Magazin: Szellemi dzsembori volt az idei BrandFestival
Idén tizenegyedik alkalommal került megrendezésre a marketingszakma irányadó rendezvénye, a BrandFestival. Az eseményhez az r-time is csatlakozott, amely egy tévés tartalmakról szóló mini konferenciával színesítette a kétnapos tudásinfúzió szakmai programját. Két nap alatt több mint 600 résztvevő: ez egyedülálló a BrandFestival eddigi történetében.
Barna Tamás, a Republic Group ügyvezető igazgatója a reklámügynökségek új üzleti modelljéről
tartott előadást
Közép-Európa egyik legjelentősebb szakmai csúcstalálkozója október 20–21-én Budapesten, a MOM Kulturális Központban és a LARUS Rendezvényközpontban zajlott.
A BrandFestival idei tematikájának középpontjában az „Engagement” (elköteleződés) témája és trendjei álltak. A nemzetközi tudásimport jegyében idén tizenegy nemzetközi sztárelőadó, a kommunikációs iparág mértékadó vállalatainak vezetői, valamint civil szerveződések ötletgazdái is előadtak a rendezvényen. A két nap 15 szekciót ölelt föl, amely közel 100 egyéni előadást, kerekasztal-beszélgetést és úgynevezett „master mind” típusú beszélgetést jelentett.
Az előadók között ott volt Rohit Deshpan-de, a Harvard University marketingprofesszora, aki öt lehetséges stratégiát mutatott be az úgynevezett származási paradoxon leküzdésére – megemlítve mindegyik korlátait és veszélyforrásait is. Sir Richard Branson jobbkeze, Porter Gale, a Virgin America marketingigazgatója pedig a Virgin márkakommunikációjáról beszélt.
Cesar Montes, a G2 régióigazgatója arról tartott előadást, hogyan lehet eredményesen felhasználni az insight-kutatásokra épülő kommunikációtervezési módszereket. A Pathfinder, a G2 Intelligence egyedülálló termékének bemutatásával arra világított rá, hogyan tudják azt biztosítani, hogy a vásárlási folyamat minden egyes állomásán a megfelelő impulzust kapja a fogyasztó, egészen a vásárlás bekövetkeztéig.
A párhuzamosan futó tévés szekció a televíziós szakma véleményformálóinak és szakértőinek színe-javát felvonultatta, s csatornafüggetlenül három metszetben értékelte a televíziós piac változásait: a televíziózás jövője és tartalmi trendjei; fókuszban a termékelhelyezés, azaz a non spot piac lehetséges irányai; valamint a klasszikus reklámspotok hatékonyságának növelése. A reklámspotok hatékonyságáról Neil Mortensen, a Thinkbox kutatási és stratégiai igazgatója beszélt, s ismertette a Neuroscience Study nevet viselő kutatásukat, amely arról szólt, hogy a kreatív tartalom s annak elhelyezése hogyan befolyásolja a reklámmegjelenítés hatékonyságát.
A magyar előadókat felvonultató programelemek közül kiemelhető az élelmiszer-ágazat vezető vállalatait felvonultató kerekasztal-beszélgetés, ahol arra keresték a válaszokat, hogy az árdiszkontálás mellett milyen egyéb innovatív lépéseket tehetnek a cégek.
A BrandFestival szervezői a rendezvényen megjelent vendégek bevonására is nagy hangsúlyt szenteltek. A hazai konferenciapiacon egyedülálló módon, az előadások keretében elhangzottakat interaktív szituációba helyező iPades és iPhone-os applikációt lehetett letölteni. Ez az applikáció a 2012-es üzleti évre történő felkészüléshez nyújt segítséget.
Az októberi esemény újból bebizonyította, hogy a BrandFestival a marketing- és kommunikációs ágazat tudásmegosztó műhelyévé vált. Egy olyan hellyé, amely nem csupán egy rendezvény, hanem gondolat- és tapasztalatcserére hajlamos emberek közössége, a szakma krémjét megmozgató kreatív, intellektuális mozgalom. És akkor hol a történet vége? Jövőre folytatódik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: októberben 3,2 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
2024. októberben a fogyasztói árak átlagosan 3,2 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >