Szeretik a britek az alacsony alkoholtartalmú sört
Friss adatok szerint az Egyesült Királyság lett az egyik leggyorsabban növekvő piac az alacsony alkoholtartalmú sörök számára, miután az alkoholos italokra kivetett adót illető tavaly nyáron bevezetett változás életbe lépett.
Az IWSR adatai alapján az alacsony alkoholtartalmú sörök eladása 2023-ban 650 ezer hektoliterről 2024-ben közel 1,3 millióra nőtt, megduplázva ezzel a forgalmat. Az Egyesült Királyságbeli növekedés kétszerese annak, ami a legközelebbi versenytárs Venezuelában látható, míg Románia és Japán a harmadik helyen osztozik e tekintetben.
Az Egyesült Királyság a 2022-ben elfoglalt 13. helyről immár a nyolcadik helyre jött fel, tehát a nyolcadik legnagyobb piac lett az alacsony alkoholtartalmú sörök számára. Az előrelépés oka az alkoholos italokra kivetett adó reformja, amely 2023 augusztusában lépett életbe, és alacsonyabb adósávba sorolta a 3,5%-os vagy annál alacsonyabb alkoholtartalmú söröket.
A nagy sörfőzdék gyorsan reagáltak a változásokra és csökkentették népszerű söreik alkoholtartalmát. Például a Carlsberg Marston’s Brewing Company (CMBC) 3,8%-ról 3,4%-ra csökkentette zászlóshajó terméke alkoholtartalmát, míg a Heineken John Smith’s Extra Smooth sörének ABV-je 3,6%-ról 3,4%-ra esett vissza.
A British Beer and Pub Association (Brit Sör- és Pubszövetség) szerint a pubok 87%-a legalább egy alacsony vagy alkoholmentes sört kínál. Bár ezek többsége még mindig üveges vagy dobozos formában érhető el, a csapolt változatok száma négyszeresére nőtt 2019 óta. A Guinness is jelentős beruházásokat eszközölt az először Írországban, majd a brit piacra bevezetett alkoholmentes, csapolt változatában.
The Drinks Business
Kapcsolódó cikkeink
Megszünteti az Asda árösszehasonlító programját
Mindösszesen egy év után megszünteti az Asda az Aldi és…
Tovább olvasom >Kivonja a piacról a Nestlé a vegán KitKat-et
A Nestlé négy év után megszünteti a vegán KitKat forgalmazását…
Tovább olvasom >Örök elegancia
Élénk innovációs készség, növekvő kereslet a prémium termékekre, szerény HoReCa-szerep…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >