Személyre szabott ajánlatokat akarnak a fogyasztók az online élelmiszerkereskedőktől
Az Algolia platform által végzett kutatásban megkérdezett 1000 amerikai felnőtt 30%-a leginkább a kosarukban lévő termékekre vagy korábbi vásárlásaikra alapuló személyre szabott ajánlatokat szeretne kapni.
További 17% kényelmesebb átvételi és házhoz-szállítási opciókat igényelne, míg 16% személyre szabott receptajánlásokat szeretne kapni. A válaszadók 38%-a nyilatkozott úgy, hogy nincs szüksége további online szolgáltatásokra.
A felmérés rávilágított az online élelmiszer-vásárlás során felmerülő legnagyobb problémákra is. Ezek közül a leggyakoribbak: a gyenge zöldség- és gyümölcsválaszték (40%), a keresett termék megtalálásának nehézsége (30%), a nem megfelelő termékválaszték (27%), a kényelmetlen átvételi és házhoz-szállítási opciók (18%), valamint a személytelen, illetve irreleváns ajánlatok és receptajánlások (14%). Három válaszadó közül egy (28%) azonban nem tapasztalt jelentős problémákat az online vásárlás során.
A felmérés azt is vizsgálta, mi módon keresnek receptet a válaszadók és hogyan vásárolják meg a hozzávalókat. A válaszadók kétharmada (67%) az évszakhoz igazodó recepteket használ, különösen a gyermekes családok (77%). A népszerű őszi események közé tartoznak a Halloween-partik (46%), a focimeccsek előtti sütögetések (37%) és a barátokkal ünnepelt hálaadási összejövetelek, azaz a „Friendsgiving” (35%). A sütés-főzéshez inspirációt 45% a közösségi médiából merít – 22% konkrétan a TikTokról, leginkább a 18-24 éves korosztály (53%).
A válaszadók 72%-a személyesen vásárolja meg az élelmiszereket, míg 29% online szolgáltatásokat vesz igénybe. Az online vásárlók közül 15% közvetlenül a boltból rendel és ott veszi át a termékeket, 14% pedig harmadik fél által működtetett szállítási platformot használ. Az idősebb generáció (55+) több mint 90%-a személyesen, míg a 25-44 évesek 43%-a inkább online vásárol élelmiszert. A megkérdezettek 19%-a úgy véli, hogy az AI szélesebb körű elterjedésével kényelmesebbé válik majd a vásárlási élmény.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >A Rossmann belső tehetségei hódítják meg a TikTokot
A Rossmann innovatív közösségi média kezdeményezése révén bolti dolgozóikkal egy…
Tovább olvasom >A mesterséges intelligencia segítheti a munkaerőképzést
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása a munkaerőképzésben válaszokat adhat a…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek januárban
2025 januárjában az ipari termelői árak átlagosan 9,1 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Húsvéti sonkákat, gyümölcsleveket és gluténmentes termékeket vizsgál a fogyasztóvédelem
Megkezdte a húsvéti sonkák, gyümölcslevek és gluténmentes termékek vizsgálatát a…
Tovább olvasom >Lóga Máté: az elrugaszkodás éve lehet 2025
A kiskereskedelmi forgalom dinamikus bővülése azt mutatja, hogy az elmúlt…
Tovább olvasom >