Székely termékek a Cora áruházláncban
Harmadszor szervezik meg a magyarországi Cora üzletláncban a székely heteket; a május 3. és 20. közötti rendezvényen székelyföldi termékeket mutatnak be.
A Hargita megyei tanács MTI-hez eljuttatott közleménye szerint idén tizenkilenc székelyföldi termelő vesz részt mintegy százféle termékkel a bemutatkozáson. A termelőket és termékeiket a március eleji csíkszeredai termékmustrán választották ki. Idén székelyföldi péktermékek, ásványvíz, lekvárok, szörpök, almalé, méhészeti termékek, húskészítmények, tejtermékek, népies viseletek, kerámiatárgyak, fajátékok, fűszersók, gyékényből készült termékek, pászka és mustár kerül a Cora áruházak polcaira.
„Ha egy erős üzletlánc áll a termékeink mögött, annak az egész térség a nyertese. Szeretnénk minél több helyre eljuttatni a székely termékeket, hogy a most kimaradó vállalkozók is piachoz juthassanak. Ezért szervezünk hagyományos havi vásárokat, valamint székely termékeket árusító bolthálózat létrehozását is támogatjuk” – idézte a közlemény Borboly Csabát, a megyei tanács elnökét.
A székely termékek terjesztését felkaroló Hargita megyei Vidékfejlesztési Közhasznú Társaság igazgatója, Márton István az MTI-nek elmondta, a székely hetek alkalmat teremtenek arra, hogy a rendezvényt befogadó áruházlánc felmérje az egyes termékek keresettségét. A sikeresen bemutatkozó termékek egész évben megtalálhatók az áruház polcain. Márton István hozzátette, az első székely hetek után 50 millió forint értékű székelyföldi áru kelt el a magyarországi Cora áruházakban, a tavalyi második bemutatkozás után megkétszereződött a székely termékek forgalma.
A csíksomlyói Vitos kerámia kft. harmadik alkalommal viszi az áruit a székely hetekre. Farkas Gyöngyi, a cég egyik menedzsere elmondta, jelentős lendületet adott a vállalatnak a Cora által biztosított lehetőség, kéthavonta szállítanak egy kamionnyi kerámiát a Corának. Cégük forgalmának közel negyven százalékát teszi ki a magyarországi áruházlánccal kialakult kapcsolat. A korongozott kerámiából jelenleg nem is tudnak annyit gyártani, amennyit el tudnának adni a piacon – tette hozzá. A római tál és a hagyományos káposztafőző fazék a sikertermékük, de maguk is meglepődtek azon, hogy az egyszerű vonalú székely „borvizeskorsónak” is milyen nagy sikere van Magyarországon – mondta Farkas Gyöngyi.
A Marosvásárhely szomszédságában, Mezőpaniton működő Therezia tejfeldolgozó üzem is harmadik alkalommal vesz részt a magyarországi termékbemutatón. Csergő István a cég marketingigazgatója az MTI-nek elmondta, azért hasznosak ezek az alkalmak, mert maguk is visszajelzéseket kapnak termékeik megítéléséről. Hozzátette, Magyarországon a trappista típusú sajtok terjedtek el, az általuk készített forrázott, gyúrt, esetenként füstölt sajtok ínyencségeknek számítanak. Ezek magyarországi piaca most van kialakulóban. Csergő István elmondta, a Therezia tejfeldolgozó tavalyi forgalma meghaladta az öt millió eurót, Magyarországi eladásaik egyelőre inkább szimbolikus jelentőségűek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >