Százféle bort lehet kóstolni a Somogyi Borfesztiválon
Tizenhat termelő mintegy száz borát kínálja a Somogyi Borfesztivál, amelyre június 13. és 16. között harmadik alkalommal kerül sor Kaposváron.
A borok hatvan százaléka fehérbor, a többi rozé, vörösbor, gyöngyözőbor és pezsgő lesz – mondta Gombos Sándor, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) somogyi elnöke az eseményt beharangozó csütörtöki kaposvári sajtótájékoztatón, hozzátéve: a nedűk mindegyikét legalább megyei borversenyen aranyéremmel díjazták.
Biró Norbert (Fidesz-KDNP), a Somogy Megyei Közgyűlés elnöke arról szólt, hogy a fesztivál „nulladik napján”, június 13-án borvacsorákat tartanak nyolc kaposvári és egy-egy szentbalázsi és kaposmérői étteremben, a fesztivál pedig hivatalosan a másnapi megyei borversennyel veszi kezdetét.
A szervezők gazdag kulturális programmal is készülnek a rendezvényre: fellép a Bagossy Brothers Company, Péter Szabó Szilvia, a Back II Black, az Unique és mások mellett Wolf Kati is.
A fesztivál vendégei a borok mellett tesztelhetik a somogyi pálinkákat, ételeket, válogathatnak iparművészek minőségi termékei közül – jegyezte meg.
Dér Tamás (Fidesz-KDNP), Kaposvár alpolgármestere azt hangsúlyozta, hogy a somogyi megyeszékhely fesztiválváros, így a borfesztivál szervesen illeszkedik a rendezvények sorába, sőt, egyre inkább kinövi magát. Tavaly több mint tízezer látogatója volt, biztos vagyok benne, hogy idén még több lesz, s a résztvevők maradandó közösségi élménnyel gazdagodnak – fogalmazott a politikus.
Gombos Sándor emlékeztetett arra, hogy a Somogyi Borfesztivált először két évvel ezelőtt rendezték meg. Igyekszünk ráirányítani a figyelmet arra a kincsre, amit a talán világviszonylatban is egyedi, könnyű, gyümölcsös, friss dél-balatoni borok jelentenek, kiegészítve a gyöngyözőborokkal és az óriási fejlődés előtt álló pezsgőkészítéssel – mondta.
Gombos Sándor az MTI érdeklődésére felidézte: szakemberek két évvel ezelőtt határozták el somogyi borstratégia készítését a Somogyban termelt szőlő minél nagyobb arányú helyi feldolgozása, az itt készített borok ismertségének növelése érdekében. Rámutatott arra, hogy az erőfeszítések eredményeként egyes pincészetek tavaly már 20-30 százalékkal több bort készítettek, mint egy évvel korábban.(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >Meg kell őrizni a magyar bor forgalmát és hírnevét
Meg kell őrizni a magyar bor forgalmát és hírnevét –…
Tovább olvasom >A NAK és a MAGOSZ kezdeményezésére kihirdették a tartósan vízhiányos időszakot
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, valamint a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Meghosszabbítottuk az Inno d’Or – Év Innovációja 2025 verseny nevezési határidejét – így még 5 napig várjuk a nevezéseket!
2025-ben is indul a Trade magazin Inno d’Or – Év…
Tovább olvasom >Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Mit gondolnak a vállalati felsővezetők a művészetről?
„Topvezetők és a művészet – az örökség és a művészet…
Tovább olvasom >