Szerencsi kávét iszik Európa
Idén 33 ezer tonna kávé és kakaó hagyja el a Nestlé szerencsi üzemét, a termékeket a hazai piacon kívül 28 országba szállítja az élelmiszeripari cég. Az instant kávé és kakaó gyártás közép-európai gyártóközpontjában 1993 óta gyártanak NESCAFÉ® termékeket, többek között az egyre népszerűbb 3in1 kávét. Magyarországon több mint 4 évszázada van jelen a kávé, napjainkban az emberek közel fele kezdi a reggelt egy frissítő feketével.
Több mint 21 ezer tonna kávékeverék, 10 ezer tonna kakaó és 2 ezer tonna instant kávé gördül le idén a Nestlé szerencsi üzemének szalagjairól. A Borsodban gyártott instant kávétermékek és kakaók több mint 80%-a exportra készül, az Egyesült Királyságtól az Adriáig 28 országot lát el a magyar gyár. 2012-től a skandináv országoknak is szállít termékeket az üzem, ahol 362 állandó és 73 idény jelleggel kölcsönzött alkalmazott dolgozik. Az elmúlt években Kanada és az európai országok mellett az Egyesült Arab Emírségben is Magyarországon gyártott instant kávét fogyasztottak. Szerencsen idén 204 féle terméket készítenek, a kávétermékekhez arabica és robusta kávét dolgoznak fel, illetve itt keverik ki és csomagolják a töretlen népszerűségnek örvendő Nesquik kakaóitalport is.
A gyártás mellett 2006 óta különböző kávé- és kakaótermékek ízbeli összehasonlításával is foglalkoznak Szerencsen. A gyár mellett itt működik ugyanis a Nestlé közép-kelet-európai régiójának érzékszervi laboratóriuma is, ahol a különböző ízvilágú termékek tesztelése folyik. Az érzékszervi vizsgálatokat a Nestlé által képzett 11 fős ízszakértői csoport végzi standard módszerek alkalmazásával. Mivel országonként eltérőek a fogyasztói ízlések és a szokások, régiónként más-más receptúra alapján készül a kávé is, így a tesztek során a csoport tagjai lengyel, cseh, román, bolgár, ukrán és magyar termékeket is értékelnek. Az ukránok például a magyar ízléshez képest rendkívül édesen fogyasztják a kávét, ezzel szemben a németek és a svájciak a gyengébb, savas és lágy karakterű kávét isszák szívesen. A szerencsi érzékszervi laborban zajlanak a NESCAFÉ® termékfejlesztései és a gyáron kívül itt is folytatnak minőségi ellenőrzéseket.
A különböző országokban forgalmazott kávétermékek íze tehát minden esetben az adott nemzetre jellemző fogyasztói ízlésnek megfelelően kerül kialakításra. A tapasztalatok szerint a magyarok többsége az erős, pörkölt kávét szereti, amit 40 százalékuk tejjel és 61 százalékuk cukorral vagy édesítőszerrel ízesít . Tavaly több, mint 1 milliárd csésze instant kávé fogyott Magyarországon, ezek közel 40%-a a Nestlé által gyártott fekete volt. A magyarok közel fele (44%) . indítja a napot egy csésze kávéval. A kávézás mint szokás a törökökkel érkezett hazánkba a 16. század végén, az első kávézót és kávémérést Kávéfőző Balázs nyitotta meg Pesten 1714-ben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >