Személyre szabott ajánlatokat akarnak a fogyasztók az online élelmiszerkereskedőktől
Az Algolia platform által végzett kutatásban megkérdezett 1000 amerikai felnőtt 30%-a leginkább a kosarukban lévő termékekre vagy korábbi vásárlásaikra alapuló személyre szabott ajánlatokat szeretne kapni.
További 17% kényelmesebb átvételi és házhoz-szállítási opciókat igényelne, míg 16% személyre szabott receptajánlásokat szeretne kapni. A válaszadók 38%-a nyilatkozott úgy, hogy nincs szüksége további online szolgáltatásokra.
A felmérés rávilágított az online élelmiszer-vásárlás során felmerülő legnagyobb problémákra is. Ezek közül a leggyakoribbak: a gyenge zöldség- és gyümölcsválaszték (40%), a keresett termék megtalálásának nehézsége (30%), a nem megfelelő termékválaszték (27%), a kényelmetlen átvételi és házhoz-szállítási opciók (18%), valamint a személytelen, illetve irreleváns ajánlatok és receptajánlások (14%). Három válaszadó közül egy (28%) azonban nem tapasztalt jelentős problémákat az online vásárlás során.
A felmérés azt is vizsgálta, mi módon keresnek receptet a válaszadók és hogyan vásárolják meg a hozzávalókat. A válaszadók kétharmada (67%) az évszakhoz igazodó recepteket használ, különösen a gyermekes családok (77%). A népszerű őszi események közé tartoznak a Halloween-partik (46%), a focimeccsek előtti sütögetések (37%) és a barátokkal ünnepelt hálaadási összejövetelek, azaz a „Friendsgiving” (35%). A sütés-főzéshez inspirációt 45% a közösségi médiából merít – 22% konkrétan a TikTokról, leginkább a 18-24 éves korosztály (53%).
A válaszadók 72%-a személyesen vásárolja meg az élelmiszereket, míg 29% online szolgáltatásokat vesz igénybe. Az online vásárlók közül 15% közvetlenül a boltból rendel és ott veszi át a termékeket, 14% pedig harmadik fél által működtetett szállítási platformot használ. Az idősebb generáció (55+) több mint 90%-a személyesen, míg a 25-44 évesek 43%-a inkább online vásárol élelmiszert. A megkérdezettek 19%-a úgy véli, hogy az AI szélesebb körű elterjedésével kényelmesebbé válik majd a vásárlási élmény.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Prebiotikus üdítővel újít a Pepsi az USA-ban
Az egészségtudatos fogyasztók igényeire válaszul a PepsiCo idén ősszel online,…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Az AI lehet a fenntartható költségcsökkentés kulcsa
A növekvő költségek és a mind kiélezettebb verseny egyre komolyabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >