Szeptemberben csökkent Európában a kiskereskedelmi forgalom
Szeptemberben az euróövezetben és az EU-ban egyaránt csökkent a kiskereskedelmi forgalom az előző havihoz képest, éves összevetésben azonban nőtt a forgalom – közölte hétfőn az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat.
Az euróövezet 19 és az Európai Unió 28 tagállamában átlagosan 0,2 százalékkal csökkent szezonális és naptári kiigazítással a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben az előző havihoz képest. Az előző hónapban, augusztusban az euróövezetben 0,2 százalék, az EU-ban 0,1 százalék volt a havi csökkenés. A 2015 szeptemberivel összevetve az euróövezetben 1,1 százalékkal, az Európai Unióban 2,2 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom.
A legnagyobb mértékben, 2,1 százalékkal Portugáliában csökkent havi összevetésben a forgalom a kilencedik hónapban. Szlovéniában a havi csökkenés 1,7 százalékos, Németországban 1,4 százalékos volt.
A legnagyobb havi növekedés Észtországban volt, 1,5 százalékos. Finnországban 1,1 százalékkal, Dániában és Lengyelországban 0,7 százalékkal, Magyarországon 0,6 százalékkal nőtt szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző havihoz képest.
A legnagyobb éves növekedés Luxembourgban volt, 15,2 százalékos. Romániában 9,7 százalékkal, Lengyelországban 8,6 százalékkal, Litvániában 7,6 százalékkal, Magyarországon az Eurostat szerint is 5,1 százalékkal nőtt szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbihoz képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezetben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése márciusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Sentix: jelentősen javult az euróövezet májusi befektetői bizalmi indexe
Az elemzők által vártnál jelentősebben javult, tavaly június óta a…
Tovább olvasom >Áprilisban emelkedett kissé az euróövezeti infláció
A vártnál nagyobbnak, az előző havival megegyezőnek bizonyult az euróövezeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >