Szemléletformálásra nyertek uniós támogatást agrárszervezetek
Gazdák szemléletformálására kapott 60 ezer euró (több mint 20 millió forint) uniós támogatást a Fiatal Gazdák Magyarországi Szövetsége (AGRYA) és a szlovákiai Gazda Polgári Társulás – közölte az AGRYA hétfőn az MTI-vel.

(Fotó: Pixabay)
A 2SF-Skilled Farmers, Sustainable Farms (Felkészült gazdák, fenntartható gazdaságok) kedvezményezettjeinek együttműködő partnerei az OTP Agrár, a növényvédőket és hatóanyagokat gyártó Bayer Crop Science, a Techtra Technológiai Transzfer Intézet és a Századvég. A projekt előkészítése 2022 végén kezdődött, az uniós támogatás a teljes költségét fedezi – írták. A közlemény szerint az EU agrárpolitikája egyre inkább a környezetvédelmi szempontokra összpontosít, a stratégiai dokumentumokban a mezőgazdaság hagyományos, élelmiszerteremtő szerepe háttérbe szorul. A zöld elvárások ugyanakkor nem reálisak, azok és a versenyképesség között nehezen kezelhető feszültség keletkezett – hangsúlyozták. A projekt szervezői abban bíznak, hogy a helyzet megoldásában segíthet a gazdák igényeire épülő szemléletformálás, a jó gyakorlatok terjesztése, a párbeszéd ösztönzése. A mezőgazdaság sokat tehet a környezetért, de ehhez a termelőknek meg kell tudniuk, mit és miért kell másképp csinálniuk, mi értelme van a környezeti elvárásoknak – indokolták a projekt megkezdését, amelynek keretében fenntarthatósági kérdőívet is készítenek, hogy a gazdák áttekinthessék és értékelhessék a tevékenységüket.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
V. Németh Zsolt: már számos intézkedés történt az aszálykárok mérséklésére
Már számos intézkedés történt az aszálykárok mérséklésére, a vízügyi igazgatóságok…
Tovább olvasom >Nagy István: hamarosan újraindulhatnak a kínai-magyar agrárkapcsolatok
A magyar mezőgazdaságot és agráriumot számos kihívás érte az utóbbi…
Tovább olvasom >NAK: Brüsszel zöld utat biztosítana az ukrán importnak
Június 5-én lejárt az Ukrajna javára biztosított szabadkereskedelmi intézkedések hatálya,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >