Szeret boltban vásárolni a Z generáció
Az Adyen fizetéstechnológiai vállalat felmérése szerint a digitális világban felnőtt Z generáció (18-27 évesek) gyakrabban látogatja a boltokat, mint az idősebb generációk, és élvezetesebbnek találja az in-store vásárlási élményt.
A megkérdezett Z generációs fiatalok 73%-a legalább hetente egyszer vásárol boltban, szemben a baby boomerek 65%-ával.
A Z generáció 57%-a az in-store vásárlást élményként éli meg, míg a baby boomerek esetében ez az arány csupán 35%. Az online és offline vásárlás határai elmosódnak: a fiatalok 49%-a vásárol online és veszi át a termékeket boltban, míg 38%-uk boltokban intézi online rendelések visszaküldését.
Az Adyen adatai szerint a bolti vásárlás minden generáció számára jelentős szerepet tölt be a költésekben: a Z generáció 45%-a boltban, míg 37%-uk online költ többet. Ugyanakkor a fiatalok nyitottabbak nagy értékű vásárlások online lebonyolítására (38%), szemben az idősebb generációkkal, akik inkább boltokban vásárolnak drágább termékeket.
A Z generáció ugyan kedveli a boltokat, de elvárásai vannak: 60%-uk otthagyja a vásárlást, ha túl hosszú a sor a pénztárnál, és 28% szintén távozik, ha nem érhető el az általuk preferált fizetési mód.
Az Adyen kutatása 2 001 amerikai fogyasztó körében készült 2024 szeptembere és novembere között.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia és vallás – támogat vagy távolít?
A mesterséges intelligencia térhódítása alól a vallással való találkozás, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >