Személyre szabott ajánlatokat akarnak a fogyasztók az online élelmiszerkereskedőktől
Az Algolia platform által végzett kutatásban megkérdezett 1000 amerikai felnőtt 30%-a leginkább a kosarukban lévő termékekre vagy korábbi vásárlásaikra alapuló személyre szabott ajánlatokat szeretne kapni.
További 17% kényelmesebb átvételi és házhoz-szállítási opciókat igényelne, míg 16% személyre szabott receptajánlásokat szeretne kapni. A válaszadók 38%-a nyilatkozott úgy, hogy nincs szüksége további online szolgáltatásokra.
A felmérés rávilágított az online élelmiszer-vásárlás során felmerülő legnagyobb problémákra is. Ezek közül a leggyakoribbak: a gyenge zöldség- és gyümölcsválaszték (40%), a keresett termék megtalálásának nehézsége (30%), a nem megfelelő termékválaszték (27%), a kényelmetlen átvételi és házhoz-szállítási opciók (18%), valamint a személytelen, illetve irreleváns ajánlatok és receptajánlások (14%). Három válaszadó közül egy (28%) azonban nem tapasztalt jelentős problémákat az online vásárlás során.
A felmérés azt is vizsgálta, mi módon keresnek receptet a válaszadók és hogyan vásárolják meg a hozzávalókat. A válaszadók kétharmada (67%) az évszakhoz igazodó recepteket használ, különösen a gyermekes családok (77%). A népszerű őszi események közé tartoznak a Halloween-partik (46%), a focimeccsek előtti sütögetések (37%) és a barátokkal ünnepelt hálaadási összejövetelek, azaz a „Friendsgiving” (35%). A sütés-főzéshez inspirációt 45% a közösségi médiából merít – 22% konkrétan a TikTokról, leginkább a 18-24 éves korosztály (53%).
A válaszadók 72%-a személyesen vásárolja meg az élelmiszereket, míg 29% online szolgáltatásokat vesz igénybe. Az online vásárlók közül 15% közvetlenül a boltból rendel és ott veszi át a termékeket, 14% pedig harmadik fél által működtetett szállítási platformot használ. Az idősebb generáció (55+) több mint 90%-a személyesen, míg a 25-44 évesek 43%-a inkább online vásárol élelmiszert. A megkérdezettek 19%-a úgy véli, hogy az AI szélesebb körű elterjedésével kényelmesebbé válik majd a vásárlási élmény.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >„Okos” technológia, brutális fogyasztás – Az MI rejtett ára
A mesterséges intelligencia energiaigénye gyorsabban nő, mint maga a technológia:…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Alkotmányos jog lett a készpénz: minden kereskedőnek biztosítania kell a lehetőséget
Megjelent a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely a készpénzes…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >Több a kérdés, mint a válasz: mit árulnak el valójában az Eurostat friss fogyasztási adatai Magyarországról?
Megjelentek az Eurostat 2024-es fogyasztási és gazdasági statisztikái, és ahogy…
Tovább olvasom >