Szeptemberben csökkent Európában a kiskereskedelmi forgalom
Szeptemberben az euróövezetben és az EU-ban egyaránt csökkent a kiskereskedelmi forgalom az előző havihoz képest, éves összevetésben azonban nőtt a forgalom – közölte hétfőn az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat.
Az euróövezet 19 és az Európai Unió 28 tagállamában átlagosan 0,2 százalékkal csökkent szezonális és naptári kiigazítással a kiskereskedelmi forgalom szeptemberben az előző havihoz képest. Az előző hónapban, augusztusban az euróövezetben 0,2 százalék, az EU-ban 0,1 százalék volt a havi csökkenés. A 2015 szeptemberivel összevetve az euróövezetben 1,1 százalékkal, az Európai Unióban 2,2 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom.
A legnagyobb mértékben, 2,1 százalékkal Portugáliában csökkent havi összevetésben a forgalom a kilencedik hónapban. Szlovéniában a havi csökkenés 1,7 százalékos, Németországban 1,4 százalékos volt.
A legnagyobb havi növekedés Észtországban volt, 1,5 százalékos. Finnországban 1,1 százalékkal, Dániában és Lengyelországban 0,7 százalékkal, Magyarországon 0,6 százalékkal nőtt szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző havihoz képest.
A legnagyobb éves növekedés Luxembourgban volt, 15,2 százalékos. Romániában 9,7 százalékkal, Lengyelországban 8,6 százalékkal, Litvániában 7,6 százalékkal, Magyarországon az Eurostat szerint is 5,1 százalékkal nőtt szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbihoz képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kihirdették az Európai Unió mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét
A mai napon kihirdették az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendeletét…
Tovább olvasom >Szintetikus vegyületek az ételeinkben? Fontos uniós projekt hazai partnere a Tudatos Vásárlók Egyesülete
A ToxFree Life for All az EU frissen indult tudatosságnövelő…
Tovább olvasom >Panaszt nyújtottak be a kínai méz ellen az EU-ban
Az Agrárminisztérium (AM) szakmai támogatásával az Országos Magyar Méhészeti Egyesület…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >