Szeptemberben csökkentek a fogyasztói árak Németországban
Több mint öt éve a legnagyobb mértékben csökkentek a fogyasztói árak szeptemberben Németországban a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis keddi jelentése szerint.
A végleges adatok szerint az előzetessel megegyező 0,2 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak szeptemberben az egy évvel korábbiakhoz képest. Augusztusban a fogyasztói árak átlaga megegyezett az egy évvel korábbival.
Szeptemberben az idén a második alkalommal volt negatív az inflációs ráta Németországban a júliusi 0,1 százalékos csökkenés után. A szeptemberinél alacsonyabb inflációra legutóbb 2015 januárjában volt példa, amikor 0,3 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak éves összevetésben.
Az egy évvel korábbihoz képest az iparcikkek ára 1,7 százalékkal, az energiaárak 7,1 százalékkal csökkentek szeptemberben az augusztusi 6,3 százalékos esést követően. A legnagyobb mértékben a fűtőolaj ára csökkent, 39,6 százalékkal, az üzemanyagoké pedig 11,4 százalékkal esett. Az energiaárak nélkül a fogyasztói árak 0,6 százalékkal emelkedtek szeptemberben Németországban.
Az élelmiszerek ára 0,6 százalékkal emelkedett szeptemberben az előző év azonos időszakához képest. Ezen belül a gyümölcsök ára 4,3 százalékkal, a hústermékeké 4,1 százalékkal ment fel. A zöldségárak 5,2 százalékkal csökkentek, a dohánycikkek ára pedig 5,7 százalékkal emelkedett.
A szolgáltatások ára 1,0 százalékkal emelkedett szeptemberben éves összehasonlításban.
Az előző havihoz képest szeptemberben az előzetes adattal megegyező 0,2 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak az augusztusi 0,1 százalékos esés után.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) egyformán 0,4 százalékos éves és havi csökkenést mutat szeptemberben. Augusztusban a német HICP havi 0,2 százalékkal és évi 0,1 százalékkal csökkent.
Az Eurostat első becslése szerint az euróövezetben szeptemberben 0,3 százalékkal csökkent a HICP. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >Törökországban némileg lassult az élelmiszerinfláció áprilisban
Törökországban 2021 decembere óta legalacsonyabbra, 37,86 százalékra lassult az éves…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre többen, de még nem elegen vállalják a ketrecmentes tartási rendszert
A Magyarországon élő közel 8 millió tojótyúk mindössze 20-30%-a él…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a magyar M&A-piac
Rekordértéket ért el tavaly a hazai tranzakciós piac – derül…
Tovább olvasom >Új házhoz szállítási szolgáltatást indított a Deliveroo
A Deliveroo Deliveroo Express nevű új szolgáltatása az Egyesült Királyságban…
Tovább olvasom >