Szeretik a britek az alacsony alkoholtartalmú sört
Friss adatok szerint az Egyesült Királyság lett az egyik leggyorsabban növekvő piac az alacsony alkoholtartalmú sörök számára, miután az alkoholos italokra kivetett adót illető tavaly nyáron bevezetett változás életbe lépett.
Az IWSR adatai alapján az alacsony alkoholtartalmú sörök eladása 2023-ban 650 ezer hektoliterről 2024-ben közel 1,3 millióra nőtt, megduplázva ezzel a forgalmat. Az Egyesült Királyságbeli növekedés kétszerese annak, ami a legközelebbi versenytárs Venezuelában látható, míg Románia és Japán a harmadik helyen osztozik e tekintetben.
Az Egyesült Királyság a 2022-ben elfoglalt 13. helyről immár a nyolcadik helyre jött fel, tehát a nyolcadik legnagyobb piac lett az alacsony alkoholtartalmú sörök számára. Az előrelépés oka az alkoholos italokra kivetett adó reformja, amely 2023 augusztusában lépett életbe, és alacsonyabb adósávba sorolta a 3,5%-os vagy annál alacsonyabb alkoholtartalmú söröket.
A nagy sörfőzdék gyorsan reagáltak a változásokra és csökkentették népszerű söreik alkoholtartalmát. Például a Carlsberg Marston’s Brewing Company (CMBC) 3,8%-ról 3,4%-ra csökkentette zászlóshajó terméke alkoholtartalmát, míg a Heineken John Smith’s Extra Smooth sörének ABV-je 3,6%-ról 3,4%-ra esett vissza.
A British Beer and Pub Association (Brit Sör- és Pubszövetség) szerint a pubok 87%-a legalább egy alacsony vagy alkoholmentes sört kínál. Bár ezek többsége még mindig üveges vagy dobozos formában érhető el, a csapolt változatok száma négyszeresére nőtt 2019 óta. A Guinness is jelentős beruházásokat eszközölt az először Írországban, majd a brit piacra bevezetett alkoholmentes, csapolt változatában.
The Drinks Business
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Kávézót nyit egyes üzleteiben a brit Waitrose
Tovább bővítette együttműködését a Waitrose tulajdonosa, a John Lewis Partnership…
Tovább olvasom >A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >