Szentkirályi Alexandra: a kormány akciók meghirdetésére fogja kötelezni a nagy élelmiszer-kereskedelmi láncokat
A kormány az árak letörése érdekében új eszközt vezet be legkésőbb július 1-jétől: akciók meghirdetésére fogja kötelezni a jelentős árbevétellel rendelkező élelmiszer-kereskedelmi láncokat – közölte a kormányszóvivő csütörtökön a Kormányinfón.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/04/Kepernyofoto-2023-04-20-22.48.52.png)
Szentkirályi Alexandra
Szentkirályi Alexandra elmondta: az inflációs adatok javulása a kormány intézkedéseinek köszönhetően már látható, de a kabinet az árak letörése érdekében egy új eszköz bevezetéséről döntött görög és francia példákat megvizsgálva.
Az alapvető élelmiszereket 20 kategóriába sorolják, ilyen lehet például a baromfihús, a sajt vagy a kenyér, a péksütemény, a zöldség, a gyümölcs és a felvágott. Az érintett kereskedelmi egységeknek valamennyi kategóriában egy-egy szabadon választott terméket kell az akciót megelőző 30 napban tapasztalt legalacsonyabb árnál legalább tíz százalékkal olcsóbban kínálni – ismertette.
Az akciókra hetente kell kijelölni a termékeket. Az akció nem vonatkozhat árstopos termékre. Az intézkedés várhatóan a jelentős árbevétellel rendelkező élelmiszerláncokat érinti majd, a legkisebb boltokra nem vonatkozik – közölte a kormányszóvivő.
Kapcsolódó cikkeink
Szentkirályi Alexandra: december végéig meghosszabbítja a kormány a kötelező akciózást
A kötelező akciókat az eredeti, szeptember végi határidőről az év…
Tovább olvasom >Szentkirályi Alexandra: az ellenőrzött üzletek 10 százaléka sértett jogszabályt a kötelező akciózás során
Az ellenőrzött üzletek 10 százaléka követett el jogszabálysértést a kötelező…
Tovább olvasom >Gulyás Gergely: Magyarország indítványozza az ukrán gabonatermékek uniós behozatali tilalmának meghosszabbítását
Magyarország indítványozza, hogy az Európai Unió hosszabbítsa meg az ukrán…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >