacsonyabb alkoholtartalmú söröket.
A nagy sörfőzdék gyorsan reagáltak a változásokra és csökkentették népszerű söreik alkoholtartalmát. Például a Carlsberg Marston’s Brewing Company (CMBC) 3,8%-ról 3,4%-ra csökkentette zászlóshajó terméke alkoholtartalmát, míg a Heineken John Smith’s Extra Smooth sörének ABV-je 3,6%-ról 3,4%-ra esett vissza.
A British Beer and Pub Association (Brit Sör- és Pubszövetség) szerint a pubok 87%-a legalább egy alacsony vagy alkoholmentes sört kínál. Bár ezek többsége még mindig üveges vagy dobozos formában érhető el, a csapolt változatok száma négyszeresére nőtt 2019 óta. A Guinness is jelentős beruházásokat eszközölt az először Írországban, majd a brit piacra bevezetett alkoholmentes, csapolt változatában.
The Drinks Business
Kapcsolódó cikkeink
Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Só- és cukormentes ketchupot dobott piacra a Heinz UK
Hozzáadott cukor és só nélkül készült ketchupot dobott piacra a…
Tovább olvasom >Több mint ezer munkavállalót toboroz az Aldi az Egyesült Királyságban
Nagyszabású toborzási kampányt indított az Aldi az Egyesült Királyságban, amelynek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Most akár 20%-kal olcsóbban szerezhetők be a magyar lecsó alapanyagai a PENNY-ben
A nyári szezon kihagyhatatlan kedvence a friss, házias lecsó, amelyhez…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >