Századvég: szívesebben vesznek hazai terméket a magyar vásárlók
A hazai vásárlók szívesebben vesznek Magyarországon előállított termékeket, a minőségükről jó a véleményük, és ésszerű mértékben hajlandóak ezekért akár többet is fizetni – derül ki a Századvég Gazdaságkutató Zrt. által végzett friss közvélemény-kutatásból.
A gazdaságkutató pénteki tájékoztatása szerint a magyar lakosság túlnyomó többsége, 83 százaléka valamilyen mértékben figyelembe veszi, hogy a megvásárolni tervezett terméket Magyarországon vagy külföldön gyártották. A megkérdezettek 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy soha nem veszi figyelembe az adott termék gyártási helyét. A nőknek valamivel fontosabb a megvásárolandó termék magyarországi gyártása, mint a férfiaknak.
A lakosság 66 százaléka vásárolna inkább hazai terméket, míg csak 2 százalék mondta, hogy szívesebben vásárolna külföldi előállítású terméket, és 31 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy számukra közömbös a termék gyártási helye.
A kutatás eredménye szerint a lakosság csaknem háromnegyede hajlandó valamennyivel többet fizetni azért, hogy hazai gyártású terméket vásároljon. Csaknem 52 százalék hajlandó legfeljebb 10 százalékkal többet fizetni, 17 százalék legfeljebb 25 százalékkal, 4 százalék pedig több mint 25 százalékkal is hajlandó többet fizetni a magyar termékért. A lakosság 24 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem fizetne többet a magyar termékért.
Demográfiai bontásban csak az életkornál láthatók lényegi különbségek, a fiatalabb korosztályoknak kevésbé fontos ez a szempont, de esetükben is 75 százalék nyilatkozott úgy, hogy a termék eredetét vásárlásai során mérlegelni szokta.
A Századvég közleménye szerint az adatok jelzik, hogy a gyártóknak megéri termékfejlesztésben és termelésbővítésben gondolkodni, a forgalmazóknak pedig az eddigieknél nagyobb hangsúlyt fektetni a magyar termékek kínálatára.
A Századvég telefonos kérdőíves közvélemény-kutatást végzett a felnőtt magyar lakosság körében május 4-18. között, ennek során 1000 véletlenszerűen kiválasztott felnőttet kérdeztek meg. Az elemzésben közölt adatok legfeljebb plusz-mínusz 3,1 százalékponttal térhetnek el a mintavételből fakadóan attól az eredménytől, amit az ország összes felnőtt lakosának megkérdezése eredményezett volna. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >Paradicsommal segít a brit Aldi a rákbeteg fiatalokon
Az Aldi jótékonysági kampányt indít a Teenage Cancer Trust szervezettel…
Tovább olvasom >Világszerte kapható lesz a Nestlé Sinergity csecsemőtápszere
A Nestlé bejelentette, hogy globálisan bevezeti Sinergity nevű, tudományos kutatásokra…
Tovább olvasom >