Századvég: nem kell félteni a magyar turizmust a menekültválságtól
Nem kell félteni a magyar turizmus bővülését a menekültválság miatt a Századvég Gazdaságkutató Zrt. szerint. A cég az MTI-nek megküldött elemzésében arra hívta fel a figyelmet, hogy egyértelmű a kapcsolat a turizmus fejlődése és a gazdasági növekedés között.
A Századvég utalt arra, hogy a turisztikai ágazatból érkező kiváló hírek ellenére a laikusok és a turizmus szakértői közül is többen aggodalmukat fejezték ki a menekültválság következményeivel kapcsolatban.
Csakhogy – írták – a Magyarországra látogatók nagy része a közösségi médiából szerzi utazás előtti információit, a már itt tartózkodó turisták pedig nemigen szembesülnek a migránsok problémájával.
A közleményben idézték a gazdaságkutató cég szakértőjét, aki szerint a nemzetközi sajtó híreinek lemondott hotelszobákra és lassuló GDP-re való konvertálása inkább a pánikkeltés kategóriájába tartozik.
A szakértő arra hívta fel a figyelmet, hogy a menekültválság hírei mellett szinte elsikkadtak az elmúlt hetek turizmussal kapcsolatos pozitív adatai. Ezek között említette az UNWTO (United Nations World Tourism Organization) legfrissebb statisztikáját, amely szerint Magyarország a nemzetközi turizmus növekedésében világviszonylatban a második helyet szerezte meg az idei év első felében.
Hozzátette azt is: nemrég jelentek meg az adatok a szállodák árbevételének jelentős növekedéséről, júliusban pedig először lépte át az egymilliót a ferihegyi repülőtér forgalma.
A Századvég szerint egyértelmű a kapcsolat a turizmus fejlődése és a gazdasági növekedés között, amit jól mutat, hogy az előző év azonos időszakához képest júliusban 12 százalékkal nőtt a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma, 4,7 százalékkal javult a szállodák szobakihasználtsága, csaknem 20 százalékkal bővült a szállásdíjból és 12 százalékkal a vendéglátásból származó jövedelem.
Az elemzésben az olvasható: a félelem leginkább abból adódik, hogy ha Magyarország negatív fényben tűnik fel a külföldi médiában, akkor ez a növekedés meg fog torpanni.
Ezzel összefüggésben kitértek arra: a turizmus tendenciáinak előrejelzése nagyon összetett feladat, mert az egyéni motivációk közül még a negatívak is közrejátszhatnak abban, hogy a turista mégis az utazás mellett dönt. Ezt szokták katasztrófaturizmusnak nevezni – jegyezte meg a szakértő.
Szerinte ennek ellenére nem szabad figyelmen kívül hagyni az országszintű turizmuspromóció fontosságát. Az a tény, hogy a Turizmus Zrt. imázsfilmje a Turisztikai Világszervezet versenyén a legjobb európai spot díját nyerte el, jól mutatja, hogy az állami oldal mindent meg is próbál ezen a területen – közölte.
A Századvég ugyanakkor arra is figyelmeztetett, hogy az idelátogató turisták már alaposan tájékozódnak a közösségi oldalakon, ezen a területen pedig szinte mérhetetlen az országpromóció eredménye.
Itt a személyes tapasztalatok megosztása a döntő, ez viszont azért nem ad komoly okot az aggodalomra, mert a menekültválsággal kapcsolatos problémákkal a már Magyarországon szabadidejüket töltő turisták nem találkoznak közvetlenül – áll a közleményben.(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: lassabb növekedés, átütemezett beruházások és óvatos lakossági fogyasztás várható
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az Indexnek adott interjúban a magyar…
Tovább olvasom >Századvég: a hazai fogyasztók előnyben részesítik a magyar árukat
A hazai fogyasztók 87 százaléka előnyben részesíti a magyar árukat,…
Tovább olvasom >Századvég: az idei enyhe visszaesést követően jövőre bővülhet a gazdaság
Idén 0,7 százalékkal zsugorodhat a magyar gazdaság a Századvég Konjunktúrakutató…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar narancs: málna nem, füge és banán igen
A klímaváltozás miatt a Kárpát-medencében olyan növényfajok tűnhetnek el, amelyek…
Tovább olvasom >Tanuljunk nyelveket – A nap képe
Frenetikus szövegfordítások – a leiterjakab FB oldalán találtuk, és persze…
Tovább olvasom >