Szemfülesen spórolunk a műszaki cikkeken
Egyre szemfülesebbek vagyunk a spórolásban: nagyobb műszaki beszerzéseinkkel megvárjuk a szezonális árzuhanásokat és kihasználjuk a kedvezményes áruhitel lehetőségeket. Az idei téli készletkisöprő leárazások során több mint másfélszer annyit tettünk a „kosarunkba” a legnépszerűbb műszaki cikkekből, mint egy évvel ezelőtt – derül ki a Cetelem áruhitelezési adataiból. Az általában időszakosan elérhető 0%-os THM népszerűsége továbbra is töretlen, és egyre bátrabban használjuk az egész évben kedvezményt biztosító hitelkártyákat is.
Tudatosan vadászunk a pénztárcakímélő vásárlási lehetőségekre, ezt mutatja az is, hogy sokan időzítették nagyobb műszaki beszerzéseiket a téli készletkisöprő akciókra. Az adatok beszédesek: a Cetelem áruhitel kihelyezési statisztikái szerint idén év elején több mint másfélszer annyit vásároltunk a legnépszerűbb műszaki cikkekből részletre, mint 2012 hasonló időszakában, a felvett áruhitel volumene pedig 50%-kal nőtt. A téli leárazások „sztárja” a lapostévé volt, mely mögé felzárkózott a hűtőgép, a mosógép és a mosogatógép is.
Mindenki lapostévét és tabletet akar
A Cetelem várakozásai szerint a lapostévé továbbra is vágyaink netovábbja marad, a legtöbb áruhitelt idén is erre költjük majd. A tablet népszerűsége töretlen, a legújabb modellekből szintén sokan fognak részletre hazavinni. A barkácsolásról viszont úgy látszik, egyre inkább kezdünk leszokni: tavaly negyedével kevesebb áruhitelt vettünk fel barkácsárura, és jelentős javulás 2013-ban sem várható.
Egyre népszerűbb a hitelkártya és a 0%-os hitel
A Cetelem adatai szerint folyamatosan növekszik az igény a speciális, kedvezményt biztosító hitel lehetőségekre. A 0%-os THM továbbra is nagy kedvenc, de egyre bátrabban használjuk a hitelkártyát is, ha a vásárláskor speciális, azonnali árengedményt kapunk. Az egyre szélesebb körben elérhető kedvezményeknek köszönhetően tavaly közel harmadával többet vásároltunk a Cetelem partnereinél, mint az elmúlt évben.
„Ez a tendencia is az erősödő vásárlói tudatosságot jelzi, a hitelkártyával akár 10-15%-os engedményt is elérhetünk. Jól látható, hogy a kedvezményes vásárlási lehetőségek egyre vonzóbbak. Vadászunk az akciókra, keressük a takarékos megoldásokat, amit jól mutat a 0%-os hitelek töretlen népszerűsége, és az év eleji akciók jelentős forgalomgeneráló hatása is” – fogalmazott Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem marketing igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >