Szeret boltban vásárolni a Z generáció
Az Adyen fizetéstechnológiai vállalat felmérése szerint a digitális világban felnőtt Z generáció (18-27 évesek) gyakrabban látogatja a boltokat, mint az idősebb generációk, és élvezetesebbnek találja az in-store vásárlási élményt.
A megkérdezett Z generációs fiatalok 73%-a legalább hetente egyszer vásárol boltban, szemben a baby boomerek 65%-ával.
A Z generáció 57%-a az in-store vásárlást élményként éli meg, míg a baby boomerek esetében ez az arány csupán 35%. Az online és offline vásárlás határai elmosódnak: a fiatalok 49%-a vásárol online és veszi át a termékeket boltban, míg 38%-uk boltokban intézi online rendelések visszaküldését.
Az Adyen adatai szerint a bolti vásárlás minden generáció számára jelentős szerepet tölt be a költésekben: a Z generáció 45%-a boltban, míg 37%-uk online költ többet. Ugyanakkor a fiatalok nyitottabbak nagy értékű vásárlások online lebonyolítására (38%), szemben az idősebb generációkkal, akik inkább boltokban vásárolnak drágább termékeket.
A Z generáció ugyan kedveli a boltokat, de elvárásai vannak: 60%-uk otthagyja a vásárlást, ha túl hosszú a sor a pénztárnál, és 28% szintén távozik, ha nem érhető el az általuk preferált fizetési mód.
Az Adyen kutatása 2 001 amerikai fogyasztó körében készült 2024 szeptembere és novembere között.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Mennyi kávét iszik a Z-generáció?
A német kávépiac jelentős átalakuláson megy keresztül, főként a fiatalabb…
Tovább olvasom >Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >