Százféle bort lehet kóstolni a Somogyi Borfesztiválon
Tizenhat termelő mintegy száz borát kínálja a Somogyi Borfesztivál, amelyre június 13. és 16. között harmadik alkalommal kerül sor Kaposváron.
A borok hatvan százaléka fehérbor, a többi rozé, vörösbor, gyöngyözőbor és pezsgő lesz – mondta Gombos Sándor, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) somogyi elnöke az eseményt beharangozó csütörtöki kaposvári sajtótájékoztatón, hozzátéve: a nedűk mindegyikét legalább megyei borversenyen aranyéremmel díjazták.
Biró Norbert (Fidesz-KDNP), a Somogy Megyei Közgyűlés elnöke arról szólt, hogy a fesztivál „nulladik napján”, június 13-án borvacsorákat tartanak nyolc kaposvári és egy-egy szentbalázsi és kaposmérői étteremben, a fesztivál pedig hivatalosan a másnapi megyei borversennyel veszi kezdetét.
A szervezők gazdag kulturális programmal is készülnek a rendezvényre: fellép a Bagossy Brothers Company, Péter Szabó Szilvia, a Back II Black, az Unique és mások mellett Wolf Kati is.
A fesztivál vendégei a borok mellett tesztelhetik a somogyi pálinkákat, ételeket, válogathatnak iparművészek minőségi termékei közül – jegyezte meg.
Dér Tamás (Fidesz-KDNP), Kaposvár alpolgármestere azt hangsúlyozta, hogy a somogyi megyeszékhely fesztiválváros, így a borfesztivál szervesen illeszkedik a rendezvények sorába, sőt, egyre inkább kinövi magát. Tavaly több mint tízezer látogatója volt, biztos vagyok benne, hogy idén még több lesz, s a résztvevők maradandó közösségi élménnyel gazdagodnak – fogalmazott a politikus.
Gombos Sándor emlékeztetett arra, hogy a Somogyi Borfesztivált először két évvel ezelőtt rendezték meg. Igyekszünk ráirányítani a figyelmet arra a kincsre, amit a talán világviszonylatban is egyedi, könnyű, gyümölcsös, friss dél-balatoni borok jelentenek, kiegészítve a gyöngyözőborokkal és az óriási fejlődés előtt álló pezsgőkészítéssel – mondta.
Gombos Sándor az MTI érdeklődésére felidézte: szakemberek két évvel ezelőtt határozták el somogyi borstratégia készítését a Somogyban termelt szőlő minél nagyobb arányú helyi feldolgozása, az itt készített borok ismertségének növelése érdekében. Rámutatott arra, hogy az erőfeszítések eredményeként egyes pincészetek tavaly már 20-30 százalékkal több bort készítettek, mint egy évvel korábban.(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl Magyarország a hazai borászatok sikeréért is dolgozik
A Lidl Magyarország 2024-ben mintegy 17,5 milliárd forinttal, az elmúlt…
Tovább olvasom >Történelmi utazás a magyar bor nyomában – Egerben folytatódik a Rubicon és az MKIK előadássorozata
Május 15-én Egerben folytatódik a Rubicon Intézet és a Magyar…
Tovább olvasom >Csütörtökön kezdődik a 13. Avasi Borangolás Miskolcon
Idén is megrendezik az Avasi Borangolást Miskolcon, ahol a belváros…
Tovább olvasom >További cikkeink
Történelmi utazás a magyar bor nyomában – Egerben folytatódik a Rubicon és az MKIK előadássorozata
Május 15-én Egerben folytatódik a Rubicon Intézet és a Magyar…
Tovább olvasom >Gulyáságyúval és tacskófutammal indul a food truck szezon
Több száz éves „food truckok” érkeznek a Kincsem Parkba –…
Tovább olvasom >Május 13-án startol a 44. Országos Borverseny – Dr. Nagy István agrárminiszter fővédnöksége mellett nyitják meg a rangos eseményt
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) 2025. május 13-án rendezi meg…
Tovább olvasom >