Szeret boltban vásárolni a Z generáció
Az Adyen fizetéstechnológiai vállalat felmérése szerint a digitális világban felnőtt Z generáció (18-27 évesek) gyakrabban látogatja a boltokat, mint az idősebb generációk, és élvezetesebbnek találja az in-store vásárlási élményt.
A megkérdezett Z generációs fiatalok 73%-a legalább hetente egyszer vásárol boltban, szemben a baby boomerek 65%-ával.
A Z generáció 57%-a az in-store vásárlást élményként éli meg, míg a baby boomerek esetében ez az arány csupán 35%. Az online és offline vásárlás határai elmosódnak: a fiatalok 49%-a vásárol online és veszi át a termékeket boltban, míg 38%-uk boltokban intézi online rendelések visszaküldését.
Az Adyen adatai szerint a bolti vásárlás minden generáció számára jelentős szerepet tölt be a költésekben: a Z generáció 45%-a boltban, míg 37%-uk online költ többet. Ugyanakkor a fiatalok nyitottabbak nagy értékű vásárlások online lebonyolítására (38%), szemben az idősebb generációkkal, akik inkább boltokban vásárolnak drágább termékeket.
A Z generáció ugyan kedveli a boltokat, de elvárásai vannak: 60%-uk otthagyja a vásárlást, ha túl hosszú a sor a pénztárnál, és 28% szintén távozik, ha nem érhető el az általuk preferált fizetési mód.
Az Adyen kutatása 2 001 amerikai fogyasztó körében készült 2024 szeptembere és novembere között.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia,…
Tovább olvasom >A jövőt formáló női vezetők – egyre meghatározóbbak az üzleti világban
A nők szerepe a gazdaságban évről évre erősödik, és ezt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyorsuló infláció Magyarországon: brutális élelmiszerdrágulás és kérdéses hatékonyságú intézkedések
2025 februárjában ismét gyorsult az infláció Magyarországon: a fogyasztói árak…
Tovább olvasom >Megjelent az árrésstop részletes szabályozása: kiket érint és milyen termékekre vonatkozik?
A Magyar Közlönyben megjelent a kormány által bevezetett árrésstop részletes…
Tovább olvasom >A pulykaágazat kihívásai és lehetőségei: így látja a jövőt a Gallicoop
A pulykahús évekig a hazai és nemzetközi piac egyik meghatározó…
Tovább olvasom >