Száz százalékig magyar friss tej a Tescóban
A Tesco hazai áruházaiban a friss tej kategóriában kizárólag magyar tejet kínál vásárlóinak. Az áruházlánc több mint egy évvel ezelőtt tett vállalásának, miszerint kizárólag magyar termelőktől vásárol friss tejet, azóta is töretlenül eleget tesz, s nem található meg import friss tej az áruházlánc polcain. Mindezzel párhuzamosan az UHT, vagyis hűtést nem igénylő tej kategóriában a magyar tej részarányát az importhoz képest a Tesco jelentősen megnövelte annak ellenére, hogy a hazai termék ára folyamatosan magasabb, mint az import tejek esetében. Jelenleg az UHT tej választék közel fele származik magyar termelőktől, ez arány az elmúlt négy évben folyamatosan emelkedett.
A Tesco polcain a friss tej kategóriában 100 százalékig magyar beszállítók, 100 százalékosan magyar tejét értékesíti, s komoly erőfeszítéseket tesz a friss tej részarányának növelése érdekében az UHT tejjel szemben. Az év első öt hónapját figyelembe véve az UHT tej részaránya az alábbiak szerint alakult: míg 2012-ben 22,5% volt a magyar tej aránya az UHT kategórián belül, addig 2013-ban már 31,5%, 2014-ben pedig 44,7%-ra emelkedett. Ezen belül a legnagyobb forgalmú, 1,5%-os tej magyar értékesítési volumene ugyanezen időszakra vetítve 740 ezerről 4,8 millió literre nőtt.
A Tesco – a mindenkor hatályos jogszabályok tiszteletben tartásával – folyamatosan együttműködik az ágazati szereplőkkel, s elkötelezett a magyar tejágazat fejlődése, a fogyasztói igények lehető legjobb kielégítése és a tej termékpálya sikeres működtetése mellett. A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanácshoz 2014 májusában csatlakozott az áruházlánc, ez is mutatja hosszú távú elkötelezettségüket a magyar tej ágazat iránt.
A Tesco nemcsak a pár nappal ezelőtti ágazati egyeztetésen vett részt, de ott volt az elmúlt hónapok tárgyalásain is. A Tesco a jövőben is együtt kíván működni a tej termékpályát érintő magyar- és európai uniós jogszabály-tervezetek véleményezésében, a fekete- és szürke gazdaság kifehérítésében és a fogyasztók felé irányuló marketing tevékenységekben.
A hazai beszállítók kiemelt partnereként a Tesco számára is kiemelten fontos, hogy a tej ágazat szereplői egységes rendszerben, azonos elvek alapján működjenek, ezzel is biztosítva a fogyasztók minőségi kiszolgálását. Az áruházlánc tapasztalatai azt mutatják, hogy a fogyasztók egyre tudatosabbak, és sokkal inkább a minőségi termékek irányába nyitnak. Ezzel párhuzamosan folyamatosan nő a magyar termékek népszerűsége is, az általuk generált forgalom is stabil emelkedést mutat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >