Szeret boltban vásárolni a Z generáció
Az Adyen fizetéstechnológiai vállalat felmérése szerint a digitális világban felnőtt Z generáció (18-27 évesek) gyakrabban látogatja a boltokat, mint az idősebb generációk, és élvezetesebbnek találja az in-store vásárlási élményt.
A megkérdezett Z generációs fiatalok 73%-a legalább hetente egyszer vásárol boltban, szemben a baby boomerek 65%-ával.
A Z generáció 57%-a az in-store vásárlást élményként éli meg, míg a baby boomerek esetében ez az arány csupán 35%. Az online és offline vásárlás határai elmosódnak: a fiatalok 49%-a vásárol online és veszi át a termékeket boltban, míg 38%-uk boltokban intézi online rendelések visszaküldését.
Az Adyen adatai szerint a bolti vásárlás minden generáció számára jelentős szerepet tölt be a költésekben: a Z generáció 45%-a boltban, míg 37%-uk online költ többet. Ugyanakkor a fiatalok nyitottabbak nagy értékű vásárlások online lebonyolítására (38%), szemben az idősebb generációkkal, akik inkább boltokban vásárolnak drágább termékeket.
A Z generáció ugyan kedveli a boltokat, de elvárásai vannak: 60%-uk otthagyja a vásárlást, ha túl hosszú a sor a pénztárnál, és 28% szintén távozik, ha nem érhető el az általuk preferált fizetési mód.
Az Adyen kutatása 2 001 amerikai fogyasztó körében készült 2024 szeptembere és novembere között.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
A brit vásárlók szerint nagyobb figyelmet érdemelne az élelmiszerpazarlás témája
A vásárlók 70%-a úgy véli, hogy a kiskereskedőknek fenntarthatósági (ESG)…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >