Szeretik a britek az alacsony alkoholtartalmú sört
Friss adatok szerint az Egyesült Királyság lett az egyik leggyorsabban növekvő piac az alacsony alkoholtartalmú sörök számára, miután az alkoholos italokra kivetett adót illető tavaly nyáron bevezetett változás életbe lépett.
Az IWSR adatai alapján az alacsony alkoholtartalmú sörök eladása 2023-ban 650 ezer hektoliterről 2024-ben közel 1,3 millióra nőtt, megduplázva ezzel a forgalmat. Az Egyesült Királyságbeli növekedés kétszerese annak, ami a legközelebbi versenytárs Venezuelában látható, míg Románia és Japán a harmadik helyen osztozik e tekintetben.
Az Egyesült Királyság a 2022-ben elfoglalt 13. helyről immár a nyolcadik helyre jött fel, tehát a nyolcadik legnagyobb piac lett az alacsony alkoholtartalmú sörök számára. Az előrelépés oka az alkoholos italokra kivetett adó reformja, amely 2023 augusztusában lépett életbe, és alacsonyabb adósávba sorolta a 3,5%-os vagy annál alacsonyabb alkoholtartalmú söröket.
A nagy sörfőzdék gyorsan reagáltak a változásokra és csökkentették népszerű söreik alkoholtartalmát. Például a Carlsberg Marston’s Brewing Company (CMBC) 3,8%-ról 3,4%-ra csökkentette zászlóshajó terméke alkoholtartalmát, míg a Heineken John Smith’s Extra Smooth sörének ABV-je 3,6%-ról 3,4%-ra esett vissza.
A British Beer and Pub Association (Brit Sör- és Pubszövetség) szerint a pubok 87%-a legalább egy alacsony vagy alkoholmentes sört kínál. Bár ezek többsége még mindig üveges vagy dobozos formában érhető el, a csapolt változatok száma négyszeresére nőtt 2019 óta. A Guinness is jelentős beruházásokat eszközölt az először Írországban, majd a brit piacra bevezetett alkoholmentes, csapolt változatában.
The Drinks Business
Kapcsolódó cikkeink
A friss zöldség-gyümölcshöz való hozzáférés megkönnyítéséért kampányol az Innocent Drinks
A neves gyümölcslé-márka, az Innocent Drinks jótékonysági partnereivel és az…
Tovább olvasom >A Royal Maillel együtt telepít csomagautomatákat üzleteibe a Sainsbury’s
Hosszú távú együttműködésre lépett a Sainsbury’s és a Royal Mail,…
Tovább olvasom >A sport mint stratégiai márkaélmény
Ma már a sport messze nem pusztán szponzorációs felület: komplex,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >