Száz százalékig magyar friss tej a Tescóban
A Tesco hazai áruházaiban a friss tej kategóriában kizárólag magyar tejet kínál vásárlóinak. Az áruházlánc több mint egy évvel ezelőtt tett vállalásának, miszerint kizárólag magyar termelőktől vásárol friss tejet, azóta is töretlenül eleget tesz, s nem található meg import friss tej az áruházlánc polcain. Mindezzel párhuzamosan az UHT, vagyis hűtést nem igénylő tej kategóriában a magyar tej részarányát az importhoz képest a Tesco jelentősen megnövelte annak ellenére, hogy a hazai termék ára folyamatosan magasabb, mint az import tejek esetében. Jelenleg az UHT tej választék közel fele származik magyar termelőktől, ez arány az elmúlt négy évben folyamatosan emelkedett.
A Tesco polcain a friss tej kategóriában 100 százalékig magyar beszállítók, 100 százalékosan magyar tejét értékesíti, s komoly erőfeszítéseket tesz a friss tej részarányának növelése érdekében az UHT tejjel szemben. Az év első öt hónapját figyelembe véve az UHT tej részaránya az alábbiak szerint alakult: míg 2012-ben 22,5% volt a magyar tej aránya az UHT kategórián belül, addig 2013-ban már 31,5%, 2014-ben pedig 44,7%-ra emelkedett. Ezen belül a legnagyobb forgalmú, 1,5%-os tej magyar értékesítési volumene ugyanezen időszakra vetítve 740 ezerről 4,8 millió literre nőtt.
A Tesco – a mindenkor hatályos jogszabályok tiszteletben tartásával – folyamatosan együttműködik az ágazati szereplőkkel, s elkötelezett a magyar tejágazat fejlődése, a fogyasztói igények lehető legjobb kielégítése és a tej termékpálya sikeres működtetése mellett. A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanácshoz 2014 májusában csatlakozott az áruházlánc, ez is mutatja hosszú távú elkötelezettségüket a magyar tej ágazat iránt.
A Tesco nemcsak a pár nappal ezelőtti ágazati egyeztetésen vett részt, de ott volt az elmúlt hónapok tárgyalásain is. A Tesco a jövőben is együtt kíván működni a tej termékpályát érintő magyar- és európai uniós jogszabály-tervezetek véleményezésében, a fekete- és szürke gazdaság kifehérítésében és a fogyasztók felé irányuló marketing tevékenységekben.
A hazai beszállítók kiemelt partnereként a Tesco számára is kiemelten fontos, hogy a tej ágazat szereplői egységes rendszerben, azonos elvek alapján működjenek, ezzel is biztosítva a fogyasztók minőségi kiszolgálását. Az áruházlánc tapasztalatai azt mutatják, hogy a fogyasztók egyre tudatosabbak, és sokkal inkább a minőségi termékek irányába nyitnak. Ezzel párhuzamosan folyamatosan nő a magyar termékek népszerűsége is, az általuk generált forgalom is stabil emelkedést mutat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >