Szarvasmarha-tenyésztést támogató ötlet nyerte a NAK TechLab versenyét
Szarvasmarha-tenyésztést támogató ötlet lett a győztese a NAK TechLab Egyetemi Ötletverseny budapesti döntőjének, amelyet a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a Design Terminál szakmai közreműködésével csütörtökön rendezett a mezőgazdaság kiaknázatlan lehetőségeinek feltárására.
Az ötletversenyre olyan egyetemi hallgatói csapatok jelentkezését várták, akik innovatív ötletükkel, hatékony megoldásaikkal segíthetik a hazai mezőgazdaság digitalizációját, egyúttal valós problémákra válaszolnak.
A döntőbe került hét csapat prezentációját szakmai zsűri értékelte.
Az első helyezett a CowBaj csapat lett, amelynek ötlete a szarvasmarha-tenyésztésben nyújt segítséget. Elmondásuk szerint a szarvasmarhák egyharmadánál lép fel sántaság, amelynek diagnosztizálása az állatorvosok részéről pénz- és időigényes, ezért ritkán végzik el. A csapat megoldása erre egy automatizált rendszer, amely mesterséges intelligenciával képes az állatok figyelésére. A kamerás megfigyelés adatait a rendszer tovább küldi egy felhasználóbarát alkalmazásba, ahol a gazda így követni tudja a szarvasmarháinak állapotát.
Az első helyezett jutalma egy drón volt, továbbá a nyertes csapat részt vehet egy nemzetközi innovációs fesztiválon, és további szakmai konzultációban is részesül a fejlesztés tökéletesítéséhez. Továbbá részt vehet a NAK TechLab inkubációs programban, amely egyedülálló lehetőség arra, hogy a startupok vezető nagyvállalati partnerekkel dolgozzanak a piacot meghódító megoldásaikon.
A második NAK TechLab inkubátor szeptemberben indul, augusztus 30-ig várják az érdeklődők jelentkezését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Türkmén lovak európai tenyészszemléje kezdődött Bábolnán
Megkezdődött a Türkmenisztánból származó akhal-teke fajtájú, sztyeppei lovak kétnapos tenyészszemléje…
Tovább olvasom >Megmenthető lenne a hazai bogyósgyümölcs-termesztés
Annak ellenére, hogy a fogyasztók és a feldolgozóipar részéről is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >