SzEK: az éves netes költés ötöde a karácsonyi szezonra esik
Átlagosan 14.000 forintért vásárolnak az emberek karácsonykor a világhálón, a novemberi-decemberi időszakban költenek a legtöbbet online – közölte keddi közleményében a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK) a GKIeNET karácsonyi netes költésekre vonatkozó adataira hivatkozva.
A közlemény szerint karácsonykor főként könyvet, játékot és ruhát vásárolnak az emberek a 3000 hazai webáruház valamelyikében, de év közben is egyre többet költenek a neten, 2011-ben becslések szerint 155 milliárd forint értékben.
A tavaly mintegy 1,2 millióan döntöttek úgy, hogy a hagyományos kereskedelem mellett az online térben is vásárolnak. A GKIeNET adatai alapján tavaly november és december között egymillióan rendeltek a fa alá valamit webáruházból.
Az éves átlagos netes költés – 20.000 forint – jelentős része, 22 százaléka is erre az időszakra esik. Ilyenkor leginkább ruhaneműk, játékok és könyvek kerülnek a virtuális kosárba. A kutatóintézet becslése szerint az idén tovább növekszik a netes vásárlók száma és a mostani karácsonyi időszakban a korábbi évekhez képest is növekedni fog a webshopok ünnepi forgalma – áll a közleményben.
Hogy minél több ember ismerje meg a netes vásárlás előnyeit, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület online vásárlásösztönző kampányt szervezett a MasterCard támogatásával. A december elejétől induló program célja, hogy közérthető nyelven, példákkal illusztrálva mutassa be, miért kényelmes, olcsó és biztonságos az internetes vásárlás. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >