Szellemplázák az Egyesült Államokban
Az amerikai fogyasztói társadalom alapintézményei – az 50-es években kialakult hatalmas bevásárlóközpontok – kiürülnek, számuk fogyóban van – írja a Wall Street Journal nyomán a Világgazdaság Online.
A plázákat üzemeltető csoportok sok helyen nem képesek fenntartani az egyre foghíjasabbá váló központokat, ahonnan a forgalom csökkenése miatt sok üzlet kivonul. Több ilyen központban, melyet egykor elárasztottak a vásárlók, jobbára már csak biztonsági őrök lézengenek. Elemzők becslése szerint az év végéig a jelenlegi 84-ről százra fog emelkedni az úgynevezett halott, vagyis a vérszegény forgalom miatt megbénult nagy plázák száma. Ebbe a kategóriába azok a központok tartoznak, amelyek nagyjából egytized négyzetméterenként kevesebb mint 250 dollár forgalmat realizálnak. A március 31. előtti egy évben 6,5 százalékkal esett vissza az üzletközpontok forgalma, a legnagyobb csökkenést a legtöbb plázát üzemeltető Simon Property Group könyvelte el. A befektetők a sok külön üzletet befogadó központoktól az árukat ömlesztett módon, egy nagy közös térben kínáló áruházak felé fordulnak, mint a Wal-Mart vagy a Target.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A gazdálkodókban bíznak a legjobban
Az EIT Food Consumer Observatory legfrissebb, 2024-es Food Trust Reportja…
Tovább olvasom >BMI: mérsékelt bővülés februárban
A 2024. évi tavaszi időszak mérsékelt bővülését követően június óta tartós…
Tovább olvasom >Újra növekedési pályán a biopiac
A globális biopiac 2023-ban újra növekedési pályára állt, elérve a…
Tovább olvasom >