Százezrek sorsáról dönthet egy zseton a Tescóban
Elindult a Tesco „Ön választ, mi segítünk” programjának szavazási szakasza, amelyben az áruházak gyűjtőládáiba bedobott zsetonok száma dönti el, hogy a továbbjutó pályázók közül ki milyen értékű támogatást kap a vállalattól a helyi közösségeket segítő kezdeményezése megvalósítására. Július 10. és augusztus 6. között a Tesco vásárlói így összesen 39 millió forint sorsáról határoznak országszerte 57 körzetben. Körzetenként a legtöbb szavazattal rendelkező szervezet 400 ezer, a második 200 ezer, míg a harmadik 100 ezer forint támogatásban részesül. Az áruházlánc ezenfelül egyenként 400 ezer forintos különdíjjal jutalmaz öt továbbjutó szervezetet kreatív, illetve innovatív pályázatuk elismeréseként, ezzel pedig a program 13. fordulójában mindösszesen 41 millió forint finanszírozást biztosít a helyi közösségeknek.
A Tesco 13. közösségépítő pályázatára összesen 342 jelentkezés érkezett be 2023. április 3. és május 5. között. A pályázati anyagok közül az Effekteam Egyesület független szakértői szakmai szempontok figyelembevételével választották ki azt a 162 projektet, amelyek országosan összesen 41 millió forint támogatásban részesülnek majd. Ebből 39 millió forint sorsáról a Tesco vásárlóinak szavazatai döntenek, akik július 10. és augusztus 6. között összegtől függetlenül minden vásárlás után egy darab zsetont kapnak, amellyel az áruházakban kihelyezett zsetongyűjtő pontokon az adott körzet továbbjutó pályázatainak egyikére adhatják le voksukat. Ezek közül a szavazási időszak végén a körzetenként legtöbb zsetont kapott kezdeményezés 400 ezer, a második helyezett 200 ezer, a harmadik pedig 100 ezer forint támogatást kap a Tescótól projektje megvalósításához.
„A Tescónál szeretnénk minél többet visszaadni azoknak a közösségeknek, ahol vásárlóink és munkatársaink élnek. Ezért is hoztuk létre 2016-ban egyedülálló pályázati programunkat, amely helyi szinten fejti ki hatását, de összességében több százezer embert érint országszerte. A KSH legutóbbi adatai alapján Magyarországon több mint 50 ezer civil szervezet működik, amelyek közül 2021-ben több mint 1800 pénz nélkül, míg több mint 2200 tartalékokból tartotta fenn működését, a bevételekkel rendelkezőkre pedig szervezetenként mintegy 18-23 ezer forint jutott. Nem meglepő tehát, hogy a programban évről évre számos visszatérő pályázónk van, akiknek az egyik fő finanszírozási formát a Tesco által biztosított támogatás nyújtja. Közülük százan legalább 1 millió forintot fordíthattak így kezdeményezéseikre az évek alatt. A Csepel-szigeti Fogyatékosok Sportegyesülete és a Lehetőség Családoknak 2005 Alapítvány egy-két forduló kivételével minden alkalommal pályázott és nyert is, így egyenként összesen 3 millió 450 ezer forint támogatást szereztek. Örömmel tölt el, hogy a 13. fordulóban további 162 projektet díjazhatunk összesen 41 millió forinttal. Arra biztatom vásárlóinkat, hogy éljenek a döntés lehetőségével, és szavazzanak a nekik leginkább szimpatikus kezdeményezésre, ezzel is elősegítve a megvalósítását”
– mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője.
A legkreatívabb és legegyedülállóbb öt projekt összesen 2 millió forintos különdíjban részesül. Ezeket egyenlő arányban elosztva az alábbiak kapják:
- a Ne maradj le! Alapítvány „Szülősimogató” rekreációs programja a sérült gyermeket nevelő szülők számára Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében;
- a Gondolkodj Zöldben – Imagine Green Egyesület természetterápiás stresszoldó tanösvénye, amelyet a romló mentálhigiénés adatokra és az aktív turisztikai trendekre támaszkodva szeretnének létrehozni a Somogy vármegyei Nyim településen, hogy feltegyék idilli falujukat a térképre, és megmutassák a világnak a helyi értékeket;
- a Rózsafalu Civil Egyesület programja Vas vármegyében tündérkert kialakítására őshonos gyümölcsfákkal;
- a JNSZMVAKOK Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében tervezett közösségi szabadidős kertje és mezítlábas sétánya a közösségépítés és az esélyegyenlőség jegyében szolnoki lakosok és látássérültek bevonásával;
- valamint a Karotinka Nonprofit Szolgáltató Kft. projektje Budapest XIII. kerületében, amelynek keretében élménypedagógiai alapú meglepetésjátékokat szerveznek a családokért és a fogyatékossággal élők integrációjáért.
A szavazással, valamint a korábbi győztes pályázatokkal kapcsolatos további információ a www.tesco.hu/kozosseg oldalon olvasható. Az „Ön választ, mi segítünk” program támogatásából megvalósult projekteket ezen a térképen lehet megtekinteni.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >