Szerencs városra száll a Szerencsi kakaó védjegye
A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90 éves múltja során folyamatos népszerűségnek örvendő Szerencsi cicás kakaóport a jövő évtől a Szerencsi Bonbon Kft. gyárthatja és forgalmazhatja majd.
Ismét komoly gesztust tesz Szerencs városa és a Szerencsi Bonbon Kft. felé a Nestlé Hungária: a vállalat Szerencs városának adja át a Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát. A cicás kakaóként is ismert Szerencsi kakaópor nagy múltra visszatekintő márka, a fogyasztók egyik kedvence Magyarországon. A jól ismert, mára a márka védjegyévé vált fehér macska figura végigkísérte a terméket több mint 90 éves történelme során.
„Rendkívül nagylelkű ez a gesztus a Nestlé Hungária részéről, hiszen megerősít bennünket abban, hogy városunk a jövőben is büszkén ápolhatja tovább a csokoládé- és kakaógyártás hagyományait”
– fogalmazott a megállapodás hivatalos aláírását követően Nyiri Tibor, Szerencs polgármestere, utalva arra, hogy 2018-ban a Nestlé a Szerencsi Bonbon Kft.-re ruházta át a tulajdonában lévő Szerencsi védjegy édesipari termékekre vonatkozó használatának jogát. Ez a megállapodás egészült ki a mai napon azzal, hogy az édességek mellett a Szerencsi kakaópor védjegye is visszakerül Szerencsre.
Noszek Péter ügyvezető igazgató szerint a Nestlé Hungária örömmel járul hozzá ahhoz, hogy a Szerencsi csokoládé és kakaópor tovább öregbítse a város hírnevét. Noszek Péter hangsúlyozta: „az elmúlt évek bővítéseinek, fejlesztéseinek köszönhetően a szerencsi gyár éves kapacitása meghaladja a 40 ezer tonnát, amivel a Nestlé meghatározó, 30 exportpiacot ellátó kávé- és kakaóitalpor gyártási központja Kelet-Közép-Európában.”
Noszek Péter emlékeztetett rá, hogy az elmúlt években a Nestlé 9 milliárd forint értékű fejlesztést hajtott végre a térségben, amelynek 76 százalékát a szerencsi üzemre fordította. Az élelmiszeripar stratégiai jelentőségéről beszélt Nagy István agrárminiszter is, aki kiemelte, hogy míg tavaly éves szinten 7 százalékkal, az idei év első kilenc hónapjában 13,5 százalékkal nőtt a hazai élelmiszeripar termelési értéke. Ebben számottevő a hozzáadott értéke a térség és az ország meghatározó élelmiszeripari befektetőjének, ráadásul „a Nestlé szerencsi gyára több mint 500 embernek ad megélhetést, a hazai beszállítókkal együtt azonban ennél sokkal több embernek biztosít jövedelmet” – tette hozzá a tárcavezető. Kifejtette: a védjegy azt a célt szolgálja, hogy az adott termékek egyediek, könnyen megkülönböztethetőek legyenek, és garanciát jelentsenek a minőségre.
A magyar élelmiszeriparban nagyjából 11 ezer termékvédjegy van, emellett több mint negyven, minőséget tanúsító védjegy. A Szerencsi csokoládégyár egyes termékeinek pedig már csaknem 100 évvel ezelőtt is voltak védjegyei. Ezek használatával érték el azt is, hogy termékeiket nem tudták hamisítani – hangsúlyozta a miniszter.
A mostani megállapodás értelmében 2022-től a Szerencsi Bonbon Kft. gyárthatja és forgalmazhatja majd a cicás logóval ellátott Szerencsi kakaóport, megőrizve azokat az értékeket, amelyeket a magyar fogyasztók megszoktak és szeretnek benne.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Átfogó átalakításokkal próbálja újraéleszteni a Starbucksot Brian Niccol vezérigazgató
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol, átfogó reformokat tervez bevezetni…
Tovább olvasom >A tanulás fontosabb lett a karriernél
Nagyot fordult a világ a munkahelyeken. Ma már nem csak…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >